Codex: Space Marines, 8. edice

26.8.17 - Gediman - Komentáře (6)
Aktuální codex Vesmírných mariňáků je tady. Kromě nového designu desek a přehlednějšího obsahu má též 208 stránek, což je opět rekordní počet.
.
Codex: Space Marines, 8. edice


Vesmírní mariňáci jsou geneticky upravení super-vojáci oblečení v odolných energobrněních a vyzbrojení ničivými zbraněmi. Jsou to nejlepší válečníci, jaké má Impérium k dispozici, legendární Andělé smrti. Dokáží zvítězit nad mnohonásobnou přesilou a skolit i ty nejmocnější protivníky. Vesmírní mariňáci jsou rozdělení do kapitul, což jsou plně soběstačná bratrstva. Každá kapitula má vlastní taktiku a tradice, vlastní název, heraldiku a barvu brnění. Jejich počet je však poměrně malý, takže nemohou být všude. Zaměřují se jen na ty nejvýznamnější operace a chirurgicky přesné útoky, zatímco hlavní frontové boje přenechávají ostatním imperiálním složkám. Tento Codex pokrývá ty kapituly, jejichž formace a výzbroj odpovídají standardům, tedy Ultramarines, Imperial Fists, Iron Hands, Raven Guard, White Scars, Salamanders a jejich nástupnické kapituly.

Zvláštní pravidla a výhody:

And They Shall Know No Fear – Všichni vojáci mají standardní mariňáckou výhodu: mohou provést opravný hod na morálku. Výjimkou jsou servitoři.

Combat Squads – Všichni vojáci mají standardní mariňáckou výhodu: oddíl o deseti mužích se může na začátku hry rozdělit na dva pětičlenné. Výjimkou jsou Inceptor Squad, Aggressor Squad, Centurion Assault Squad, Centurion Devastator Squad, Bike Squad a Scout Bike Squad; v jejich případě platí, že oddíl o šesti mužích se může rozdělit na dva trojčlenné.

Primaris Marines – Nová generace Vesmírných mariňáků. Oproti běžným mariňákům mají vyšší hodnoty Wounds a Attacks a jsou vyzbrojeni efektivnějšími zbraněmi.

Psychic Powers – Psykeři používají kouzla disciplíny Librarius, která má univerzální využití a hodí se tak pro různé taktiky. Je tu uvedeno šest kouzel.

Defenders of Humanity – Všechny jednotky typu Troops mají možnost obsazovat strategické body i tehdy, pokud již jsou zabrané protivníkem. Pokud protivník má podobnou schopnost, pak bod patří tomu, kdo u něj má více vojáků. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged.

Chapter Tactics – Hráč si vybere kapitulu své armády, aby jí mohl určit zvláštní pravidla. Pokud armádu nabarvil jako některou z uvedených kapitul, není co řešit. Pokud ji nabarvil jako některou z nástupnických kapitul, pak musí určit, z jaké uvedené kapituly vychází. Velká část oficiálních nástupnických kapitul má toto určeno. Pokud to určeno není nebo pokud si hráč vymyslel svoji vlastní kapitulu, jednoduše si nějaké pravidlo sám vybere. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged a celá je složena z jednotek stejné kapituly. Na výběr je z následujících pravidel (vztahují se jen na pěšáky, motocykly a dreadnoughty, výjimkou jsou servitoři):

--- Ultramarines --- Mají vyšší Leadership a mohou střílet i poté, co provedli ústup, ale s postihem.

--- White Scars --- Postupují rychleji a mohou provést zteč i poté, co provedli ústup.

--- Imperial Fists --- Jejich útoky ignorují bonusy za krytí. Mohou provést opravný hod na poškození při útoku na budovy.

--- Iron Hands --- Mohou ignorovat zranění.

--- Salamanders --- Mohou provádět opravný hod na zásah i zranění při střelbě i boji zblízka.

--- Raven Guard --- Pokud se nacházejí 12 a více palců od nepřátel, mají tito nepřátelé při střelbě na ně postih v hodu na zásah.

--- Black Templars --- Mohou provést opravný hod na určení vzdálenosti zteče. Armáda nemůže nasadit Librariany. Ačkoliv jsou Black Templars nástupnickou kapitulou Imperial Fists, z pohledu pravidel jsou považováni za „původní“ kapitulu.

Jednotky:

Tactical Squad (Troops), 5-10 – Základní jednotka.

Intercessor Squad (Troops), 5-10 – Lepší základní jednotka, složená z Primaris Mariňáků. Základní bolterové pušky mohou vyměnit za rychlopalné pušky (s vyšší kadencí) nebo dalekonosné pušky (s vyšším dostřelem).

Scout Squad (Troops), 5-10 – Oddíl mariňáckých noviců, který se zaměřuje na průzkum a infiltraci. Hru může začít kdekoliv na bitevním poli. Mají jen lehká brnění. Mohou být vyzbrojeni různými zbraněmi (boltery, meče, brokovnice, ostřelovací pušky) a přizpůsobeni tak na různé taktiky. Lze jim dát také kamuflážní pláště.

Crusader Squad (Troops), 5-10 – Specifická jednotka kapituly Black Templars. Jednotka může obsahovat velitele (standardně ho nemá) a je možné k ní připojit až 10 Neophytů v lehkém brnění (mohou být vyzbrojeni brokovnicemi). Jednotku lze přezbrojit na boj zblízka. Neplatí pro ni pravidlo Combat Squads.

Assault Squad (Fast Attack), 5-10 – Úderná jednotka zaměřená na boj zblízka. Může být vybavena tryskovými batohy, díky kterým může být vysazena letecky.

Inceptor Squad (Fast Attack), 3-6 – Rychlá útočná jednotka zaměřená na střelbu na krátké vzdálenosti, složená z Primaris Mariňáků. Jsou oblečeni v brnění Gravis, které jim zvyšuje odolnost, a vybaveni tryskovými batohy, díky kterým mohou být vysazeni letecky. Jejich výzbroj tvoří buď dva kompaktní těžké boltery nebo dva kompaktní plazmové kanony. Při zteči mají šanci způsobit Mortal Wounds.

Bike Squad (Fast Attack), 3-8 – Oddíl motocyklů. Je možné k němu připojit jeden Attack Bike s těžkou zbraní. Při postupu se pohybují rychleji. Pokud oddíl čítá osm členů + Attack Bike, může se rozdělit na dva: jeden s pěti členy a jeden ze čtyřmi členy (včetně Attack Bike).

Attack Bike Squad (Fast Attack), 1-3 – Oddíl motocyklů s těžkými zbraněmi. Při postupu se pohybují rychleji.

Scout Bike Squad (Fast Attack), 3-9 – Oddíl mariňáckých noviců na motocyklech, které jim poskytují vyšší mobilitu. Mají jen lehká brnění. Při postupu se pohybují rychleji. Pokud oddíl čítá devět členů, může se rozdělit na tři po třech.

Land Speeders (Fast Attack), 1-3 – Oddíl lehkých vznášedel Land Speeder. Může se skládat ze tří typů, v libovolné kombinaci: standardního s jednou zbraní, těžkého se dvěma zbraněmi (Tornado) a raketometného (Typhoon). Pokud oddíl obsahuje tři vznášedla, umí se pohybovat mnohem rychleji.

Land Speeder Storm (Dedicated Transport) – Větší průzkumné vznášedlo, které funguje jako transportér až pro 5 Scoutů. Je vyzbrojené těžkým bolterem a raketometem, pasažéři mohou též střílet z vlastních zbraní.

Rhino (Dedicated Transport) – Obrněný transportér s kapacitou 10 vojáků. Může si sám opravit poškození. Nemůže převážet vojáky v brnění Terminátor, vojáky s tryskovými batohy, Centuriony a Primaris Mariňáky. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Razorback (Dedicated Transport) – Obrněný transportér s kapacitou jen 6 vojáků, ale má silnější výzbroj. Nemůže převážet vojáky v brnění Terminátor, vojáky s tryskovými batohy, Centuriony a Primaris Mariňáky. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Repulsor (Dedicated Transport) – Vznášedlový obrněný transportér s kapacitou 10 Primaris Mariňáků. Nemůže převážet vojáky s tryskovými batohy; vojáci v brnění Gravis zabírají místa dvou vojáků. Jeho primární zbraní je buď rotační autokanon (efektivní proti pěchotě) nebo rychlopalný laserový kanon (efektivní proti vozidlům). Kromě toho má několik sekundárních zbraní pro střelbu na kratší vzdálenosti a jednu protiletadlovou zbraň. Ze zbraní může bez problému střílet i za pohybu. Jeho anti-gravitační pole nepřátelům komplikuje zteč cílenou na něj. Může opakovaně vypouštět dýmovnice a chránit se tak před střelbou.

Drop Pod (Dedicated Transport) – Výsadková kapsle s kapacitou 10 vojáků. Nemůže převážet vojáky v brnění Terminátor, vojáky s tryskovými batohy, Centuriony a Primaris Mariňáky. Jakmile dosedne, je už nehybná. Je ozbrojená, takže může alespoň poskytovat palebnou podporu.

Devastator Squad (Heavy Support), 5-10 – Těžká střelecká jednotka. Seržant přidává v Shooting fázi jednomu členu oddílu v okruhu 3 palců bonus na zásah. Mohou být doprovázeni cherubem, který nese dodatečnou municí: jednou za hru dovoluje jednomu členu vystřelit dvakrát za sebou.

Hellblaster Squad (Heavy Support), 5-10 – Podpůrná jednotka, složená z Primaris Mariňáků. Jsou vybaveni plazmovými zbraněmi. Základní plazmové pušky mohou vyměnit za rychlopalné pušky (s vyšší kadencí) nebo dalekonosné pušky (s vyšším dostřelem).

Centurion Devastator Squad (Heavy Support), 3-6 – Mariňáci oblečení v rozměrných bitevních oblecích, které jim dovolují používat ničivé zbraně, ale zároveň omezují jejich pohyblivost. Jsou vyzbrojeni primárně na střelbu. Z těžkých zbraní mohou bez problému střílet i za pohybu. Dokud je naživu seržant, oddíl ignoruje krytí protivníka.

Thunderfire Cannon (Heavy Support) – Lehká dělostřelecká zbraň. Je obsluhována Techmarinem s postrojem Servo-harness, který mu poskytuje dvě silné mechanické paže a dvě přídavné střelné zbraně.

Predator (Heavy Support) – Bojový tank vyzbrojený buď autokanonem (efektivní proti pěchotě) nebo dvojitým laserovým kanonem (efektivní proti vozidlům). Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Whirlwind (Heavy Support) – Dělostřelecký raketomet, který může mít jeden ze dvou typů munice: vysoce výbušnou (efektivní proti odolným cílům) nebo zápalnou (efektivní proti slabým cílům). Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Vindicator (Heavy Support) – Samohybné obléhací dělo. Velmi ničivé proti hordám pěchoty. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Hunter (Heavy Support) – Protiletadlové dělostřelectvo vyzbrojené velkým raketometem, který vypouští inteligentní naváděné střely s dlouhým doletem. Může provádět opravné hody na zásah. Je efektivní proti velkým a odolným cílům. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Stalker (Heavy Support) – Protiletadlové dělostřelectvo vyzbrojené dvěma rychlopalnými kanony. Je efektivní proti většímu množství malých a slabých cílů. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Land Raider (Heavy Support) – Těžký tank a transportér v jednom. Může nést 10 vojáků, přičemž vojáci v brnění Terminátor a vojáci s tryskovými batohy zabírají místa dvou vojáků a Centurioni místa tří vojáků. Nemůže vézt Primaris Mariňáky. Je vyzbrojen dvěma dvojitými laserovými kanony, které jsou mocnou protitankovou zbraní. Ze zbraní může bez problému střílet i za pohybu. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Land Raider Crusader (Heavy Support) – Může nést 16 vojáků, přičemž vojáci v brnění Terminátor a vojáci s tryskovými batohy zabírají místa dvou vojáků a Centurioni místa tří vojáků. Nemůže vézt Primaris Mariňáky. Oproti standardní verzi je tato zaměřena na boj proti pěchotě – je vyzbrojena dvěma sadami bolterů, které jí propůjčují obrovskou palebnou sílu. Ze zbraní může bez problému střílet i za pohybu. Při zteči má šanci způsobit Mortal Wounds. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Land Raider Redeemer (Heavy Support) – Může nést 12 vojáků, přičemž vojáci v brnění Terminátor a vojáci s tryskovými batohy zabírají místa dvou vojáků a Centurioni místa tří vojáků. Nemůže vézt Primaris Mariňáky. Oproti standardní verzi je tato zaměřena na boj proti semknutým oddílům pěchoty – je vyzbrojena dvěma velkými plamenomety. Ze zbraní může bez problému střílet i za pohybu. Při zteči má šanci způsobit Mortal Wounds. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Stormhawk Interceptor (Flyer) – Stíhací letoun zaměřený na boj proti vzdušným cílům. Je velmi rychlý, nepřátelé mají při střelbě na něj postih na zásah. Je vybaven vrhačem klamných cílů, díky kterému může provádět opravné hody na Save, pokud mu padne jednička.

Stormtalon Gunship (Flyer) – Útočný letoun zaměřený na boj proti pozemním cílům. Je velmi rychlý, nepřátelé mají při střelbě na něj postih na zásah. Může přejít do vznášejícího režimu, ve kterém není sice tak rychlý, ale snadněji manévruje.

Stormraven Gunship (Flyer) – Výsadkový letoun se silnou výzbrojí. Může nést 12 vojáků (přičemž vojáci v brnění Terminátor a vojáci s tryskovými batohy zabírají místa dvou vojáků a Centurioni místa tří vojáků) a jednoho Dreadnoughta. Nemůže převážet Primaris Mariňáky a Redemptor Dreadnoughty. Ze zbraní může bez problému střílet i za pohybu. Je velmi rychlý, nepřátelé mají při střelbě na něj postih na zásah. Může přejít do vznášejícího režimu, ve kterém není sice tak rychlý, ale snadněji manévruje.

Sternguard Veteran Squad (Elites), 5-10 – Elitní mariňáci z První kompanie, kteří se zaměřují na střelbu.

Vanguard Veteran Squad (Elites), 5-10 – Elitní mariňáci z První kompanie, kteří se zaměřují na boj zblízka. Mohou být vybaveni tryskovými batohy, díky kterým mohou být vysazeni letecky.

Reiver Squad (Elites), 5-10 – Oddíl Primaris Mariňáků, který se zaměřuje na zákeřné útoky. Mají lehčí brnění a jsou vybaveni šokovými granáty, které nepřátele paralyzují. Mohou mít také vrhače záchytných kotev (dovolují snadno překonávat terén) a gravitační padáky (mohou být vysazeni letecky). Nepřátelé v okruhu 3 palců mají postih na Leadership. Celý oddíl lze přezbrojit na boj zblízka.

Aggressor Squad (Elites), 3-6 – Těžká útočná jednotka zaměřená na střelbu na krátké vzdálenosti, složená z Primaris Mariňáků. Jsou oblečeni v brnění Gravis, které jim zvyšuje odolnost. Jejich výzbroj tvoří dvě energopěsti s integrovanými rychlopalnými boltery nebo plamenomety. Nemají žádný postih při střelbě za pohybu, ale pokud zůstanou stát, mohou střílet dvakrát.

Centurion Assault Squad (Elites), 3-6 – Mariňáci oblečení v rozměrných bitevních oblecích, které jim dovolují používat ničivé zbraně, ale zároveň omezují jejich pohyblivost. Jsou vyzbrojeni primárně na boj zblízka. Při zteči mají šanci způsobit Mortal Wounds. Dokud je naživu seržant, oddíl ignoruje krytí protivníka.

Terminator Squad (Elites), 5-10 – Elitní mariňáci z První kompanie oblečení v brnění Terminátor, které poskytuje Invulnerable Save 5+. Jsou vyzbrojeni na střelbu. Mohou být vysazeni teleportací. Lze je vybavit teleportačním zaměřovačem. Ten je umístěn kamkoliv na bojiště a oddíl se k němu v průběhu hry může teleportovat odkudkoliv z bojiště.

Terminator Assault Squad (Elites), 5-10 – Elitní mariňáci z První kompanie oblečení v brnění Terminátor, které poskytuje Invulnerable Save 5+. Jsou vyzbrojeni na boj zblízka, nemají žádné střelné zbraně. Mohou být vysazeni teleportací. Lze je vybavit teleportačním zaměřovačem. Ten je umístěn kamkoliv na bojiště a oddíl se k němu v průběhu hry může teleportovat odkudkoliv z bojiště.

Cataphractii Terminator Squad (Elites), 5-10 – Elitní mariňáci z První kompanie oblečení ve starším typu brnění Terminátor, které poskytuje Invulnerable Save 4+. Jsou odolnější, ale pomalejší. Mohou nést výzbroj na střelbu i na boj zblízka, v různé kombinaci. Mohou být vysazeni teleportací.

Tartaros Terminator Squad (Elites), 5-10 – Elitní mariňáci z První kompanie oblečení ve starším typu brnění Terminátor, které poskytuje Invulnerable Save 5+. Jsou rychlejší, ale dražší. Mohou nést výzbroj na střelbu i na boj zblízka, v různé kombinaci. Mohou být vysazeni teleportací.

Dreadnought (Elites) – Kráčedlo vyzbrojené těžkou střelnou zbraní a mohutnou rukou s integrovanou sekundární zbraní. Ruku lze vyměnit za raketomet, ale efektivita v boji zblízka již nebude tak velká. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Venerable Dreadnought (Elites) – Elitní kráčedlo vyzbrojené těžkou střelnou zbraní a mohutnou rukou s integrovanou sekundární zbraní. Ruku lze vyměnit za raketomet, ale efektivita v boji zblízka již nebude tak velká. Oproti základnímu Dreadnoughtu má lepší Weapon Skill a Ballistic Skill a může ignorovat zranění. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Ironclad Dreadnought (Elites) – Kráčedlo specializované na ničení tanků a opevnění. Je vyzbrojené obléhacím kladivem a mohutnou rukou, obě s integrovanými sekundárními zbraněmi. Může provádět opravné hody na zásah v boji zblízka, pokud mu padne jednička. Ruku lze vyměnit za sadu bolterů, ale efektivita v boji zblízka již nebude tak velká, navíc ztratí možnost opravného hodu. Je odolnější a může být vybaveno dodatečnými obléhacími a protitankovými zbraněmi. Má jednorázový vrhač dýmovnic, kterým se může chránit před střelbou.

Contemptor Dreadnought (Elites) – Mocnější kráčedlo, které patří mezi zapomenutou technologii z dávných dob. Je vyzbrojené těžkou střelnou zbraní a mohutnou rukou s integrovanou sekundární zbraní. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 5+.

Redemptor Dreadnought (Elites) – Mocnější kráčedlo pilotované Primaris Mariňákem. Je vyzbrojené těžkou střelnou zbraní, mohutnou rukou s integrovanou sekundární zbraní, dvojicí sekundárních zbraní pro střelbu na kratší vzdálenosti a jednou protiletadlovou zbraní.

Servitors (Elites), 4 – Skupinka pomocných kyborgů, která se hodí jako doprovod pro Techmarina. V jeho blízkosti jsou efektivnější. Standardně jsou vybaveni mechanickými pažemi, ale lze jim dát i těžké střelné zbraně.

Cenobyte Servitors (Elites), 3 – Skupinka pomocných kyborgů specifická pro kapitulu Black Templars, která se hodí jako doprovod pro Chaplaina Grimalduse. V jeho blízkosti jsou efektivnější. Jednotky Black Templars v okruhu 12 palců automaticky uspějí v hodu na morálku. V armádě může být jen jeden oddíl.

Apothecary (Elites) – Polní lékař. Může vyléčit zraněné vojáky i obživit padlé.

Primaris Apothecary (Elites) – Polní lékař, Primaris Mariňák. Může vyléčit zraněné vojáky i obživit padlé.

Company Ancient (Elites) – Vlajkonoš, který nese zástavu kompanie. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců přidává bonus k Leadership. Pokud padnou, dovoluje jim před smrtí provést ještě jeden poslední útok.

Chapter Ancient (Elites) – Vlajkonoš, který nese zástavu kapituly. Má vyšší Leadership a lepší brnění. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců přidává bonus k Leadership. Pokud padnou, dovoluje jim před smrtí provést ještě jeden poslední útok.

Primaris Ancient (Elites) – Vlajkonoš, Primaris Mariňák. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců přidává bonus k Leadership. Pokud padnou, dovoluje jim před smrtí provést ještě jeden poslední útok.

Company Champion (Elites) – Nejlepší šermíř z kompanie. V boji zblízka proti Charakteru může provádět opravné hody na zásah. Když protivník provede zteč, vždy mu musí vyrazit naproti, pokud to je možné. Je vybaven ručním štítem, má Invulnerable Save 5+.

Chapter Champion (Elites) – Nejlepší šermíř z celé kapituly. Má vyšší Leadership a lepší brnění. V boji zblízka proti Charakteru může provádět opravné hody na zásah. Když protivník provede zteč, vždy mu musí vyrazit naproti, pokud to je možné.

Company Veterans (Elites), 2-5 – Elitní mariňáci, fungují jako osobní stráž Kapitána kompanie. Mohou nést výzbroj na střelbu i na boj zblízka, v různé kombinaci. Pokud nějaký Charakter v okruhu 3 palců utrpí zranění, mohou toto zranění vzít místo něj (je to Mortal Wound).

Honour Guard (Elites), 2 – Osobní stráž Kapitulního mistra. Je vyzbrojena na střelbu i boj zblízka a má vyšší Leadership a lepší brnění. Pokud nějaký Charakter v okruhu 3 palců utrpí zranění, mohou toto zranění vzít místo něj (je to Mortal Wound).

Captain (HQ) – Kapitán kompanie. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička. Může být vybaven tryskovým batohem, díky kterému může být vysazen letecky.

Captain on Bike (HQ) – Kapitán kompanie na motocyklu. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička. Motocykl se při postupu pohybuje rychleji.

Captain in Terminator Armour (HQ) – Kapitán kompanie oblečený v brnění Terminátor, které mu zvyšuje odolnost a dovoluje používat mocnější zbraně. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Může být vysazen teleportací. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička.

Captain in Cataphractii Armour (HQ) – Kapitán kompanie oblečený ve starším typu brnění Terminátor, které mu zvyšuje odolnost a dovoluje používat mocnější zbraně. Brnění v kombinaci s energetickým štítem mu dodává Invulnerable Save 3+. Je odolnější, ale pomalejší. Může být vysazen teleportací. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička.

Primaris Captain (HQ) – Kapitán kompanie, Primaris Mariňák. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička.

Captain in Gravis Armour (HQ) – Kapitán kompanie, Primaris Mariňák. Je oblečený v brnění Gravis, které mu zvyšuje odolnost a dovoluje používat mocnější zbraně. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička.

Chaplain (HQ) – Kněz vyzbrojený energo-palcátem. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah v boji zblízka. Také mohou využít jeho hodnotu Leadership. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Může být vybaven tryskovým batohem, díky kterému může být vysazen letecky.

Chaplain in Terminator Armour (HQ) – Kněz vyzbrojený energo-palcátem a oblečený v brnění Terminátor, které mu zvyšuje odolnost a dovoluje používat mocnější zbraně. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Může být vysazen teleportací. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah v boji zblízka. Také mohou využít jeho hodnotu Leadership.

Primaris Chaplain (HQ) – Kněz, Primaris Mariňák. Je vyzbrojen energo-palcátem. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah v boji zblízka. Také mohou využít jeho hodnotu Leadership. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+.

Librarian (HQ) – Psyker. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Librarius); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat. Je vybaven zařízením Psychic Hood, které mu dává bonus při blokování nepřátelského kouzla seslaného v okruhu 12 palců. Může být vybaven tryskovým batohem, díky kterému může být vysazen letecky.

Librarian in Terminator Armour (HQ) – Psyker. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Librarius); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat. Je oblečený v brnění Terminátor, které mu zvyšuje odolnost, dodává Invulnerable Save 5+ a dovoluje používat mocnější zbraně. Může být vysazen teleportací. Je vybaven zařízením Psychic Hood, které mu dává bonus při blokování nepřátelského kouzla seslaného v okruhu 12 palců.

Primaris Librarian (HQ) – Psyker, Primaris Mariňák. Ovládá tři kouzla (jedno základní a dvě Librarius); v jednom kole může seslat dvě kouzla a jedno nepřátelské blokovat. Je vybaven zařízením Psychic Hood, které mu dává bonus při blokování nepřátelského kouzla seslaného v okruhu 12 palců.

Lieutenants (HQ), 1-2 – Skupinka nižších velitelů. Na bitevním poli se pohybují nezávisle na sobě. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovolují provádět opravný hod na zranění, pokud jim padne jednička. Mohou být vybaveni tryskovými batohy, díky kterým mohou být vysazeni letecky.

Primaris Lieutenants (HQ), 1-2 – Skupinka nižších velitelů, Primaris Mariňáků. Na bitevním poli se pohybují nezávisle na sobě. Spolubojovníkům v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zranění, pokud jim padne jednička.

Techmarine (HQ) – Opravář a polní technik. Je vybaven mechanickou paží. Místo ní může být vybaven postrojem Servo-harness, který mu poskytne dvě silné mechanické paže a dvě přídavné střelné zbraně.

The Emperor’s Champion (HQ) – Šermířský mistr kapituly Black Templars. Je vyzbrojen ničivým mečem, který proti monstrům a Charakterům provádí opravné hody na zranění. Jeho brnění mu poskytuje Invulnerable Save 4+. Má bonus k Attacks a Strength, pokud je v okruhu 1 palce od nepřátelského Charakteru. V boji zblízka proti Charakteru může provádět opravné hody na zásah. V armádě může být jen jeden.

Hrdinové:

Roboute Guilliman (Lord of War) – Primarcha legie Ultramarines. Pokud je Warlordem Battle-forged armády, poskytuje další 3 Command Pointy. Je vyzbrojen Císařovým mečem, který má šanci způsobit Mortal Wounds, a energopěstí s integrovaným těžkým bolterem. Jeho brnění mu dodává Invulnerable Save 3+ a pokud je zabit, má šanci ihned povstat a regenerovat si zranění. Všechny jednotky Impéria v okruhu 12 palců postupují a ztečují rychleji a provádí opravné hody na morálku, když jim padne jednička. Všichni Ultramarines v okruhu 6 palců od něj mohou provádět opravné hody na zásah a zranění. Vzhledem ke své velikosti je považován za monstrum a nikoli za pěšáka.

Marneus Calgar (HQ) – Vůdce kapituly Ultramarines. Pokud je Warlordem Battle-forged armády, poskytuje další 2 Command Pointy. Jednotkám Ultramarines v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah. Je vyzbrojen energopěstmi s integrovanými boltery a je oblečen v brnění Terminátor, které mu dodává Invulnerable Save 4+ a razantně zvyšuje odolnost – utrpí vždy jen polovinu zranění, kolik útok uděluje. Může být vysazen teleportací.

Captain Sicarius (HQ) – Kapitán Druhé kompanie kapituly Ultramarines. Jednotkám Ultramarines v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička. Oddílu Tactical Squad v okruhu 6 palců od něj umožňuje provést útok v boji zblízka jako první (a to i když neztečuje). Je vyzbrojen mečem, který má šanci způsobit Mortal Wounds. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+.

Chief Librarian Tigurius (HQ) – Hlavní Librarian kapituly Ultramarines. Psyker. Ovládá čtyři kouzla (jedno základní a tři Librarius); v jednom kole může seslat dvě kouzla a dvě nepřátelská blokovat. Je vybaven zařízením Psychic Hood, které mu dává bonus při blokování nepřátelského kouzla seslaného v okruhu 12 palců a také zvyšuje šanci úspěšně seslat své vlastní. Jednu jednotku Ultramarines v okruhu 6 palců může ochránit před nepřátelskou střelbou (nepřítel získá postih).

Chaplain Cassius (HQ) – Hlavní Chaplain kapituly Ultramarines. Je vyzbrojen energo-palcátem a bolterem, který má integrovaný plamenomet. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+. Jednotkám Ultramarines v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah v boji zblízka. Také mohou využít jeho hodnotu Leadership. Když je nějaký Ultramarine v okruhu 6 palců od něj zabit v boji zblízka, nepřítel má šanci utrpět Mortal Wound.

Sergeant Telion (HQ) – Slavný Scout kapituly Ultramarines. Je to efektivní střelec vyzbrojený ostřelovacím bolterem. Hru může začít kdekoliv na bitevním poli. Má kamuflážní plášť. V Shooting fázi přidává bonus na zásah jednomu Ultramarines Scoutovi v okruhu 3 palců.

Sergeant Chronus (HQ) – Slavný tankový velitel kapituly Ultramarines. Funguje jako upgrade pro Rhino, Razorback, Predator, Whirlwind, Hunter, Stalker nebo kterýkoliv Land Raider, který tímto získá lepší Ballistic Skill a může si opravovat poškození. Když má být tank zničen, Chronus z něj může vyskočit. Tehdy se z něj stane pěšák, v jehož výzbroji je mechanická paže.

Kor’sarro Khan (HQ) – Kapitán Třetí kompanie kapituly White Scars. Jednotkám White Scars v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička, a zvyšuje jim Strength, když útočí poté, co provedly zteč. Je vyzbrojen mečem, který má dvojitou sílu proti Charakterům. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+.

Vulkan He’stan (HQ) – Potulný kapitán kapituly Salamanders, který není přiřazen k žádné kompanii. Jednotkám Salamanders v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička, a jejich melta-zbraně a plamenomety mohou provádět opravné hody na zásah a zranění. Je vyzbrojen rukavicí s těžkým plamenometem a ničivým kopím. Je oblečen v brnění, které mu poskytuje Invulnerable Save 3+.

Kayvaan Shrike (HQ) – Vůdce kapituly Raven Guard. Je vybaven tryskovým batohem, může být vysazen letecky. Všechny jednotky Raven Guard v okruhu 6 palců mohou provádět opravné hody na zásah, a jednotky s tryskovými batohy mohou provádět opravný hod na určení vzdálenosti zteče. V jeho výzbroji jsou ničivé drápy, takže je zaměřen hlavně na boj zblízka. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+.

Captain Lysander (HQ) – Kapitán První kompanie kapituly Imperial Fists. Jednotkám Imperial Fists v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah, pokud jim padne jednička, a přidává jim bonus k Leadership. Jeho jedinou zbraní je velmi ničivé kladivo. Je vybaven ručním štítem a oblečen v brnění Terminátor, které mu dodávají Invulnerable Save 3+. Může být vysazen teleportací.

Pedro Kantor (HQ) – Vůdce kapituly Crimson Fists, která je nástupnickou kapitulou Imperial Fists. Jednotkám Crimson Fists v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah a přidává jim bonus k Attacks. Je vyzbrojen energopěstí a rychlopalným bolterem. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+.

High Marshal Helbrecht (HQ) – Vůdce kapituly Black Templars. Jednotkám Black Templars v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravné hody na zásah a přidává jim bonus ke Strength. Je vyzbrojen mečem, který mu zvyšuje Attacks při zteči. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+.

Chaplain Grimaldus (HQ) – Hlavní Chaplain kapituly Black Templars. Je vyzbrojen energo-palcátem. Jednotkám Black Templars v okruhu 6 palců dovoluje provádět opravný hod na zásah v boji zblízka a když jim padne šestka, mohou provést další útok. Také mohou využít jeho hodnotu Leadership. Energetický štít mu dává Invulnerable Save 4+.


Úvod | Projekt Void © 2009-2017
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.009 vteřin