Nejlepší filmové inspirace pro Void

2.2.22 - Gediman - Komentáře (0)
Tři filmy, které fungují jako dobrá ukázka misí v RPG trilogii Void.
RPG trilogie Void je stavěná na plnění misí. Každé herní sezení představuje ideálně jednu uzavřenou misi. Tým žoldnéřů přijme úkol od zaměstnavatele a následně je dopraven (nebo se vlastními prostředky dopraví) do oblasti, kde ho splní.

Vybral jsem tři filmy, které fungují jako skvělá ukázka tohoto konceptu.

Predátor
První Predátor je hodně přesnou ukázkou. Hlavní hrdinové jsou žoldáci (stejně jako ve Voidu), kteří jsou najati americkou armádou, aby splnili tajnou záchrannou misi. Je tu vidět setkání šéfa týmu (Dutch) se zaměstnavatelem (generál) a zadání cílů mise – je tu ukázána i mapa oblasti, kde se má mise plnit. K týmu se dokonce přidá jeden ze zaměstnavatelů (Dillon), což je zajímavý prvek, který Gamemaster může využít i ve Voidu. Taková postava se může hodit jako jakýsi průvodce či rádce hráčských postav.

Tým je následně helikoptérou vysazen do cílové oblasti. Nejprve se utkává se slabším typem protivníka (guerilla), ale poté se objeví hlavní Boss, který je naprosto odlišné podstaty (Predátor). Na konci je tým (či jeho zbytek) z oblasti zase evakuován, opět helikoptérou. Pokud dopravní prostředek patří zaměstnavateli, jako v tomto případě, pak po výsadku žoldnéřů obvykle oblast opustí a vrátí se teprve po dokončení mise, aby žoldnéře z oblasti odvezl.

Co se týče mise, po velkém útoku na nepřátelskou základnu se ukáže, že už není koho zachránit. Všichni zajatci byli popraveni. Pokud k něčemu takovému dojde ve hře, mise je samozřejmě neúspěšná. Žoldnéři nezískají žádnou odměnu, a navíc ztratí bod prestiže. Nicméně zaměstnavatel může zadat nový cíl mise, dokud jsou žoldnéři v oblasti a pokud to situace umožňuje. Žoldnéři by měli být se svým zaměstnavatelem v kontaktu. V případě tohoto filmu to bylo snadné, protože zaměstnavatel byl členem týmu. De facto zadal nový cíl mise, když rozhodl, že s sebou vezmou zajatkyni (Annu). Z pohledu Voidu tedy novým cílem mise bylo odvést zajatkyni zpět do základny. To se zdálo jako jednoduché, tým se totiž beztak vracel k helikoptéře. Predátor však tuto misi začal dosti komplikovat.

Návrat samotný (bez zajatce či čehokoliv jiného cenného) samozřejmě cílem mise být nemůže. I tak ale Gamemaster může návrat zkomplikovat nějakou událostí nebo nepřítelem.

Armáda mrtvých
Podobně jako Predátor, i toto je dost přesná inspirace. Film jako takový sice není nic extra, ale vše klíčové tam je. Vlastně i sám trailer, který je mimochodem naprosto perfektní díky skvělému střihu a hudbě, obsahuje vše nutné, takže se na něj podívejme:



Předně:
00:09: Zadání mise od zaměstnavatele, včetně toho, kolik za ni platí.

00:22: Hrdina má Předchozí zážitky (v tomto případě Válka – je to medaile). Ve filmu je celá sekvence, která ukazuje předchozí zážitky hrdinů se zombie.

00:31: Hrdina si prohlíží mapu cílové budovy a trezoru, a vybírá si zbraně.

00:38: Hrdina dává dohromady tým žoldáků…

00:59: …kteří si též vybírají zbraně.

01:00: Detailnější brífink od zaměstnavatele pro celý tým, tentokrát včetně primárního cíle a dalších informací. Mise je například časově omezená. Za rychlé splnění časově omezených misí je ve Voidu více bodů zkušeností.

01:20: Žoldáci přicházejí do oblasti, kde se mise plní. Doslova vstupují do „mapy“ – dveřmi jednoho z kontejnerů, které tvoří zeď kolem města. Tady je to ukázáno asi nejlepším možným způsobem, i když je to takový specifický případ. Takto doslova to ve hře nebývá.

01:31: Je proveden kontakt s nepřítelem. Jsou to nemrtví… ti jsou ve Voidu koneckonců taky.

01:37: Jsou ukázáni Bossové.

Nemrtvý kůň a tygr mohou být i ve Voidu, ostatně nemrtvý může být jakýkoliv živý tvor. Cirkulárka, kterou jeden z hrdinů používá, je ve Voidu taky – je to vybavení Technika a Lékaře.

Stejně jako v Predátorovi, i zde se k týmu přidá jeden člověk od zaměstnavatele (Martin). Na rozdíl od Predátora, zde tým není složen z profesionálních žoldáků, ale z různých dobrodruhů, pro které je tato mise jednorázová záležitost. I tento přístup je ve Voidu možný, ovšem jak hrdinové postupně plní další a další mise, v podstatě se profesionálními žoldáky tak či tak stanou. Pokud ale chcete zkusit one-shot, je to více než přesné.

Film navíc ukazuje, jak hrdina (Ward) využívá svůj kontakt (svoji dceru), aby mise byla jednodušší. Tato postava se též přidá do týmu a má svůj vlastní cíl mise, který by se dal považovat za sekundární pro celý tým.

Sucker Punch
Zajímavý nápad a výborný vizuál. Všechna ta cool akce, která se v Sucker Punch děje, je vlastně jen snová realita. Nicméně každá realita je jiného žánru – alternativní První světová válka se zombie-vojáky, fantasy prostředí se skřety a drakem, sci-fi prostředí s roboty a zbraní hromadného ničení a science fantasy prostředí s japonskými démony, z nichž jeden má rotační kulomet a raketomet. Stejně tak různorodá je i RPG trilogie Void, obzvláště Void: Science Fantasy, kde lze použít mnoho prvků ze sci-fi i fantasy současně.

Zde je trailer:


Opět tu máme zaměstnavatele (Wise Man), který týmu dává úkoly. Ve dvou případech je tým do mise vysazen letecky: jednou z letadla, podruhé z helikoptéry. V obou případech dopravní prostředek patří týmu, který ho tak může použít jako podporu (letadlo) či přímo nástroj ke splnění mise (helikoptéra). Není tedy řečeno, jestli tým dopravní prostředek dostal od svého zaměstnavatele, nebo jestli je skutečně jeho vlastní, výsledek je ale stejný. Ve třetím případě je vidět, že tým od zaměstnavatele dostal kráčedlo. Výhodou vlastního dopravního prostředku je to, že ho žoldnéři mohou během mise použít, jak uznají za vhodné. Nevýhodou je, že sami tvoří jeho posádku (všichni či jen někteří z týmu), což může být omezující.

Celková akce a stylizace filmu je dost podobná Voidu. Ti japonští démoni velikostí odpovídají trollům z Voidu, což je taky fajn věc pro inspiraci.



Úvod | Projekt Void © 2009-2022
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0158 vteřin