Co už je jisté... 3. část

27.6.09 - Gediman - Komentáře (0)
Další část poodhalení pravidel a světa. A musím dodat, že zřejmě poslední před vydáním beta-verze.
Svět
Jak si svět Void: Sci-Fantasy vlastně představit? Snažím se to zobrazit zdejšími ilustračními povídkami, ale raději to ještě shrnu v následujících větách. Tak především nikoliv jako sci-fi s prvkami fantasy, ale jako fantasy s prvkami sci-fi. Vznik a vývoj života je tu založen na stvoření božstvy, nikoliv na přirozené evoluci. Bohové tu koneckonců mohou za existenci všech vesmírných objektů a dokonce i fyzikálních zákonů. Nevládnou tu demokratičtí prezidenti, ale aristokraté, kněžstva a samozvaní tyrani. Nejsou tu korporace, ale cechy a gildy. Platí se tu stříbrem a zlatem, nikoliv bankovkami nebo kredity. Je tu silný vliv církví, protože bohové tu jsou zcela přirozeně akceptovaným prvkem vesmíru. Naopak na nevěřící je tu pohlíženo s krajním opovržením. Ve všech ohledech se tedy jedná o starověkou či středověkou společnost, ovšem s futuristickou technologií. Současnost světa se odehrává v jeho třináctém věku, což je období nejmohutnějších válek a největší nestability. Během tohoto věku se totiž v galaxii objevila trhlina do Prázdnoty, ze které začala unikat Temnota. Ta se záhy zhmotnila do pětice Temných bohů, kteří pomalu ale jistě rozšiřují svůj korumpující vliv. Je to poprvé, co se obyvatelé galaxie nemohou na své Světlé bohy příliš spoléhat, protože nic není jisté…

Nyní trochu k dopravním prostředkům. Ty totiž budou důležité nejen v klasické RPG části, ale hlavně v části politicko-strategické, kde budou spolu s pěchotou plnit úlohu bojových jednotek. Zaměřím se ale na tu klasickou část, protože tu hráči využijí nejvíce. Tým dobrodruhů nebude omezen jen na přesun pěšky či na hřbetech jízdních zvířat. Vlastní obrněný transportér, přepravní letoun či celá skupina dopravních prostředků přinese zásadní posilu, ať už jako zázemí v případě klidu nebo jako palebná podpora v boji s početní přesilou protivníků, či s rozměrnými monstry. Přesun mezi planetami pak bude samozřejmě vyžadovat vesmírné lodě. Pokud si tým nějakou nesežene, není třeba zoufat. Bude totiž možné využít služeb mnohých dopravních cechů.

Pokud budou mít dobrodruzi správný výcvik a nástroje, budou moci dopravní prostředky téměř libovolně upravovat. Pokud se jim něco z toho nebude dostávat, mohou si zaplatit vylepšení u specializovaného cechu. Vozidla a letouny tu totiž mají modulární výzbroj, přesněji řečeno žádnou standardní. U každého bude jen uveden druh zbraní, které může nést. Bude tedy možné například vytvořit tank upravený speciálně pro ničení pěchoty, vozidel nebo opevnění. K vozidlům a letounům bude možné přidat různá vylepšení, které dále zvýší jejich bojový potenciál, jako přídavné pancéřování, světlice pro odklánění naváděných střel, dodatečné palivové nádrže a podobně.

U plavidel a vesmírných lodí je to trochu jiné. Ty budou u sebe mít uveden jen počet slotů, do kterých bude možné „nasadit“ cokoliv, ať už útočné kanony, torpédomety, obranné věže, speciální senzory, maskovací zařízení nebo třeba hangáry. Bude tedy možné vytvořit specializované letadlové lodě s velkou přepravní kapacitou pro letouny, zbraněmi poseté torpédoborce či speciálním vybavením naplněné průzkumné křižníky, nebo naopak sestavit lodě zcela univerzální. Je ale jasné, že úpravy těchto dopravních prostředků budou mnohem nákladnější a náročnější na čas.

Pravidla
Nejdříve jedna taková drobnost. Jak už bylo řečeno, systém je založen na hodu 1k100, resp. podhazování atributů. Pokud se podhození povede, postava v činnosti uspěla. Čistá desítka vyjadřuje hod 10, 20, 30 atd. Pokud postava uspěla a padla ji Čistá desítka, znamená to extra štěstí. Pokud naopak neuspěla a padla ji Čistá desítka, znamená to vyloženou smůlu.

Teď to zajímavější - konečně jsem vyřešil systém kouzel. Dělí se na Světlou a Temnou magii, přičemž Světlou mohou používat jen stoupenci Světla (tedy bytosti hratelné v základní příručce), zatímco Temnou mohou ovládat stoupenci Temnoty. Obě skupiny se dělí na sedm podskupin, každá označena barvou lomu světla (v případě Světlých) nebo složky černé (v případě temných). Každá podskupina kouzel se zabývá něčím jiným, například ovládáním fyziky, chemie nebo časoprostoru. Existují dva druhy kouzel: exo-kouzla a endo-kouzla. Exo-kouzla jsou jednoduše kouzla s efektem na cizí cíle, zatímco endo-kouzla mají efekt jen na sesilatele samotného. Kouzelník má určitý počet slotů paměti, které když zaplní, žádné další kouzlo se přirozenou cestou naučit nemůže. Tohle lze částečně obejít kouzelnými svitky či knihami, které fungují jako externí zdroj informací. Při sesílání kouzla Kouzelník musí nahlas předříkávat zaklínadla a dělat gesta rukama (teď mluvím o postavě, hráč nic dělat nemusí ;), pokud jedno z toho z nějakého důvodu nechce nebo nemůže, má postih. A pokud nemůže nic z toho, postih je ještě větší. Sesílání kouzel může mít vedlejší efekty, příjemné pozitivní i velmi nebezpečné negativní. K těm dojde, pokud Kouzelník při seslání hodí Čistou desítku. Pokud hodí dobrou, podle tabulky úspěchů určí a aplikuje zvláštní bonus. Pokud hodí špatnou, je tu tabulka zvláštních postihů. Některé z nich jsou jednorázové nebo časově omezené, jiné jsou ovšem i trvalého charakteru. Kouzla jsou volitelně modifikovatelná, ačkoliv mají jistou základní úroveň obtížnosti. Jinými slovy, pokud Kouzelník chce, může si při seslání dobrovolně aplikovat vyšší postih za obtížnost a tím zvýšit výsledný efekt kouzla a to buď dosahem, rozsahem, trváním nebo ničivostí, záleží na konkrétním kouzlu. Čím složitější kouzlo je, tím hůře se mu také odolává. Některým kouzlům však už kvůli jejich pouhé podstatě psychicky odolat nelze, například proudu plamenů. Jak možná vyšlo najevo, magie ve Voidu nespotřebovává žádnou manu. Ano, je to tak. Je v podstatě ničím neomezená, což dokresluje její nadpřirozenou a všemocnou podstatu.

A nakonec jsem již vyřešil problematiku inventáře. Možná vám to přijde na první pohled snadné, ale tak snadné to zas nebylo. Musel jsem totiž vzít v úvahu, že bude možné hrát i za rozměrné bytosti, jakými jsou třeba Trollové a Obři. Výsledek je tedy tento: každý předmět bude existovat ve třech velikostních třídách – normální, velký a obří. Normální budou pro postavy velikosti 1 až 3, velké pro velikosti 4 až 6 a obří pro velikosti 7 až 9, přičemž každá verze bude použitelná výhradně pro svoji skupinu postav. Nevzniknou tedy nesmysly typu Obr hledící skrz lidský binokulární dalekohled, nebo člověk oblečený v Obřím brnění.

Závěrem…
Teď už jen vydat beta-verzi a čekat na vaše ohlasy ;)


Úvod | Projekt Void © 2009-2024
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.012 vteřin