My Little Pony: Tails of Equestria

21.3.17 - Gediman - Komentáře (1)
Konečně dorazila hra, o které snil snad každý hráč RPG, který je současně fandou My Little Pony: Friendship is Magic. Tuhle velmi rád zařazuji do mé sbírky.
.
My Little Pony: Tails of Equestria


Seriál My Little Pony: Friendship is Magic (MLP:FiM) je již od doby své premiéry v roce 2010 naprostým hitem a jedním z největších popkulturních memů posledních let. Své kvality dokázal tím, že si získal fanoušky hlavně z řad diváků, pro které původně nebyl vůbec určen – dospělých lidí! Tito tzv. „bronies“ stojí za obrovskou řadou fanartů, fanfilmů, her a dalších velkých projektů. Bylo jen otázkou času, než někoho napadne udělat k tomu oficiální stolní RPG.

Hru vydává firma River Horse, kterou založil Alessio Cavatore. Ten je také přímo jejím autorem. Nutno připomenout, že Cavatore býval herním designérem v samotném Games Workshopu, kde psal pravidla pro všechny jeho hlavní hry: Warhammer Fantasy Battle, Warhammer 40.000 i The Lord of the Rings Strategy Battle Game. Jak píše v předmluvě, sám je velkým fanouškem MLP:FiM a RPG.

Tails of Equestria je pohádkově laděná fantasy hra určená primárně pro děti… a samozřejmě pro bronies. Hráči si mohou vybírat ze tří typů poníků: Zemní poníci jsou silní a odvážní, Pegasové mohou létat a Jednorožci ovládají magii. Ke hře je nutná čtyřstěnná, šestistěnná, osmistěnná, desetistěnná, dvanáctistěnná a dvacetistěnná kostka (označovány jako D4, D6, D8, D10, D12 a D20).

My Little Pony: Tails of Equestria

Tvorba postavy je jednoduchá a přitom zcela dostačující. Poníci začínají na úrovni 1. To je úroveň, na které získali svůj tzv. Cutie Mark – značku talentu.

Hráč si pro svého poníka vybere jeden Element harmonie. Těch je šest a jsou převzaty ze seriálu, tedy: Honesty, Kindness, Laughter, Generosity, Loyalty a Magic. Nemá to žádný systémový efekt, je to jen jakési vodítko, jak hrát osobnost poníka. Elementy tu jsou popsané, ale kdo zná seriál, je mu vše jasné.

Dále si hráč vybere, jestli jeho poník bude Strong (silný a odolný) nebo Brainy (chytrý). Toto určuje dva ze tří atributů: Body, tedy fyzické schopnosti, a Mind, tedy duševní schopnosti. Strong poník má atribut Body D6 (Zemní poník místo toho D8) a atribut Mind D4. Brainy poník má atribut Mind D6 a atribut Body D4 (Zemní poník místo toho D6).

Třetím atributem je Charm, tedy půvab, kouzlo osobnosti. Všichni poníci zde začínají na D6. Toto jsou startovní hodnoty. Poníci se mohou v průběhu her zdokonalovat a jejich atributy mohou vyrůst až na D20.

Další hodnotou je Stamina, což je tělesná a duševní výdrž. Vypočítá se sečtením atributů Body a Mind. Jednorožci a Pegasové mají tedy startovní maximální hodnotu 10, Zemní poníci 12. Pokud Stamina klesne na 0, poník je zcela vyčerpán či omráčen. V této hře pochopitelně umřít nejde. Jídlo, odpočinek a spánek Staminu regenerují.

V dalším kroku tvorby si hráč vybere pro svého poníka Cutie Mark talent. Hráč si může vybrat jeden talent ze seznamu, nebo může nějaký vymyslet ve spolupráci s gamemasterem. Seznam obsahuje nejrůznější schopnosti a znalosti, některé jsou všeobecné, jiné jsou vyhrazeny jen pro Zemní poníky, Jednorožce či Pegase. Hodnota tohoto talentu je D6. Každý typ poníka má ještě jeden standardní talent. Zemní poníci mají Stout Heart, který jim dovoluje jednou za hru si v Testu nebo Challenge zvýšit atribut Body o jeden stupeň. Jednorožci mají Telekinesis, díky kterému mohou hýbat předměty na dálku a posvítit si ve tmě. Pegasové mají Fly, který jim samozřejmě dovoluje létat a pak také chodit po oblacích. Pokud hráč chce, může místo výběru talentu vylepšit tento standardní talent – zvýšit jeho hodnotu na D8.

V dalším kroku si hráč pro svého poníka vymyslí jednu slabinu: může být tělesná i duševní. Opět je možné vybírat ze seznamu nebo si nějakou vymyslet. Slabina má ten efekt, že pokaždé, když jí poník čelí, získá jeden Token of Friendship. Hráč teoreticky může vymyslet nějakou velmi specifickou slabinu, která chování jeho poníka prakticky nijak neomezí, nicméně tím též v podstatě ztratí možnost vydělávat Tokeny.

V posledních krocích si hráč vymyslí Cutie Mark (měl by se odvíjet od talentu) a celkový vzhled poníka – zakreslí je do deníku. Vymyslí též jméno a nakoupí pro poníka vybavení. Startovní počet peněz je 400, poník další peníze vydělává mezi hrami.

My Little Pony: Tails of Equestria

Tokens of Friendship jsou body (žetony), kterými hráči ovlivňují děj hry ve svůj prospěch. Každý hráč má k dispozici jeden Token za každého hráče ve hře, včetně gamemastera. Tokeny lze použít například na ovlivnění hodu kostkou. Když hráč utratí jeden, může provést opravný hod. Když utratí dva, může provést opravný hod D20 kostkou. Když utratí tři, kostkou házet nemusí – v činnosti automaticky uspěl. Token také může použít k malé úpravě děje. Například poník chce vylézt na skálu, ale hráč zapomněl koupit horolezeckou výstroj. Může tedy utratit Token a říct, že výstroj ve skutečnosti měl. Gamemaster může stanovit, že některé výhody budou vyžadovat více Tokenů.

Pravidla jsou vcelku stručná. Existují tu dva typy hodů: Test a Challenge. V Testu se musí hodit na kostce stejně nebo více než je obtížnost činnosti. Obtížnost určuje gamemaster. Hod 1 znamená vždy smůlu, dostaví se nějaký nepříjemný efekt. Naopak pokud hráč hodí dvojnásobek či více než je obtížnost, poník je v činnosti naprosto úspěšný. I pokud je obtížnost příliš velká na to, aby poník mohl uspět, stále má šanci díky efektu Exploding Hoof (ehm… cože?): hráč musí hodit 6 na kostce D6, potom 8 na kostce D8, potom 10 na kostce D10, a tak dále. Jakmile neuspěje nebo dosáhne hodu D20, už dále nehází. Nejvyšší číslo, které mu padlo, se bere jako výsledné.

Pokud má poník talent přesně na činnost, kterou chce provést, může talent využít. Některé talenty zvyšují atribut, některé dovolují provést opravný hod a některé dovolují hodit dvěma kostkami a vybrat si lepší výsledek. Pokud více poníků spojí síly, všichni si hodí kostkou. Pak už jen stačí vybrat si nejlepší výsledek (výsledky se nijak nesčítají). V některých případech se spolupráce vyhodnocuje tak, že gamemaster sníží obtížnost činnosti o jeden stupeň za každého zúčastněného.

V Challenge se poměřují schopnosti dvou soupeřících stran. Obě si hodí a ta, které padne více, vyhrává. Pokud obě hodí stejně, je to buď nerozhodně, nebo se hodí znovu. Do Challenge spadají i souboje. Zde každý neúspěch znamená také ztrátu tolika Staminy, kolik hodila vítězná strana. Pokud se boje účastní více než dva bojovníci, strana s více členy má vyšší šanci na úspěch, protože hází více kostkami (výsledky se opět nesčítají). Ztráta Staminy se pak rozděluje mezi všechny členy poražené strany.

Jakmile poníci dokončí dobrodružství, jejich úroveň se zvýší o 1. Hráč může vylepšit Body, Mind nebo Charm o jeden stupeň (tedy např. z D6 na D8), pokud zvýší Mind nebo Body, zvýší tím i Staminu. Na konci hry též všichni vydělají Tokeny, a to stejné množství, jaké získali na jejím začátku. Ty se přičtou k Tokenům, které jim zbyly. Poník si na konci hry též může vylepšit jeden talent o jeden stupeň, nebo se naučit nový talent na základní úrovni D4. Pokud hráč chce, může mu vymyslet další slabinu. Poník na úrovni 10 je už epický hrdina: pravidla doporučují začít hrát za nového.

My Little Pony: Tails of Equestria

Hra dává možnost hrát za poníka na úrovni 0, tedy za malé hříbě. Tento poník ještě nemá Cutie Mark. Jeho atributy Mind a Body jsou jen D4 (Zemní poník má Body D6), Stamina je jen 8 (u Zemního poníka 10). Startovní talenty Stout Heart, Telekinesis a Fly jsou jen D4.

Kniha obsahuje pěknou fantasy mapu celé Equestrie. Je tu i zmínka o Alicornech, ale za ně hrát nejde. Jsou tu rady pro hráče, jak správně sestavit a hrát poníka – několik otázek, na které by si měl odpovědět: Jaká je ta nejlaskavější věc, kterou každý den dělá? Jaký majetek je jeho nejcennější a proč? Komu nebo čemu je nejvíc věrný? Má nějaké tajemství? Co ho rozesměje? Co jeho přátelé a rodina, kde bydlí?

Je tu také sekce věnovaná radám pro gamemastera, jak připravit a vést hru. Ukázkové dobrodružství The Pet Predicament, ve kterém se poníci starají o mazlíčky hlavních hrdinek seriálu, je překvapivě dlouhé a komplexní, alespoň na první pohled.

Následuje seznam NPC: za zmínku stojí Diamond Dogs, Timberwolves či obrovitý Ursa Minor (zde ta nejmocnější bytost), dále tu jsou hlavní hrdinky seriálu a také Zecora, jejíž samozřejmou slabinou je to, že mluví ve verších, což musí být pro gamemastera určitě zatraceně složité. Ačkoliv jsou v knize často zmiňováni draci, zde nejsou. Možná si je autoři nechávají do přídavných knih.

Na úplném závěru je generátor čísel pro ty, kteří nemají po ruce kostky. Jsou to tabulky čísel, do kterých vždy hráč poslepu píchne prstem nebo tužkou. Hm… zajímavé řešení. Nakonec zde nesmí chybět deník postavy. Vzhledem k opravdu minimalistické struktuře postavy je velmi stručný a přehledný.

My Little Pony: Tails of Equestria

Kniha má (pouhých) 152 barevných stran v pevných deskách, provedení je kvalitní. Textu je tu málo a písmena jsou poměrně velká; vše je psáno stručně, jasně a s humorem. Ilustrace pocházejí přímo ze seriálu, což je na jednu stranu dobře, na druhou stranu mohli autoři vybrat nějaké lepší záběry. Stručně řečeno – přesně takhle jsem si představoval MLP:FiM RPG, takže jsem maximálně spokojen a musím dát nejvyšší hodnocení.

Hodnocení: 100 %


Úvod | Projekt Void © 2009-2017
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0117 vteřin