Testovací mise: Lov na Traga II

11.2.11 - Gediman - Komentáře (0)
Sice jsem v předchozím článku slíbil, že další bude o letošním ročníku Soutěže o nejlepší postavu, raději bych ale využil zajímavého data 11.02 2011 k reportáži z testování poslední verze RPG Void, které právě dnes probíhalo.
Pro dva hráče, Razera a Barta, jsem připravil lovecké dobrodružství v hlubinách džungle. Abychom ušetřili co nejvíc času, rozdal jsem jim dvě (resp. tři) předpřipravené postavy. Razerovi jsem dal gnómského kněze. Bartovi trollího zápasníka, s gremliním infiltrátorem jakožto osobním otrokem.

Zápletka byla takováto:
Planeta Traga II je výzkumná kolonie Kancléřství Inkblack, poměrně mocné Černé říše. Je pokryta džunglemi a pravidelně sužována krutými monzunovými bouřemi, které jsou schopné ničit krajinu. Právě při poslední takové bouři byly narušeny bezpečnostní systémy jedné z laboratoří pro biologický výzkum. Došlo k výpadku kamer, ale po incidentu bylo zjištěno, že chybí pět exemplářů nebezpečných zvířat. Utekla někam do džungle a díky své agresivitě začala ohrožovat místní obyvatelstvo. Už bylo potvrzeno mnoho případů, kdy zvířata napadla a zmasakrovala civilisty. Naštěstí je zřejmé, že se pohybují samostatně a navíc jen v omezeném teritoriu kolem laboratoře. Lidé již sestavili lovecké týmy a jsou odhodláni se s nimi vypořádat sami. Nicméně zvířata nesmí padnout do nepovolaných rukou. Každé z nich má v sobě implantovaný čip obsahující důležitá data z předchozích testů. Ta jsou přísně tajná, z mrtvých těl musí být vyjmuta a vrácena vědcům. Nikdo z civilistů se o existenci čipů nesmí dozvědět, stejně tak ani o tom, odkud zvířata pochází nebo pro koho žoldnéři pracují. Žoldnéři mají povolení použít smrtící prostředky proti civilistům, kteří budou jakkoliv bránit v dokončení mise, stejně tak jako proti civilistům, kteří se o čipech dozví. Kancléřství Inkblack nemůže nasadit ozbrojené síly, protože se obává, že tím upoutá pozornost sousedních konkurenčních frakcí. Nikdo další nesmí být do problému zatažen.

Uprchlá zvířata jsou tato:
Subjekt 1: Griffin
Subjekt 2: Hydra
Subjekt 3: Salamandr
Subjekt 4: Wyvern
Subjekt 5: Gargoyl

Žoldnéři budou dopraveni vládní lodí Kancléřství Inkblack přímo na místo incidentu, do komplexu laboratoře B-35G. Odsud mohou začít své pátrání směrem, jaký si sami zvolí. Okruh, kde byly zaznamenány útoky zvířat, zahrnuje šest malých měst. Místní obyvatelé svolávají dobrovolníky a sestavují lovecké týmy, které vysílají do okolí. Kvůli relativně těžkému terénu a nepříznivému počasí jsou všechny týmy pouze pěší.


mapa


B-35G
Start. Ředitel laboratoře žoldnéřům stručně řekl, o co jde. Bez dalšího otálení se žoldnéři vydali do města Wann. Následky monzunové bouře zcela zakryly místní silnice, takže jedinou možností bylo poměrně zdlouhavé putování.

Wann
Zásah na první pokus. Sotva žoldnéři přišli, místní civilisté je vyburcovali k pozoru. Z džungle se vyřítil Griffin a chystal se ulovit si večeři. Byl poměrně snadno zabit. Jeho hlavu si Bart nechal jako trofej. Místním civilistům žoldnéři namluvili, že je vyslal bohatý sběratel ze sousední planety.

Calle
Po úspěchu ve Wann se žoldnéři přesunuli do Calle. Zde však nebyli přivítáni s nadšením. Lidé tu akorát sestavovali lovecký tým, kterému se nelíbila přítomnost někoho dalšího. Poté, co Bart davu ukázal uťatou griffiní hlavu, tak souhlasili, že mohou jít s nimi.

U řeky
Žoldnéři následovali lovecký tým k řece, kde byl nalezen poslední přeživší předchozí lovecké skupiny. Byl vážně zraněn. Lovci ho chladnokrevně nechali tam, kde je, protože by je jen zdržoval. Žoldnéři mu však pomohli tím, že vysílačkou zavolali zdravotnický odvoz v podobě letounu. Lovec jim za odměnu řekl, že jeho tým byl napaden Salamandrem u říčního soutoku, a že to není tak dlouho. Žoldnéři se tedy vydali podél řeky na sever.

U soutoku
U soutoku byly stopy nedávného boje - roztrhaná a spálená těla. Salamandr nikde, ale to se mohlo změnit. Žoldnéři se tedy schovali. Razerův Gnóm na strom, Gremlin do keře a Troll se ukryl do řeky. Razer mezi mrtvoly nastražil zapnutou vysílačku, jejíž šumění nakonec Salamandra přilákalo. Jakmile byl u nich, žoldnéři udeřili. Salamandr byl zabit Trollem, ale jeho hlavu si tentokrát nikdo nevzal.

Quar
Už se začalo stmívat, když žoldnéři dorazili do města Quar. Bylo obstoupeno lovci, mohutné pátrací reflektory svítily do džungle i na oblohu. Od místních obyvatel se dozvěděli, že na blízku je Wyvern, který může co nevidět zaútočit. Při čekání na Wyvernův útok se Razer pokusil zkonvertovat nějaké lidi v místním hostinci, neúspěšně. Bart vyslal svého otroka, aby se vloupal do nějakého domu a ukradl něco cenného. Otrok úspěšně vlezl do okna jednoho příbytku, avšak při loupení byl nachytán. Naštěstí ho obyvatel pouze přivedl zpět svému majiteli, který mu dal pár facek :). Pak už ale začalo být zle, protože Wyvern zaútočil – ze vzduchu, takže Troll nemohl využít své schopnosti. Místní obránci stříleli a upoutávali tak Wyvernovu pozornost. Poté, co se snesl úplně k zemi, již mohl být napaden chladnými zbraněmi a tak byl udolán. Jeho hlavu si Bart opět vzal (hlavně proto, aby místní obyvatelé neviděli, že z ní vytahuje implantát).

Usok
Ve městě Usok se žoldnéři dozvěděli, že místní lidé ztratili kontakt se svým loveckým týmem v blízké propasti. Razer se pokoušel někoho obrátit na svoji víru a tentokrát se mu to povedlo – jeden člověk se rozhodl, že půjde s nimi a pomůže jim. Žoldnéři a nově nabytý pomocník (který si rychle vysloužil přezdívku „Konvertita“) sestoupili do propasti. Zde opět našli tělesné ostatky lovců… a byli překvapeni. Byl tu totiž schovaný Gargoyl, který na další oběti vyčkával ve své kamenné formě a tudíž snadno splýval s okolními skalnými výběžky. Troll však Gargoyla snadno udolal, zbyl z něj jen mastný flek.

Efar
Nyní bylo jasné, že poslední potvorou je Hydra. Tým zamířil do města Efar, kde Hydra právě útočila. Zmasakrovala všechny ozbrojence, zatímco civilisté se schovali do příbytků. Když Hydra hledala další potravu, padla do léčky žoldnéřů, kteří na ní zaútočili. Když bylo po všem, tým se vydal zpět do laboratoře.

Cesta zpět
Jenže… džunglí se opět přehnal liják a bouře. Ředitel žoldnéře vysílačkou varoval, že počasí opět způsobilo výpadek bezpečnostních systémů a tak z laboratoře unikl „Projekt 12“. Ten se prý zdržuje v okolí základny a je velmi nebezpečný. Musí být zabit za každou cenu. Víc říct nestačil, protože spojení bylo přerušeno.

B-35G
Tým dorazil na „náměstí“ komplexu, kde spatřil dveře do podzemní laboratoře, proražené zevnitř. Opodál pak žoldnéři spatřili monstrum, které masakrovalo jednoho z posledních ozbrojenců. Projekt 12 bylo monstrum zkřížené ze všech pěti zvířat, na kterých se tu pracovalo. Mělo tři hlavy jako Hydra, křídla jako Wyvern, peří jako Griffin, chrlilo oheň jako Salamandr a mohlo se proměnit v kámen jako Gargoyl. Razerův Gnóm a jeho Konvertita se při pohledu na něj otočili k odchodu. Monstrum se tedy vrhlo na Gremlina, který svoji pozici prozradil střelbou z pušky. Byla to však past. Za rohem protější budovy totiž čekal Troll, který nic netušící monstrum napadl zezadu. V tu chvíli se do boje připojil i Gnóm a jeho pomocník. Razer znovu využíval své šokové granáty, které, pokud úspěšně zasáhly, snižovaly obratnost nepřátel. Což se hodilo, protože monstrum bylo na obratnosti závislé, pokud chtělo uhýbat ničivým úderům Trollova obouručního kladiva nebo kopí. Znovu se také osvědčila Razerova hřebíkovnice (puška střílející roje hřebíků) - je ničivější proti cílům bez brnění. Monstrum bylo skoleno, mise splněna.

Shrnutí
Dobrodružství jsme odehráli za něco přes dvě hodiny, uteklo to strašně rychle. Jak probíhalo? Skvěle, ačkoliv některá pravidla jsem prozatím odsunul do pozadí. Líbilo se mi, že hráčům stačilo jen minimum vysvětlování, primární mechaniky chápali téměř instinktivně. Příjemně mě překvapilo, že Trollův otrok přežil bez jediného škrábnutí. Osobně jsem očekával, že zcela jistě zemře – měl jen 16 HP, zatímco Troll 125 (a regeneraci navíc). Ono tu, kromě štěstí, jde totiž také o taktiku. Bart svého otroka šetřil, nechával ho v pozadí jako palebnou podporu. Naopak pět metrů vysoký Troll na sebe snadno strhnul většinu pozornosti. Vlastně i Razerův Gnóm poskytoval podporu – kombinace šokových granátů a Zápasníka s dostatečně vysokým Durability, aby jejich výbuchu odolal, je prostě skvělá. Jedno zvíře bylo skoleno o kolo dřív právě zásluhou tohoto komba: ztratilo 1 bod od Agility, což se mu stalo osudným - jen těsně neuhnulo následnému útoku. I když mi zpočátku připadaly atributy postav poměrně nízké, hody byly většinou úspěšné. Co však vím jistě je to, že budu muset lépe stanovit atributy protivníků: aby byli dostatečnou výzvou, ale zároveň aby nebyli příliš silní. Atributy zvířat v této misi byly relativně nízké, když uvážím, že se má jednat o nebezpečné predátory. Ještě musím dořešit pár pravidel a zvláštních schopností, například právě knězovo konvertování a jak (pokud vůbec nějak) bude omezena pomoc patronských bohů.


Úvod | Projekt Void © 2009-2018
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0088 vteřin