První výprava - Komentáře

Autor

Nadpis

Text

Kostka 20
Opiš co je na obrázku   opiš 


4.6.2009 22:51
Hm, při sestavování backgroundu jsem došel k závěru, že Alakina budu muset přejmenovat... Nové jméno je Vakmir. Změna má svůj důvod ;)
10.5.2009 15:38
právě
Právě proto, abys věděl, co je a není originální, bys měl znát konkurenci. A nevěš hlavu, je logické, že to, co Tě obvykle napadne jako první, již napadlo někoho předtím, když se touto oblastí zabývá nemálo chytrých lidí již celé roky.;-)
3.5.2009 22:55
Nice:)
Pak se již těším na ty originální prvky.:)
3.5.2009 22:50
Mno, jak jsi napsal, můj svět je ta třetí možnost - originální prvky se starými známými klišé.

Ale nu dobrá, vyburcoval jsi mě :) Udělám takový svět, že to tenhle ještě nezažil :)

Problém je ale v tom, že v dnešní době vymyslet něco originálního je téměř nemožné. Kolikrát se mi stalo, že jsem vymyslel něco super a pak jsem zjistil, že to vymyslel už někdo předemnou. Chápu. S tím musím počítat. A musím pečlivě vymýšlet.
3.5.2009 22:42
pozor!
Fantasy Warhammer mne právě příliš nezaujal a netvrdil bych, že je nějak zvlášť dobrý. Stejně jako Mutant Chronicles. Jenže tyhle dva světy mají jednu obrovskou výhodu. Před těmi roky, co přišly, tady byly více méně samy a neměly téměř žádnou konkurenci a dnes jedou na obrovské vlně tradice a základně fanoušků. Tvůj svět nic takového nemá a mít přinejmenším hodně dlouho nebude, navíc se bude muset měřit nejenom s nimi ale s dalšími desítkami jiných světů.

Takže jestli chceš ty lidi získat, měl bys jim ukázat něco, kvůli čemu nebudou hrát Warhammer či Warcraft nebo Mutant Chronicles, ale půjdou prožívat Tvůj svět. Ten Tvůj musí být v něčem lepší a to o dost, protože ty ostatní mají spousty barevných a promyšlených lákadel včetně normálních, karetních i počítačových her a knih a hráčské základny, na co ty lidi získat. Ale Ty ne. Na písečku jejich vlastních klišé je nemáš šanci porazit.

Prober se! Dnes není před 25 lety a dnes se musíš popasovat s tím, co už tady je. Pochybuji, že dnes by si mohl dovolit nějaký svět začínat od nuly. Možná ani s masivní reklamou a investicemi.

Uvedu analogii z herního prostředí:
Před 25 lety Warhammer a jiné hry byly jako začínající frakce a dobývaly vesmír. Měly pár vojáčků, ale rychle obsazovaly nové planety, kde našly bohaté zdroje a mohly se utěšeně rozvíjet. Dnes už jsou ale skoro všechny planety obsazené a o ty zbývající se vedou kruté boje.
Do toho si nemůžeš dovolit jen tak napochodovat s pár slabými vojáčky, protože to tak ty frakce dělaly kdysi. Rozvinutější armády protivníků by Tě rozstřílely na hadry a nedaly Ti ani šanci.;-)

V takové situaci máš jen dvě možnosti:
1. Buď přijít s nějakou převratnou zbraní, která zvrátí poměr sil.
2. Nebo si někde bokem pomalu vybudovat hodně dobrou základnu a pak z ní zaútočit velice tvrdě. Bohužel na to budování nemáš ani zlomek zdrojů těch ostatních.

Nejlepší by asi byla kombinace prvků obou možností.

Přeloženo z analogie do reality:
1. Buď vymyslíš něco originálního a převratného, co druzí nemají.
2. Nebo pojedeš v klasických klišé ale zpracuješ je líp než oni. Řeknu Ti rovnou, že to se tedy nadřeš. Na jednoho člověka skoro nesplnitené.

Nebo zkusíš vytvořit svět, který bude mít originální prvky, ale kde si lidi budou moci najít i svá stará známá klišé.

Ale hlavně! Proč děláš tyhle stránky (krom toho, že Tě to baví)? Chceš zaujmout lidi? Tak jim ukaž něco, kvůli čemu přestanou hrát jiné věci a půjdou k Tobě. Jinak nazdar za 25 let, tedy pokud Tě dřív nerozdrtí konkurence. Protože na to, aby zrovna Tvůj svět lidé nadšeně rozvíjeli místo nějakého jiného, musejí k tomu mít dobrý důvod. Tak jim ho konečně ukaž!;-) Kvůli tomu ty "povídky" píšeš, ne?
3.5.2009 21:16
Nezlobím se na tebe :) Zatím jen říkám, že tvá kritika k některým bodům pro mě nemá žádnou výpovědní hodnotu.

Ale dobrá, nasměroval jsi mě, jak psát další povídky. Doufám, že jsem to dobře pochopil a příště budeš spokojen :)

Taky jen bych dodal, že Warhammer se do podoby, jakou známe dnes a jaká se nám líbí, vyvíjel 25 let. Takže, only time will tell :)

(a ještě dodatek: Warhammer Fantasy také obsahuje klišovité rasy a prvky a ejhle jak je dobrý a populární.)
3.5.2009 20:32
fakt
Fakt nezlob se na mne. Nechtěl jsem Tě ranit nebo naštvat, ale musel jsem napsat jak to vypadá. Jestli chceš zaujmou čtenáře, tak bys mělzačít popisovat svůj svět od těch originálních prvků, nikoli naopak.

Já vím, že třeba Mutant Chronicles neoriginalita prošla, ale ty měly masivní reklamu a přišly v době, kdy ještě nebyla taková konkurence. Dnes již je to jinak. A takové věci si vymýšlí každý druhý nadšenec.
3.5.2009 20:15
chápu
Jasně, že je to tvrdé. Bohužel ten text je tak nenápaditě klišovitý, že by se jeden ptal, co tam tedy bude originálního?

Rasy? Nikoli, ty tady máme v té nejprovařenější podobě.
Bohové? Zatím nic.
Magie? Vůbec to tak nevypadá.
Povolání? Zatím jsi nám představil jen samou klasiku.
Ono slavné spojení SF a fantasy? Pokud se domníváš, že to spočívá jenom na tom, že budeš vedle sebe házet pojmy jako meč, kouzla, adamantium, bohové a robotická ruka, tak to tedy potěš koště. Spojení SF s fantasy tady již několikrát bylo (Duna, Star Wars, Warhammer 40 000 etc.) a vždy bylo prolínání prvků obou žánrů pečlivě ošetřeno. Nikdo je neházel vedle sebe jen tak jako koláče na plech a nevypouštěly se jako prdy v hospodě ale s náležitým úvodem.

Vůbec si nemyslím, že by se Tvůj svět podobal Warhammeru 40 000. Warhammer je postaven na výborném originálním až takřka geniálním konceptu připomínajícím v něčem Horizont událostí. Pokud vím tak eldaři vůbec nejsou klasičtí elfové jen s jiným jménem. Ano v lecčem se jim podobají, takže je k nim lze přirovnat, ale mají také dost vlastních zvláštností a odlišností.
Ve Warhammeru je warp a psykeři vůbec nejsou klasičtí kouzelníci. Jejich magie není založena na něčem jako čárymáryfuk - teleport.

Fakt nechci být tvrdý, ale od první "povídky" nebo spíš modelového textu (skutečná povídka má trochu jiné náležitosti) bych čekal, že představíš aspoň něco originálního, čím je Tvůj svět a herní systém zvláštní a jedinečný. Koneckonců to byl také účel toho textu, ne? Možná se Ti jen nepovedl a nechci z něj soudit Tvůj svět jako celek a také jsem to ve svém předchozím příspěvku nikde nepsal.

Jen Tvůj první modelový text nepřináší nového ani zajímavého absolutně NIC. jestli tam takové věci máš, tak se Ti je bohužel nepodařilo popsat.:(
3.5.2009 19:30
Zase hraješ překvapeného :) Copak jsem v představení nepsal, že tu budou Elfové a další typické fantastické rasy? V tomhle ohledu je to tedy klišovité fantasy.

Ovšem jen fantasy. V kombinaci se sci-fi částí a se světem (který se dosud stále vyvíjí a je hloupost si myslet, že už ho mám dokončený a tedy i nemožné ho hned takhle kritizovat, navíc z jediné povídky) BUDE unikátní, to slibuju, jako že Gediman je můj nick a ať se propadnu do Warpu, jestli to tak nebude.

Někomu to možná bude připomínat W40K, ale to jen tím, že tu jsou Elfové a Orkové ve vesmíru. Pokud si pod spojením sci-fi a fantasy představuješ W40K, pak tenhle vesmír bude o dost odlišný.

PS: Bohům jsem už zaměření určil, ale jak říkám, svět stále promýšlím a proto není vyloučeno, že se tohle změní. Nechtěl jsem být tedy příliš konkrétní.

Přesto mi příjde poněkud tvrdé to takhle zkritizovat z jednoho textu. Možná bys měl počkat na ty další :)
3.5.2009 18:52
škoda
No, zatím tedy nic moc. Za povídku se to označit nedá a bohužel i jako pouhá scéna, která by měla uvést do atmosféry hry, je to slabé. Příliš přímočaré a předvídatelné co do příběhu a strohé co do popisů. Navíc jsou tam očividné nesrovnalosti.

Tohle všechno bych ale hodil za hlavu, kdyby to zároveň nebylo velmi neoriginální a nudné. Vznešení elfové a pulčíci? Kolikrát již tu to tady bylo? A bohužel pro Tebe lépe zpracované. Navíc to spojení SF a fantasy, na které jsem se tolik těšil, vypadá velice nedomyšleně.

Elfův bůh tedy nakonec má jméno ale již nikoliv přízvisko, zaměření etc. Všechno to působí dost nedomyšleně. Třeba na seznamování se světem Warhammeru miluji originalitu a také promyšlené detaily.

Nechci být zlý ani Ti brát vítr z plachet, ale zatím jsem velmi zklamán a to přestože jsem žádný zázrak neočekával. O hře to zatím neprozradilo celkem nic, jen to, že svět je nedomyšlený a založený na něčem, co jsme již stokrát viděli jinde.

Zatím to nevypadá na nic, co by mohlo ve stávající velké konkurenci obstát. Prostě, buď zkus přijít s něčím novým a originálním (v tom bych Ti moc fandil) nebo budeš muset hodně dobře promyslet detaily. Protože takhle to možná nezaujme ani kdybys přinesl opravdu geniální pravidla. To píšu upřímně jako někdo, kdo se o tyhle věci zajímá a doposud Ti fandil.
2.5.2009 17:34
Mno, ty jen tak hned nebudou :) Musí se pořádně sepsat a otestovat.
2.5.2009 16:12
nebylo by to špatný...:)
Ale hlavně ať už jsou ty pravidla:)
2.5.2009 15:52
Docela uvažuji o tom, že tohle bude na pokračování... prostě budou následovat další povídky s těmito postavami, které budou odhalovat další prvky a zákony světa.
2.5.2009 15:02
Je to supr, sám mám chuť něco napsat:)
1
Úvod | Projekt Void © 2009-2018
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0089 vteřin