War of Nerves! (1979), MagnavoxTato hra by se dala označit za předchůdce RTT, i když šlo spíše o hru logickou. Odehrávala se na relativně malé mapě zaplněné několika stromy. Hráč ovládal velitele, přímo klávesami. Měl k dispozici také čtyři vojáky, kteří jednali samostatně, ovšem na příkaz se k němu mohli stáhnout. Cílem bylo zajmout nepřátelského velitele, který byl též doprovázen čtyřmi vojáky. Hráč to musel zvládnout dřív, než jeho vlastní velitel padne do zajetí nepřátel.
Sea Battle (1980), MattelPrvní RTT. Bitva dvou námořních flotil. Jednalo se čistě o hru pro dva hráče na jedné konzoli, možnost singleplayeru tu nebyla.
Legionnaire (1982), Microcomputer GamesToto RTT bylo následníkem hry Eastern Front (1941) z roku 1981, která vypadala velmi podobně, ovšem jednalo se o tahovou hru. Hráč ovládal armádu Římanů a bojoval proti barbarům. Mapa konečně používala různé terénní překážky, a dokonce i rozdílnou výšku (vyznačenou jednoduše vrstevnicemi) – všechny tyto prvky měly vliv na pohyb jednotek.
Stonkers (1983), Imagine SoftwareV této hře bojovým jednotkám postupně docházely zásoby, takže hráč k nim musel posílat zásobovací jednotky. Nové zásoby byly dopravovány lodí do jeho přístavu.
The Ancient Art of War (1984), EvrywarePrvní RTT, které vyšlo na PC. Pohyb armád se odehrával na velké mapě, ovšem jejich střet se odehrával na detailnější taktické mapě. Zde hráč mohl vidět jednotlivé vojáky, mohl je dávat do formací a ovládat jejich manévrování. Pokud hráč chtěl, mohl nechat souboj armád vyhodnotit automaticky počítačem, takže pohled se do taktické mapy už nepřepnul. Dalo by se říct, že stylově je to něco jako real-time Heroes of Might and Magic.
Modem Wars (1988), Ozark SoftscapePrvní RTT, které mělo fog of war – zakryté neprozkoumané části mapy. Jednotky bylo možné dávat do určitých formací a jejich pohyb byl ovlivňován terénem. Byla to také první taktická hra, která se dala hrát přes internet.
BattleTech: The Crescent Hawk's Revenge (1990), Westwood AssociatesHra, která navazovala na BattleTech: The Crescent Hawk's Inception, což ovšem nebylo RTT, ale akční adventura. Jednalo se v podstatě o real-time počítačovou adaptaci stolní hry BattleTech. Tato hra je významná tím, že byla přímým předchůdcem RTS Dune II: The Building of a Dynasty. Není to nic zvláštního, protože firma Westwood Associates byla předchůdcem Westwood Studios.
The Ancient Art of War in the Skies (1992), EvrywarePrvní RTT zabývající se bitvami letadel a zároveň první RTT odehrávající se v autentické První světové válce.
Syndicate (1993), Bullfrog ProductionsPrvní hra ze cyberpunkové série. Hráč ovládal tým složený až ze čtyř kyborgů.
Space Hulk (1993), Electronic ArtsPočítačová adaptace stejnojmenné stolní hry z prostředí Warhammer 40.000. Zajímavé je, že hra se ovládala jako FPS, hráč však mohl přepínat mezi jednotlivými členy oddílu.
Cannon Fodder (1993), Sensible SoftwareKombinace akční střílečky a RTT. Hráč ovládal malý oddíl vojáků, postupoval mapou a střílel po všech nepřátelích.
Battle Bugs (1994), EpyxZajímavá hra, ve které hráč ovládal armádu brouků. Bojištěm byla například podlaha kuchyně nebo zahradní hřiště. Bojovalo se o jídlo, které se v prostředí nacházelo – byly to vítězné body, na kterých bylo nutné vztyčit vlajku.
Warhammer: Shadow of the Horned Rat (1995), MindscapePrvní 3D RTT. Bylo v něm možné otáčet kameru a zoomovat, tak jak jsme zvyklí dnes. Jednotky samotné však byly stále jen obyčejné 2D sprity. Zajímavostí také je, že toto byla první počítačová hra z prostředí Warhammer Fantasy.
Close Combat (1996), Atomic GamesPrvní RTT odehrávající se v autentické Druhé světové válce. Nabízelo velmi detailní simulaci boje. Svoji roli hrála morálka i zásoba munice. Jednotky měly vlastní inteligenci, díky které například odmítaly splnit zbytečně nebezpečné rozkazy.
X-COM: Apocalypse (1997), Mythos GamesPrvní hra v populární TBT sérii X-COM, která umožňovala hrát také v RTT módu.
Myth: The Fallen Lords (1997), BungieTato hra jako první v žánru přinesla propracovaný fyzikální systém – například šípy, které minuly, se zapíchly do terénu nebo do jiné jednotky. Mapy byly také o dost rozsáhlejší než kdy předtím.
Commandos: Behind Enemy Lines (1998), Pyro StudiosRTT odehrávající se v Druhé světové válce. Hráč ovládal tým šesti elitních vojáků, každý měl jinou specializaci.
MechCommander (1998), FASA InteractiveDalší úspěšná adaptace stolní hry BattleTech.
Force 21 (1999), Red Storm EntertainmentPrvní kompletně 3D RTT – tentokrát už i včetně jednotek.
Shogun: Total War (2000), The Creative AssemblyPrvní hra z populární historické série, která kombinuje RTT s TBS. Její strategická část s ekonomikou, diplomacií a přesunem armád byla tahová, samotná část zobrazující souboj formací vojáků byla real-time. Velikost map se ještě zvýšila.
Starship Troopers: Terran Ascendancy (2000), Blue Tongue EntertainmentRTT, kde hráč ovládal několik malých oddílů Mobilní pěchoty proti hordám Arachnidů. Vojáci získávali zkušenosti a mohli si pořizovat lepší brnění a zbraně.
Star Trek: Away Team (2001), Reflexive EntertainmentRTT stále ve 2D grafice. Stylově se podobalo hrám ze série Commandos. Hru bylo možné pauzovat, během toho hráč mohl členům týmu vydat rozkazy.
Warhammer: Mark of Chaos (2006), Black Hole EntertainmentDalší RTT z prostředí fantasy světa Warhammer.
Warhammer 40,000: Dawn of War II (2009), Relic EntertainmentPokračování RTS Dawn of War udělalo další krok k real-time tactics. Ještě více se soustředilo na pěchotu, a především na silné hrdiny. Vozidla byla výrazně limitována a budování základny dokonce zcela opuštěno. Přibyly také RPG prvky, tedy sbírání zkušeností a artefaktů.
Battlefleet Gothic: Armada (2016), Tindalos InteractivePočítačová adaptace stolní hry Battlefleet Gothic z prostředí Warhammer 40.000.
Total War: Warhammer (2016), The Creative Assembly První hra ze série Total War, která se neodehrávala v reálném historickém prostředí. Místo toho byla zasazena do fantasy světa Warhammer.
Musím dodat, že mnohé zdroje, ze kterých jsem čerpal, nerozlišovaly mezi RTS a RTT, což bylo poněkud matoucí. Pokud jste v textu narazili na nějakou chybu nebo máte přesnější informace, jako obvykle dejte vědět do komentářů.