Codex: Harlequins, 8. edice

24.10.18 - Gediman - Komentáře (0)
Popis Codexu Harlekýnů 8. edice.
.
Codex: Harlequins, 8. edice


Harlekýni jsou tajemná skupina Eldarů, která slouží Cegorachovi, Smějícímu se bohu. Tomu se podařilo přežít pád Eldarské říše tím, že se ukryl v síti chodeb dimenze Webway, kde sídlí dodnes. Cegorach je zákeřný podvodník se smyslem pro škodolibý humor a jeho posláním je boj proti Slaaneshovi, úhlavnímu protivníku celé eldaří rasy. Harlekýni jsou potulní divadelní herci a válečníci, přičemž mezi těmito úlohami nerozlišují. Bitevní pole je pro ně jevištěm a jejich bleskově rychlé útoky jsou naplánovány jako velkolepá show. V boji předvádějí různé akrobatické kousky a iluzionistické triky, k čemuž jim dopomáhá jejich zvláštní technologie a psychické síly. Každá skupina Harlekýnů se dělí na sekce Light (kladné postavy), Dark (záporné postavy) a Twilight (různé neutrální postavy) s odlišnými bojovými úkoly. Do řad Harlekýnů vstupují Eldaři i Temní eldaři, kteří věří, že cesta Cegoracha je jedinou spásou.

Zvláštní pravidla a výhody:

Holo-suit, Holo-fields – Všechny jednotky jsou obklopeny rušivým holografickým polem, takže je obtížnější je trefit. Mají Invulnerable Save 4+.

Flip Belt – Všichni vojáci mají antigravitační opasek, který jim zvyšuje mrštnost. Mohou bez problémů překonávat jakýkoliv terén.

Rising Crescendo – Všichni vojáci a motocykly mohou provést zteč i poté, co postoupili. Mohou také střílet či provést zteč i poté, co provedli ústup.

Mirage Launchers – Všechny motocykly a vozidla mají vrhače halucinačních granátů. Nepřítel má při střelbě na ně postih k hodům na zásah.

Psychic Powers – Psykeři používají kouzla disciplíny Phantasmancy, která ovládá halucinace. Je tu uvedeno šest kouzel.

Defenders of the Black Library – Všechny jednotky typu Troops mají možnost obsazovat strategické body i tehdy, pokud již jsou zabrané protivníkem. Pokud protivník má podobnou schopnost, pak bod patří tomu, kdo u něj má více vojáků. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged.

Masque Forms – Hráč si vybere skupinu své armády, aby jí mohl určit zvláštní pravidla. Pokud armádu nabarvil jako některou z uvedených skupin, není co řešit. Pokud ji nabarvil jinak, pak musí sám určit, jaké uvedené skupině stylově nejvíce odpovídá. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged a celá je složena z jednotek stejné skupiny. Na výběr je z následujících pravidel:

--- Midnight Sorrow --- Při ústupu se mohou jednotky pohnout až o 6 dalších palců. Při přeskupení na konci Fight fáze se mohou pohnout až o 6 palců (místo obvyklých 3 palců).

--- Veiled Path --- Na začátku Fight fáze hráč hodí dvěma kostkami a vybere nižší výsledek. Pokud nepříteli při útoku na tyto jednotky padne v hodu na zásah ono číslo, minul. Efekt trvá až do konce fáze.

--- Frozen Stars --- Při zteči mají bonus k Attacks.

--- Soaring Spite --- Při střelbě z Assault zbraní během postupu nemají vznášedla a pasažéři vznášedel postih k hodům na zásah. Jejich pistole se považují za Assault zbraně.

--- Dreaming Shadow --- Při neúspěchu v hodu na morálku oddíly nemohou přijít o více než jednoho vojáka. Kdykoliv voják zemře nebo uteče, je tu šance, že předtím ještě stihne jednou zaútočit (střelbou či bojem zblízka).

--- Silent Shroud --- Nepřátelé v okruhu 6 palců mají postih na Leadership a při hodu na morálku musí hodit dvěma kostkami a vyřadit nižší výsledek.

Jednotky:

Troupe (Troops), 5-12 – Základní jednotka.

Skyweavers (Fast Attack), 2-6 – Oddíl dvoumístných vznášedlových motocyklů. Při postupu se pohybují rychleji. Jsou vyzbrojeny těžkými vrhači šurikenů a spolujezdci vrhají výbušné boly. Vrhač šurikenů lze vyměnit za EMP kanon, který má šanci udělit vozidlu až tři Mortal Wounds. Boly lze vyměnit za kopí pro boj zblízka.

Starweaver (Dedicated Transport) – Lehký vznášedlový transportér s kapacitou 6 vojáků. Pasažéři mohou střílet z vlastních zbraní. Je vyzbrojen dvěma těžkými vrhači šurikenů. Při postupu se pohybuje rychleji.

Voidweaver (Heavy Support) – Lehké vznášedlo. Je vyzbrojen dvěma těžkými vrhači šurikenů a EMP kanonem, který má šanci udělit vozidlu až tři Mortal Wounds. Tento kanon lze vyměnit za paprskový kanon, který má tři režimy střelby: široký paprsek (velký výbuch, slabý), úzký paprsek (menší výbuch, silnější) a koncentrovaný paprsek (zasáhne jen jeden cíl, ale velmi silně). Při postupu se pohybuje rychleji.

Death Jester (Elite) – Harlekýn vyzbrojený těžkým vrhačem šurikenů. Může střílet buď standardní nebo jedovatou munici. Jedovatá munice má nižší kadenci, ale když zabije člena oddílu, zbytek utrpí až tři Mortal Wounds a získá postih na Leadership až do konce kola. Může zaútočit na Charakter, i když není nejbližším cílem. Pokud z nepřátelského oddílu uteče člen ve stejném kole, ve kterém na něj zaútočil Death Jester, hráč si může vybrat, kdo to bude.

Solitaire (Elite) – Prokletý Harlekýn, jehož duše je odsouzená propadnout Slaaneshovi. Je vyzbrojen pouze na boj zblízka, nemá žádné střelné zbraně. Má Invulnerable Save 3+. Jednou za hru může provést super-rychlý pohyb, současně je jeho hodnota Attacks zvýšena na 10. Efekt trvá až do konce kola. Nemůže mít Warlord Trait. V armádě může být jen jeden.

Troupe Master (HQ) – Velitel skupiny. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. Jednotkám Harlekýnů v okruhu 6 palců dovoluje provést opravné hody na zranění v boji zblízka.

Shadowseer (HQ) – Psyker. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Phantasmancy); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat. Nepřátelům dává postih k hodům na zranění při útoku na vojáky Harlekýnů, kteří se nacházejí v okruhu 6 palců od něj. Je vyzbrojen vrhačem halucinačních granátů, které když zasáhnou cíl, hodí se dvěma kostkami. Pokud je výsledek stejný nebo vyšší než Leadership cíle, utrpí cíl až tři Mortal Wounds.

Webway Gate (Fortification) – Brána do dimenze Webway. Může být teleportována kamkoliv na bitevní pole. Energetický štít ji dává Invulnerable Save 5+. Jakmile je bojišti, jednotky všech Eldarů (Harlekýni, Craftworldští, Temní eldaři…) ji mohou využít. Pokud nejsou vysazeni na bitevní pole hned na začátku hry, mohou přijít z ní. Na konci každé Movement fáze ji může opustit jedna jednotka. Pokud jsou zničeny všechny brány, jsou zničeny i všechny jednotky, které z nich měly přijít.


Úvod | Projekt Void © 2009-2018
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0131 vteřin