Codex: Necrons, 5. edice

18.7.14 - Gediman - Komentáře (0)
Dnes článek o Codexu Necronů.
.
Codex: Necrons, 5. edice


Necroni jsou prastará rasa, která v dávné minulosti vládla galaxii. K moci se dostali, když se spojili s C’tany, božskými energetickými bytostmi, a svoji mysl přesunuli do nesmrtelných mechanických těl. Když porazili své odvěké nepřátele a poté dokonce i samotné C’tany, uložili se k 60 milionů let dlouhému kryospánku. Nyní se z něj postupně probouzejí, aby obnovili svoji dávnou říši. V tom jim pomáhají technologie tak vyspělé, že jsou nerozlišitelné od magie a nic se jim nedokáže vyrovnat, snad kromě sil Chaosu.

Zvláštní pravidla a výhody:

Reanimation Protocols, Ever-living - Všichni vojáci Necronů (kromě Canoptek robotů) mohou po zničení znovu vstát a pokračovat v boji. Obživení se provádí ihned na konci fáze a vyžaduje hod kostkou za každého padlého. Všichni vojáci, u kterých hod uspěl, jsou opět funkční – i když s jen jedním životem. Ostatní jsou definitivně zničeni.

Living Metal – Všechna vozidla Necronů mají šanci ignorovat zásahy způsobující efekty paralyzované a omráčené posádky.

Jednotky:

Warriors (Troops), 5-20 - Základní jednotka. Může k ní být přidělen transportér Ghost Ark nebo výsadkový letoun Night Scythe.

Immortals (Troops), 5-10 - Lepší základní jednotka, ovšem též dražší. Může k ní být přidělen výsadkový letoun Night Scythe.

Tomb Blades (Fast Attack), 1-5 - Oddíl vznášedlových motocyklů. Mohou být vylepšeny několika přídavnými systémy.

Destroyers (Fast Attack), 1-5 - Oddíl Necronů integrovaných do vznášedlové platformy (fungují jako Jump Infantry). Až tři členové oddílu mohou být upgradováni na Heavy Destroyers, kteří jsou vyzbrojeni mnohem silnější zbraní.

Canoptek Scarabs (Fast Attack), 3-10 - Roje robotických skarabů, které mohou bojovat jen na blízko. Svému cíli dokáží zrušit Armor Save až do konce hry. Necítí strach.

Canoptek Wraiths (Fast Attack), 1-6 - Hadovití roboti, kteří fungují jako Jump Infantry. Velmi ničiví v boji zblízka, ale lze jim přikoupit i střelné zbraně. Mohou snadno proniknout těžkým terénem. Necítí strach.

Canoptek Spyders (Heavy Support), 1-3 - Pavoukovití roboti, kteří dokáží vyrábět Scaraby. Mohou být vybaveni zařízením, které v jejich okolí ruší psychické síly, a nebo servisními klepety, kterými dokáží opravovat poškozená vozidla. Necítí strach.

Annihilation Barge (Heavy Support) - Malý vznášedlový tank. Je vybaven kvantovým štítem, který poskytuje vyšší pancéřování, dokud není proražen.

Doomsday Ark (Heavy Support) - Dělostřelecké vznášedlo s ničivým kanonem. Je vybaveno kvantovým štítem, který poskytuje vyšší pancéřování, dokud není proražen.

Monolith (Heavy Support) - Obrovské a těžce opancéřované vznášedlo připomínající pyramidu. Do své blízkosti může teleportovat necronské jednotky (kromě vozidel) ze záloh i odkudkoliv z bitevního pole. Dokáže též vystřelit proud energie, proti kterému pancéřování neposkytuje žádnou ochranu. Může být vysazeno kamkoliv na bitevní pole.

Doom Scythe (Heavy Support) - Stíhačka vyzbrojena paprskometem schopným doslova proseknout celé bitevní pole.

Flyed Ones (Elites), 5-20 - Infiltrační jednotka schopná bojovat jen na blízko. Může být vysazena kamkoliv na bitevní pole.

Deathmarks (Elites), 5-10 - Jednotka ostřelovačů. Může být vysazena kamkoliv na bitevní pole. Jakmile dorazí na bitevní pole, může označit pěší cíl – takový se pak pro ní stává snadným terčem. Jakmile nějaká nepřátelská jednotka provede Deep Strike, může tato jednotka provést výsadek taktéž (tedy v protihráčově kole). Může k ní být přidělen výsadkový letoun Night Scythe.

Lychguards (Elites), 5-10 - Elitní královská garda. Může mít Dispersion Shield, který dokáže odrážet výstřely zpět do nepřátelských řad. Může k ní být přidělen výsadkový letoun Night Scythe.

Triarch Praetorians (Elites), 5-10 - Garda Triarchu, vládnoucího sněmu staré necronské civilizace. Je to jednotka s létajícím zařízením na zádech (Jump Infantry). Necítí strach.

Triarch Stalker (Elites) - Bojové vozidlo Triarchu. Je to velké kráčedlo připomínající pavouka, které může nést jednu ze tří ničivých zbraní. Cíl, který trefí, je označen a ostatní necronské jednotky pak mají větší šanci ho zasáhnout. Je vybaveno kvantovým štítem, který poskytuje vyšší pancéřování, dokud není proražen.

C’tan Shard (Elites) - Úlomek jednoho z C’tanů, hvězdných bohů. Má sice jen malou část jeho moci, ale i tak je velmi silný. Je to monstrum (Monstrous Creature), kterému je možné koupit dvě z 11 zvláštních sil a přizpůsobit si ho tak vlastní taktice. Necítí strach a nelze zabít automaticky. Když je zabit, silně exploduje. Může snadno proniknout těžkým terénem.

Royal Court (n/a), 1-10 - Doprovodný oddíl pro Overlorda či Phaerona. Může se skládat až z pěti Necron Lordů a/nebo až z pěti Crypteků. Necron Lord je dobrý válečník, který si může vybrat z mnoha zbraní a speciálního vybavení. Cryptek je jakási necronská náhrada za psykera - neovládá žádné nadpřirozené síly, ale velmi pokročilou technologii. Může být upgradován na jednu z pěti specializací: Harbinger of Despair (ovládání mysli), Harbinger of Destruction (ovládání tepla), Harbinger of Eternity (ovládání času), Harbinger of the Storm (ovládání elektřiny) nebo Harbinger of Transmogrification (ovládání hmoty). Za každého Overlorda či Phaerona (včetně Hrdinů) může armáda obsahovat jeden tento oddíl. Oddíl se může rozdělit a jeho členové mohou vést oddíly Warriors, Immortals, Lychguards a Deathmarks.

Catacomb Command Barge (n/a) - Malý vznášedlový transportér pro jednoho vojáka – velitele. Velitel může provést speciální útok na nepřátelský oddíl, který vozidlo právě přeletělo (vyhodnotí se to přímo během dané Movement fáze). Pokud je poškozeno, velitel může obětovat jeden Wound, aby poškození vyrušil. Je vybaveno kvantovým štítem, který poskytuje vyšší pancéřování, dokud není proražen.

Ghost Ark (n/a) - Vznášedlový transportér s kapacitou 10 vojáků. Může opravovat vojáky, které veze, nebo kteří se nacházejí v jeho blízkosti. Je vybaven kvantovým štítem, který poskytuje vyšší pancéřování, dokud není proražen.

Night Scythe (n/a) - Výsadkový letoun s kapacitou 15 vojáků (přičemž Jump Infantry zabírá místa dvou vojáků a motocykly zabírají místa tří vojáků). Pasažéry nepřeváží fyzicky uvnitř svého trupu, místo toho je vybaven teleportačním systémem, který je na bitevní pole přivolává. Pokud je tedy Night Scythe zničen, pasažéři nejsou mrtví, ale jen přesunutí do zálohy.

Necron Overlord (HQ) - Velitel. Má na výběr z mnoha různých zbraní a speciálního vybavení. Může být též upgradován na Phaerona, který se liší jednou zvláštní schopností navíc. Může k němu být přidělen transportér Catacomb Command Barge.

Destroyer Lord (HQ) - Velitel Destroyerů. Může si vybrat z několika zbraní a speciálního vybavení. Je též integrován ve vznášedlové platformě, což z něj dělá Jump Infantry.

Hrdinové:

Imotekh the Stormlord (HQ) - Phaeron nejmocnější dynastie Sautekh. Na začátku hry vyvolá bouři, takže platí pravidlo pro boj v noci a nepřátelé mohou být zasaženi bleskem. Tento efekt může být prodlužován i do dalších kol. Je vyzbrojen mocnou zbraní, jejíž paprsek se dokáže prořezávat skrz nepřátelské linie. Jednotky Flyed Ones vysazené do blízkosti náhodně vybrané nepřátelské jednotky (kromě vozidel) se neodchýlí. Může k němu být přidělen transportér Catacomb Command Barge.

Nemesor Zahndrekh (HQ) - Overlord a slavný generál. Jedné přátelské jednotce dokáže poskytnout jednu z několika speciálních schopností a naopak jedné nepřátelské může jednu z uvedených schopností zrušit. Může k němu být přidělen transportér Catacomb Command Barge.

Vargard Obyron (HQ) - Osobní strážce Zahndrekha - pokud je v armádě přítomen i on, Obyron nezabírá žádný slot organizační tabulky. Dokáže se teleportovat, což se dá využít k tomu, aby byl vždy Zahndrekhovi na blízku (v tomto případě má tu výhodu, že se při teleportaci neodchýlí). Je to poměrně dobrý bojovník. Za každý nepřátelský útok zblízka, který ho mine, získává Obyron proti danému nepříteli jeden útok navíc.

Illuminor Szeras (HQ) - Cryptek, který zkoumá formy života a provádí na nich experimenty. Vyznačuje se čtyřma pavoučíma nohama. Na začátku hry dokáže na jeden oddíl Warriorů nebo Immortalů aplikovat jeden ze tří typů upgradů (to určí hod kostkou).

Orikan the Diviner (HQ) - Cryptek, který umí předvídat budoucnost a manipulovat s časem. Na začátku každého kola má šanci stát se mnohem silnějším válečníkem, ale pokud o tento bonus jednou přijde, už ho znovu získat nemůže.

Anrakyr the Traveller (HQ) - Potulný Overlord, který cestuje galaxií a zbavuje necronská území od nepřátel. Umí provádět efektivnější zteče, může provádět také protizteč. Dokáže na dálku ovládnout zbraně nepřátelských vozidel a přinutit je střílet na jiné cíle. Jedna jednotka Immortals je automaticky upgradována na Pyrrhian Eternals – jeho elitní osobní jednotku. Může k němu být přidělen transportér Catacomb Command Barge.

Trazyn the Infinite (HQ) - Arogantní Overlord a sběratel nejrůznějších artefaktů a kuriozit. Často používá falešné dvojníky, aby unikl dopadení. Když je zabit, je tu velká šance, že to byl jen dvojník a on je ve skutečnosti jeden z Lychguardů, Crypteků, Lordů či Overlordů (kromě Hrdinů). Je vyzbrojen holí, která vyvolává psionickou vlnu: když v boji zblízka zabije protivníka, tato vlna zasáhne všechny protivníky stejného typu, kteří jsou s ním též v boji zblízka. Může k němu být přidělen transportér Catacomb Command Barge.


Úvod | Projekt Void © 2009-2018
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0114 vteřin