Codex: Death Guard, 8. edice

14.10.17 - Gediman - Komentáře (0)
Armáda Death Guard má v 8. edici hry svoji codexovou premiéru.
.
Codex: Death Guard, 8. edice


Death Guard je jednou z legií Vesmírných mariňáků, které se během Horovy hereze postavily proti Císaři. Zcela propadla Chaosu a Nurgle, bůh hniloby a nemocí, na ní seslal mnoho degenerujících chorob. Díky nim tito kacířští mariňáci již necítí žádnou bolest a dokáží snadno ustát i vážná zranění, zatímco z prasklin v brněních jim vytéká odporný hnis schopný zamořit celé okolí. Proměnili se v dokonalé biologické zbraně, které nezastavitelně postupují kupředu jako nějaký nevyléčitelný mor. Jejich svatým posláním je šířit pomalou smrt a rozklad do celé galaxie.

Zvláštní pravidla a výhody:

Death to the False Emperor – Všichni vojáci mají výhodu proti jednotkám Impéria. Když jim v boji zblízka při hodu na zásah padne šestka, mohou provést další útok. Výjimkou jsou Chaos Cultists, Poxwalkers a Nurglovi démoni.

Daemonic Ritual – Charakter může v Movement fázi místo pohybu vyvolat Nurglovy démony. Hodí si až třemi kostkami. Výsledné číslo ukazuje maximální Power Rating jednotky démonů, kterou může vyvolat. Démoni jsou vyvoláni do okruhu 12 palců. Pokud při hodu padnou dvě stejná čísla, Charakter utrpí Mortal Wound. Pokud padnou tři stejná čísla, utrpí až tři Mortal Wounds. Více kostek tedy může vyvolat dražší démony, ale je to riskantnější.

Plague Weapons – Morové zbraně dovolují provádět opravný hod na zranění, pokud jim padne jednička. Všichni vojáci Death Guard jsou vyzbrojeni morovými ručními granáty, s výjimkou těch, kteří jsou oblečeni v brnění Terminátor a oddílů Chaos Cultists, Poxwalkers a Possessed.

Psychic Powers – Psykeři používají kouzla disciplíny Contagion, která se zaměřuje na šíření chorob a hniloby. Je tu uvedeno šest kouzel.

Plague Host – Všechny jednotky typu Troops mají možnost obsazovat strategické body i tehdy, pokud již jsou zabrané protivníkem. Pokud protivník má podobnou schopnost, pak bod patří tomu, kdo u něj má více vojáků. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged.

Inexorable Advance – Všichni vojáci a Helbruti mohou střílet bez problému i za pohybu. Rapid Fire zbraně mohou provést dvojitou palbu až do vzdálenosti 18 palců, nikoliv jen do poloviny jejich dostřelu. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged. Výjimkou jsou Nurglovi démoni.

Jednotky:

Plague Marines (Troops), 5-20 - Základní jednotka. Má přístup k mnoha morovým zbraním. Je efektivnější v boji zblízka. Může ignorovat zranění. Oddíl může obsahovat vlajkonoše, který dává nepřátelům v okruhu 6 palců postih na Leadership.

Chaos Cultists (Troops), 10-40 - Toto nejsou Vesmírní mariňáci, ale obyčejní lidé, kteří je uctívají. Jsou levní, velmi slabí, ale lze je nasadit ve velkých počtech a použít jako postradatelný živý štít. Mohou být vyzbrojení na střelbu nebo na boj zblízka.

Poxwalkers (Troops), 10-20 – Lidé nakažení nemocí Walking Pox, která je proměnila v nemyslící zmutované zombie. Mohou bojovat jen zblízka. Mohou ignorovat zranění. Když zabijí nějakého vojáka, stane se z něj nový Poxwalker, který se k nim připojí. Pokud má oddíl 10 a více členů, mají bonus k hodům na zásah. Nikdy si neházejí na morálku.

Plaguebearers (Troops), 10-30 – Řadoví Nurglovi démoni. Mohou bojovat jen zblízka, mohou provádět opravné hody na zranění. Mají Invulnerable Save 5+. Mohou ignorovat zranění. Pokud má oddíl 20 a více členů, nepřítel má postih k hodům na jeho zasažení. Oddíl může obsahovat vlajkonoše a hudebníka. Vlajkonoš způsobuje, že pokud v hodu na morálku padne jednička, nikdo nezběhne, naopak se do oddílu vyvolají noví členové jako náhrada za ztráty. Hudebník zvyšuje vzdálenost postupu a zteče.

Nurglings (Troops), 3-9 – Roj malých Nurglových démonů. Mohou bojovat jen zblízka, je to jako morová zbraň. Mají Invulnerable Save 5+. Hru mohou začít kdekoliv na bitevním poli. Mohou ignorovat zranění, ale jen když jsou zasaženi útokem s ničivostí 1.

Chaos Spawn (Fast Attack), 1-5 - Oddíl zmutovaných bestií, který může bojovat jen zblízka. Na začátku každého boje se jim hodem kostkou určí jedna ze tří zbraní: jedna poskytuje vyšší AP, jedna dává možnost opravných hodů na zranění a jedna přidává Attacks. Nepřátelé v okruhu 1 palce mají postih na Leadership.

Myphitic Blight-haulers (Fast Attack), 1-3 – Oddíl lehkých vozidel. Jsou posedlá démonem, mají Invulnerable Save 5+. Jejich základní útok zblízka i střelbou je morová zbraň, kromě toho nesou dvě těžké zbraně. Ze zbraní mohou bez problému střílet i za pohybu. Nepřátelé mají v boji zblízka proti nim postih k hodu na zásah. V okruhu 7 palců vytvářejí mlhu, která poskytuje krytí všem vojákům Death Guard. Mohou ignorovat zranění. Když jsou zničena, mají větší šanci explodovat, ale všem v okruhu 7 palců způsobí jen jeden Mortal Wound. Pokud oddíl obsahuje tři vozidla, mají bonus k hodům na zásah.

Foetid Bloat-drone (Fast Attack) – Lehký letoun. Je posedlý démonem, má Invulnerable Save 5+. Jeho základní útok zblízka je morová zbraň, kromě toho nese jeden ze tří typů morových zbraní: dva rozprašovače moru, granátomet nebo rotující čepele pro boj zblízka. Může ignorovat zranění. Když je zničen, má větší šanci explodovat, ale všem v okruhu 7 palců způsobí jen jeden Mortal Wound.

Plague Drones (Fast Attack), 3-9 – Nurglovi démoni, kteří letí na obřích mouchách. Mají Invulnerable Save 5+. Mohou ignorovat zranění. Jezdci mohou v boji zblízka provádět opravné hody na zranění a jejich útok střelbou je morová zbraň. Bojovat dokáží i mouchy, ovšem pouze zblízka. Oddíl může obsahovat vlajkonoše a hudebníka. Vlajkonoš způsobuje, že pokud v hodu na morálku padne jednička, nikdo nezběhne, naopak se do oddílu vyvolají noví členové jako náhrada za ztráty. Hudebník zvyšuje vzdálenost postupu a zteče.

Chaos Rhino (Dedicated Transport) - Obrněný transportér s kapacitou 10 vojáků. Může si sám opravit poškození. Nemůže převážet vojáky v brnění Terminátor a Nurglovy démony. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Defiler (Heavy Support) - Velké kráčedlo vyzbrojené tankovým kanonem, dvěma těžkými zbraněmi a dvěma klepety na boj zblízka. Těžké zbraně mohou být vyměněny za jiné. Je posedlé démonem, má Invulnerable Save 5+. Na začátku kola si opraví jedno poškození. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Plagueburst Crawler (Heavy Support) – Samohybný obléhací minomet. Je posedlý démonem, má Invulnerable Save 5+. Může ignorovat zranění. Vystřeluje morové bomby, kromě toho je vyzbrojen buď dvěma rozprašovači moru (efektivní proti pěchotě) nebo dvěma lehkými kanony (efektivní proti vozidlům).

Chaos Predator (Heavy Support) - Bojový tank vyzbrojený buď autokanonem (efektivní proti pěchotě) nebo dvojitým laserovým kanonem (efektivní proti vozidlům). Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Chaos Land Raider (Heavy Support) - Těžký tank a transportér v jednom. Může nést 10 vojáků, přičemž vojáci v brnění Terminátor zabírají místa dvou vojáků. Nemůže převážet Nurglovy démony. Je vyzbrojen dvěma dvojitými laserovými kanony, které jsou mocnou protitankovou zbraní. Ze zbraní může bez problému střílet i za pohybu. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Possessed (Elites), 5-20 - Elitní mariňáci posedlí démony, mají Invulnerable Save 5+. Jsou zcela zaměření na boj zblízka, nemají žádné střelné zbraně. Na začátku každého boje se jim hodem kostkou určí hodnota Attacks.

Blightlord Terminators (Elites), 5-10 - Elitní mariňáci oblečení ve starším typu brnění Terminátor, které poskytuje Invulnerable Save 4+. Jsou odolnější, ale pomalejší. V jejich výzbroji jsou střelné i chladné zbraně, standardní chladná zbraň je navíc morová. Mohou být vysazeni teleportací. Mohou ignorovat zranění. Pokud jim v boji zblízka padne na zranění 6, získá tento útok vyšší AP.

Deathshroud Terminators (Elites), 3-6 - Elitní mariňáci oblečení ve starším typu brnění Terminátor, které poskytuje Invulnerable Save 4+. Jsou odolnější, ale pomalejší. Jsou vyzbrojeni morovými kosami a rozprašovači moru. Mohou být vysazeni teleportací. Mohou ignorovat zranění. Death Guard Charakteři v okruhu 3 palců mají bonus k Attacks a pokud jsou zasaženi, tato jednotka má šanci vzít zásah místo nich.

Helbrute (Elites) - Dreadnought Chaosu. Kráčedlo vyzbrojené těžkou střelnou zbraní a mohutnou rukou. Výzbroj lze vyměnit tak, že může mít dvě střelné zbraně (jedna z nich je vždy raketomet) nebo dvě ruce, čímž se specializuje na střelbu respektive boj zblízka. Do obou rukou lze integrovat sekundární zbraně; místo jedné ruky může mít velké kladivo nebo energo-bič. Pokud je poškozeno, hodí se kostkou. Na hod 6 začne střílet nebo útočit zblízka na nejbližšího nepřítele, pokud nějakého vidí.

Beasts of Nurgle (Elites), 1-9 – Bestiální Nurglovi démoni. Mohou bojovat jen zblízka, mohou provádět opravné hody na zranění. Mají Invulnerable Save 5+. Mohou ignorovat zranění. Když protivník provede zteč, mohou mu vyrazit naproti. Pokud nepřátelská jednotka v okruhu 1 palce ustupuje, má šanci utrpět Mortal Wound.

Noxious Blightbringer (Elites) – Mariňák s velkým zvonem na zádech. Jeho úkolem je podlamovat morálku nepřítele. Jeho zbraň pro boj zblízka je morová. Může ignorovat zranění. Nepřátelé v okruhu 7 palců mají postih na Leadership, Psykeři ještě větší. Jednotky Death Guard v okruhu 7 palců postupují rychleji.

Foul Blightspawn (Elites) – Mariňák, který se specializuje na šíření chorob. Je vyzbrojen rozprašovačem moru. Může ignorovat zranění. Nepřátelé v okruhu 7 palců ztrácejí možnost útočit při zteči jako první. Jednou za hru může on, nebo Charakter v okruhu 3 palců od něj, hodit vylepšený morový granát, který je ničivější.

Biologus Putrifier (Elites) – Mariňák, který se specializuje na tvorbu nových chorob. Jeho zbraň pro boj zblízka i střelná zbraň jsou morové a jeho morové granáty jsou vylepšené, mohou způsobit Mortal Wound. Toto vylepšení poskytuje i všem spolubojovníkům v okruhu 3 palců. Může ignorovat zranění. Když zemře, zásoba granátů může explodovat a všem v okruhu 7 palců udělit Mortal Wound, s výjimkou uctívačů Nurgla.

Plague Surgeon (Elites) – Polní lékař. Může ignorovat zranění. Jeho zbraň pro boj zblízka je morová. Všem vojákům Death Guard v okruhu 3 palců dovoluje provést opravný hod na ignoraci zranění, pokud padla jednička. Má bonus k hodům na zásah a zranění v boji zblízka proti vojákům a motocyklům Vesmírných mariňáků Impéria.

Tallyman (Elites) – Kněz. Může ignorovat zranění. Jednotkám Death Guard v okruhu 7 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah v boji zblízka. Pokud je armáda Battle-forged a nakoupí Stratagem, Command Pointy utracené za jeho pořízení mají šanci ihned se vrátit.

Daemon Prince of Nurgle (HQ) - Vesmírný mariňák, který byl za své služby povýšen na démona. Má Invulnerable Save 5+. Může ignorovat zranění. Psyker. Ovládá dvě kouzla (jedno základní a jedno Contagion); v jednom kole může seslat jedno kouzlo a jedno nepřátelské blokovat. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička. Je to monstrum. Může mít křídla.

Chaos Lord (HQ) – Vůdce bandy. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. Ochranný medailon mu dává Invulnerable Save 4+. Jednotkám Death Guard v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička.

Chaos Lord in Terminator Armour (HQ) – Vůdce bandy oblečený v brnění Terminátor, které mu zvyšuje odolnost a dovoluje používat mocnější zbraně. Ochranný medailon mu dává Invulnerable Save 4+. Může být vysazen teleportací. Jednotkám Death Guard v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička.

Lord of Contagion (HQ) – Chaos Lord požehnaný Nurglem. Je vyzbrojen morovou sekyrou nebo morovou kosou. Je oblečený ve starším typu brnění Terminátor, které mu dodává Invulnerable Save 4+, ale pohybuje se pomaleji. Může být vysazen teleportací. Může ignorovat zranění. Všechny jednotky Death Guard v okruhu 7 palců jsou obklopeny oblakem moru, takže nepřátelé v okruhu 1 palce od nich mají šanci na začátku každého kola utrpět Mortal Wound.

Sorcerer (HQ) – Psyker. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Contagion); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat.

Sorcerer in Terminator Armour (HQ) – Psyker. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Contagion); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat. Je oblečený v brnění Terminátor, které mu zvyšuje odolnost, dodává Invulnerable Save 5+ a dovoluje používat mocnější zbraně. Může být vysazen teleportací.

Malignant Plaguecaster (HQ) – Sorcerer požehnaný Nurglem. Psyker. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Contagion); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat. Může ignorovat zranění. Když úspěšně sešle kouzlo, nejbližší nepřítel v okruhu 7 palců má šanci utrpět Mortal Wound.

Hrdinové:

Mortarion (Lord of War) – Démonický Primarcha legie Death Guard. Je vyzbrojen velkou morovou kosou, pistolí a ničivými granáty (nejedná se však o morové granáty). Pistole dokáže způsobit zranění všem cílům v linii střelby. Jeho brnění mu poskytuje Invulnerable Save 4+. Může ignorovat zranění. Psyker. Ovládá čtyři kouzla (jedno základní a tři Contagion); v jednom kole může seslat dvě kouzla a tři nepřátelská blokovat. Jednotkám Death Guard v okruhu 7 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička. Nepřátelé v okruhu 7 palců mají postih na Toughness a ve Fight fázi mohou utrpět až 3 Mortal Wounds. Když je zabit, může explodovat a způsobit až 3 Mortal Wounds všem v okruhu 7 palců, s výjimkou uctívačů Nurgla. Vzhledem ke své velikosti je považován za monstrum a nikoli za pěšáka. Má křídla, umí létat.

Typhus (HQ) - Nurglův vyvolený šampión a Lord of Contagion. Je vyzbrojen morovou kosou a morovými granáty. Také dokáže vypouštět roj much, který se chová jako střelná zbraň. Je oblečený ve starším typu brnění Terminátor, které mu dodává Invulnerable Save 4+, ale pohybuje se pomaleji. Může být vysazen teleportací. Může ignorovat zranění. Psyker. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Contagion); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat. Jednotky Poxwalkers v okruhu 7 palců mají bonus ke Strength a Toughness. Všechny jednotky Death Guard v okruhu 7 palců jsou obklopeny oblakem moru, takže nepřátelé v okruhu 1 palce od nich mají šanci na začátku každého kola utrpět Mortal Wound.


Úvod | Projekt Void © 2009-2017
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0079 vteřin