Vesmírná hlídka - Komentáře

Autor

Nadpis

Text

Kostka 20
Opiš co je na obrázku   opiš 


17.5.2009 21:02
Další povídka se trochu opozdí... jednak nemám inspiraci na zápletku a jednak jsem se dost rozjel v psaní pravidel i backgroundu, jde to pěkně od ruky a nápady přichází. :)
11.5.2009 17:15
myslím
že by to taky chtělo zkusit používat méně přímou řeč. PS: zatím to nemám dočtené .)
11.5.2009 16:13
Aby byly na úrovní těch příběhů, tak bys toho musel nejenom víc představovat ale hlavně vylepšit příběh (zápletka druhého textu byla z mnoha důvodů dost těžká blbost) a HLAVNĚ aspoň od dvě úrovně lépe promýšlet a popisovat akci. Zatím je to dost nudná a odfláknutá hrůza. Stejně jako existují filmové efekty, tak jsou podobné postupy, jak toho docílit v knize a těch se Ti tam hrotzivě nedostává. což je průšvih, když je to ilustrační text na efekt.
11.5.2009 15:44
Přesně tak, jsou to ilustrační texty na úrovni příběhů v pravidlech alá WH či Warzone. Na nic víc si nehraju. A ani nemůžu, tyhle stránky jsou primárně o hře, nikoliv o povídkách.

Dobře tedy, v další toho představím o dost víc.
11.5.2009 13:39
ach jo
Možná proto, že příběhy v pravidlech Warhammeru či Warzone byly pouze ilustračnimi texty. Povídky a knihy, které však vycházejí samostatně, jsou již jiné kafe. Také si tipnu, že již samotná zápletka i akce jsou v nich popsány mnohem lépe. U Tvých prvních dvou pokusů totiž nevadí zaměření na akci, ale její totální nedotaženost. Proto jsem Ti také doporučil přečíst si něco od spisovatelů, kteří se na akci buď přímo zaměřují nebo hraje v jejich povídkách dost markantní roli.

Nechápej mne špatně ale to, jak píšeš, ještě není žádný styl. To je jen holý začátečnický amatérismus, který se objevuje snad v každém druhém textu válícím se na netu či v šuplících nadšenců. Klidně si to spolu můžeme rozebrat po bodech, jestli chceš. Proto si nemyslím, že by mé námitky reprezentovaly názory jednoho čtenáře. Spíš jde o náhled někoho, kdo ve SF i fantasy již něco četl. Pokud myslíš, že to pomůže, mohu Tvé texty ukázat dalším lidem a třeba i recenzentům. Předpokládám, že Ti poví to samé, co já. Někteří možná mnohem drsněji.

Právě je problém v tom, že jsi těch možností na délku textu moc neukázal. Nutnost zafixovat railgun a dost logická a předvídatelná stejně jako možnost střílet skrz více cílů či prostřílet se zdí. Zajímalo by mne, jak to bude ošetřeno v pravidlech.

Mnohem víc jsem však byl zvědav, jak funguje ve Tvém světě magie a o ní jsem se znovu nedizvěděl nic jiného než, že je. Není jedno nutné zafixování railgunu před střelbou etc., což fanouškovi těžkých zbraní dojde tak jako tak na tak dlouhý text trochu málo? Trochu hodně málo?
10.5.2009 15:40
Aha, tak už to chápu :) Špatně jsme se asi pochopili. Já jsem si pod pojmem ilustrační text spíš představoval jakési nahlédnutí do toho světa a co tam všechno bude možné (tedy díky tomuto jsem ukázal vesmírnou bitvu o Vodní sféru), než jen suchou ukázku pravidel (na kterých stále dělám a které ještě nemají finální verzi).

Nicméně zase musím říct, že tahle má "povídka" co se týče děje a pointy na tom není o nic hůř než povídky v pravidlech např. u Warzone nebo Warhammer 40.000. Je to čistá akce, koneckonců něco psychologicky hlubšího by se do tak krátkého textu ani vejít nemohlo. Resp. pokud ano, bylo by to skutečně zábavné?

Navíc některé věci z pravidel se v obou textech objevily. V tomto např. funkce railgun kanonu (nutnost zafixovat ho a možnost střelby skrze víc cílů nebo skrze zdi).

A pokud by ti ani to jako obhajoba nestačilo, pak už jen musím konstatovat, že tohle je holt můj styl psaní. Já nikdy nebyl na nějaké dlouhé popisné texty nebo úvahy, spíš na tu akci a spád děje.

Takže asi tak :) Navíc nevím, jestli se ten text skutečně líbí nebo ne, protože ty jsi jaksi jen jeden člověk, a tvůj názor určitě nemůžu brát jako názor většiny.

To by tu holt chtělo víc čtenářů, aby to ohodnotili :)
10.5.2009 15:25
ach jo:(
Tady nejde o to, jak si něco představuji. Povídka je literární forma s různorodým obsahem ale celkem stabilními nároky na ni. Takže nejde ani tak o mne ale o čtenářská očekávání a těmi čtenáři myslím lidi, kteří skutečně něco čtou a nějakou povídku již viděli.

Chvíli jsem myslel, že si děláš srandu, protože to je něco, jako kdyby ses mne zeptal, jak si představuji film. Ten může být dobrý nebo špatný ale aby to byl opravdvový plnohodnotný film, tak musí předtím splňovat jistá kriteria. Ta bys měl dopředu znát, protože se asi shodneme na tom, že člověk, který chce dělat filmy by mě o nich něco vědět, aspoň pár jich vidět a přinejmenším vědět, co to film je.

Proto Tě rovnou odkážu na povídky uznávaných spisovatelů v (rámci žánru fantasy to bude třeba Miroslav Žamboch či Andrzej Sapkowski) a všeobecně uznávané vlastnosti, které by měla mít dobrá povídka. To dělám proto, abych se do budoucna vyhnul argumentům typu "To říkáš Ty". Tady totiž vážně nejde o mne, ale o to, aby se Ti lidé s aspoň minimálními znalostmi krutě nevysmáli.


Pokud však nechceš psát povídky, tak nevadí, tahle hra to ani nepotřebuje, postačí ilustrační text. Ten narozdíl od povídky nemusí mít ani zajímavé postavyzápletkuápadymyšlenkupointustyl (což všechno Tvůj text postrádá) etc., jelikož nemá žádné umělecké ambice a krom pobavení je jeho jediným účelem ilustrovat. To znamená vysvětlovat a oživovat pravidla.

Může to být souvislý text či příběh ale nemusí. Může být propojen stejnými postavami, což je podle mne dobrý nápad, ale nemusí. Může to být klidně jedna jediná scéna.

Ilustrační text se objevuje v pravidlech mezi jednotlivými paragrafy, když je potřeba uvést příklad, aby jej hráči lépe pochopili. Také se tam může objevit delší úsek, který má hráče pobavit a celou příručku oživit, aby to nebylo jen suché čtení pravidel. Přesto je jeho prvořadým účelem vysvětlovat pravidla nebo je přepisovat do fantasy světa, aby si hráči mohli lépe představit, jak by to asi vypadalo, kdyby jejich dobrodružství byla třeba kniha. Někteří mohou zavřít oči a představovat si to jako film.

Tvé pokusy nejsou ilustračními texty a to ze dvou důvodů. Nic neilustrují ani nevysvětlují. Jako ochutnávka a nahlednutí do světa či pod pokličku hry se také nehodí, protože se z nich čtenář nedozví prakticky nic, co by již nevěděl odjinud z thoto webu. Tudíž jsou naprosto na nic a jejich čtení i psaní je ztráta času.

Na Tvou obhajobu však musím dodat, že za to, jak to dopadlo, u Tebe nemůže nedostatek invence či talentu ale špíš děsivý amatérismus. Každý publikující autor či zkušenější čtenář Ti totiž potvrdí, že za 3 dny se dobrá povídka stvořit téměř nedá. A Tvé texty nemohly být ilustrační, protože tady nejsou pravidla, která by mohla ilustrovat. Dokonce je ještě ani nemáš vymyšlené.

Osobně se domnívám, že psát ilustrační texty či povídky před alespoň první verzí hotových pravidel je blbost.
Kup si nějaká pravidla od konkurence, mrkni tam na ilustrační texty a sám uvidíš. Pak si můžeme promluvit o tom, jak takový text vypadá a jak ho stvořit. A pokud nechceš obětovat peníze, tak mi zkus alespoň věřit. Příruček různých her i s moduly se mi válí doma celkem dost a tak jsem docela v obraze, ale hlavně mám nápad, jak to udělat jednoduše, efektivně a možná i celkem originálně. Výsledek by mohl vypadat pěkně, pokud se povede.
8.5.2009 21:09
Jak si tedy představuješ povídku a ilustrační text?
8.5.2009 20:39
ach jo
To je tak směšný, že to snad ani nemá cenu komentovat. Ještě horší než text předchozí. Jako povídka to neobstojí a jako ilustrační text naprosto zbytečné.

1
Úvod | Projekt Void © 2009-2023
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0217 vteřin