Void: Sci-Fantasy Betaverze - Komentáře

Autor

Nadpis

Text

Kostka 20
Opiš co je na obrázku   opiš 


21.1.2010 16:12
...
2 CyberWolf: Jo, taky jsem si říkal. Dokonce teda teď čtu diskusi na d20 a Joe tam zmiňuje, že autor hry Ocel a Plameň (na jehož umrtvení reaguje ten postnutý článek) reagoval na kritiku podstatně hůř než Gediman.

(to neznamená že Gediman reaguje na kritiku dobře)
20.1.2010 20:05
wow, nebyt toho datumu, tak bych prisahal, ze to psal nekdo, kdo te zna (ale treba je to nejake memento starych casu):)

Jinak tedy tvuj popis, jak se te zadny z bodu netyka perfektne dokazuje pravdivost bodu 3 a 9, k bodu [4] bych rekl, ze konstruktivni kritika neni "kdyz se vam to nelibi, udelejte to tak jak si predstavuju, ale lip nez ja a ja to pak treba pouziju", v [5] mas sice pravdu, ale proc to tedy nedelas? Bodu [10] neverim, to ze taky neco vyhodis neneguje bod [12]. V bode [13] davas jasne najevo, ze o tvurcim procesu, natoz tymove praci, nevis co by se za nehet veslo.

Sakra, chlape, vzpamatuj se! Ty si ten sen neplnis, ty se pripravujes k jeho zruinovani a chystas si nocni muru. Tohle uz jsem videl mockrat, vzycky to dopadlo spatne a nektere zhrzene autory/vynalezce/myslitele to poznamenalo ne-li dozivotne, tak dlouhodobe urcite.

Kdyz nic jineho, tak te zaprisaham, nedavej do toho penize. (a aby bylo jasno ohledne bodu [4], tohle neni utok, ale pratelska rada typu "neskakej do te propasti")
20.1.2010 18:06
2.) Mno, ty RPG, co jste mi doporučili, jsem si stáhnul a prostudoval. A co se týče obav z ovlivnění cizími pravidly, tak ty vůbec nemám :)
20.1.2010 17:35
Oh, well...
Jak myslíš. Já říkám, že vidím dost velkou podobnost.

1.) Ne, jen pro zatím máš nlajnovaný 3 příručky (plus kontaktování Altaru, pokud se pamatuju, plus představa že to bude hrát ještě někdo jinej).

2.) To je fajn, ale děláš především pravidla, ne ? Kde je ten výzkum, to poznání už existujících RPG pravidel ? (plus věnuj pozornost těm 2ma typickým obhajobám v tom článku Ignorovanie výskumu a prehľadu stavu ospravedlňujú tvorcovia dvojako: majú dojem, že im žerie čas. Druhým je obava o to, že by sa nechali inými ovplyvniť natoľko, že by prestali byť originálni.)

3,4.) Když myslíš. Spousta lidí na d20 si zas myslí svoje.

5.) Ano, viz. 2.)

6,7.) Jo, no problem.

8.) Jo, v žánru a světu asi jo.

9.) Jak myslíš (možná jen pár proklamací na d20 o zkušených testerech a tak, dál jsem to moc nečetl).

10.) Jo, asi jo. Přinejmenším ses nechal přesvědčit na zbavení se d100.

11,12.) Ok, nebudu se hádat, nemám na to dostatečný vědomosti.

13.) Jo, farewell Augustus, farewell the.jesus. Jo, a pochopitelně k tvému dodatku, opět viz. bod 2.

14.) Jo, no problem. Imo většina lidí pochopila že se jedná o betaverzi v plném rozsahu toho významu, jen se jim to prostě nelíbilo v té variantě jak to je.
20.1.2010 15:25
Ještě k bodu 13. Přirovnal bych to ke Cameronovi a jeho Avatarovi. Ten sice tvrdí, že je to jeho vize, jeho splněný sen. Ale do jaké míry? Do jaké míry se nechal ovlivnit třeba koncepty výtvarníků, kteří mu předkládali nákresy vozidel a zvířat? Ok, beru to, pokud si to všechno nakreslil sám a CGI grafikům jen řekl: "udělejte to podle tohodle, bez diskuzí". Což ale neřekl, jak je vidět z produkčních videí na youtube. Takže to není TA vize, kterou viděl, je to jeho vize jen z nějakých... 80 %? Ještě lepší příklad: Star Wars. George Lucas nepopírá, že některé příběhy expanded univerza jsou naprosto mimo jeho vizi a vkus. Prý kdyby točil další tři epizody, úplně by se vykašlal na oficiální knižní pokračování. Navíc ztratil přehled. Zná jen filmy a seriál, když se ho zeptáš, kdo to byl Darth Nihilus, jen se na tebe překvapeně podívá :) Ano, to je ukázkový příklad toho, jak to dopadá, když na jedné věci pracuje víc lidí. Naproti tomu Void je pod moji kontrolou na 100 %, mám o něm plný přehled a tudíž všechen background k němu je stoprocentně schválený tvůrcem a stoprocentně reprezentuje tvůrcovu vizi :)
20.1.2010 15:03
Rrrright...

1. Nikdy jsem neplánoval, že Void bude megalomanský hned na počátku. Jeho background i pravidla se budou rozšiřovat postupně a pozvolna, jako třeba u SW či W40K.

2. A právě SW i W40K jsou mými velkými vzory, které studuji a kterými se inspiruji. Používání nápadů, které se už někde ukázaly, mi problémy nedělá, nepovažuji to za něco negativního. Což koneckonců dokazuje i přístup např. Hollywoodu v posledních letech.

3. Před realitou zrak nezavírám, ačkoliv přiznávám, že jsem nenapravitelný optimista, kdykoliv, kdekoliv :)

4. Konstruktivní kritiku beru a vždycky jsem bral, naopak posměšné/urážlivé výpady ignoruji, to nepopírám. Nemají totiž pro mě žádný význam. Ale to už se opakuji :)

5. viz bod 2, rád se věcmi inspiruji, ať už skutečnou historií, nebo cizí fikcí. Než se snažit vymyslet něco skutečně originálního (což imho v poslední době je stále těžší a těžší), je lepší vzít známé prvky a zkombinovat je neokoukaným přístupem. Toť moje filozofie.

6. S tímhle bodem souhlasím :D Pořád si říkám, že se raději k žádným termínům zavazovat nebudu, protože věčně něco nestíhám.

7. Takhle dopředu nic neplánuji. Mám spíš obecný cíl: dodělat to a rozšiřovat to :)

8. Vizi jsem měl už na začátku, jak ve stylu pravidlech, tak v žánru světa. Tohle měnit nebudu.

9. Nikdy jsem netvrdil, že jsem expert na RPG (to jsou snad jen profíci, co se tím živí). Jen mě baví výmýšlet pravidla a background a chci se s nimi podělit s ostatními (kteří o to projeví zájem - nechci nikomu nic vnucovat).

10. Neplatí. Mažu a přepisuju neustále. Papír nepotřebuju :)

11. Pro koho Void je? Hmm... pro ty, kterým se tenhle žánr a styl líbí (tedy imho převážně pro SW a W40K fany). Na tom není nic složitého

12. Taky neplatí. Spoustu nápadů jsem vyhodil, další jsem si schoval pro projekty Sci-Fi a Fantasy, aby i oni měli něco odlišného.

13. Hmm... tenhle bod... ok. Jsem osamělý běžec a chtěl jsem jím být už od začátku (původně jsem myslel, že seženu navíc maximálně ilustrátora, ale teď koukám, že i o grafiku se postarám sám, vektory jsou skvělá věc :). Void je jakási zkouška, kterou jsem si na sebe připravil. Snaha splnit si sen. Dělat, co mě baví. Pomoc ostatních by nakonec způsobila, že bych si řekl: "Hmm... super... tohle je dílo jednoho, eh, dvou, eh, tří.. ne, čtyř. Pěti. Dvaceti lidí... no super." Tedy že má úvodní vize by byla upravována vizemi ostatních, takže by výsledný produkt nebyla vlastně má úvodní vize, takže bych už necítil to správné zadostiučinění, nesložil zkoušku, chceš-li. Spíš bych se cítil jako žák, co si nechal radit při písemce. Já takovýhle nikdy nebyl :)

14. Ukázkovou verzi jsem dokončil, jen někteří stále nedokázali pochopit, že je to jen zlomek celku... mno nevadí. Pracuji na další. Plus tu máte web, na kterém budu ukazovat prvky backgroundu.

PS: odkaz jsem v textu našel hned :)

PS: jestli by byl zájem, můžu otevřít textovou RPG hru bez pravidel či jen s minimálními pravidly, ve kterém by si hráči mohli vyzkoušet svět Voidu, tak jak si ho představuji já, autor.
+ bych si vyjasnil a otestoval pár pravidel, třeba.
19.1.2010 22:48
aha...
Myslel jsem že link se nějak zvýrazní ale vypadá jako zbytek textu, tak pro jistotu, link je ten nápis post mortem, ať to nemusíš hledat v textu.
19.1.2010 22:46
Krátký článek
Našel jsem na RPGf tenhle post mortem článek. Gedimane, mám pocit, že z těch 14-ti bodů splňuješ s Voidem tak asi 12 nebo 13. Doporučuju přečíst.
27.12.2009 12:04
Pobavilo
Hlavne tedy ta coolova hybridni anglictina. Kdo nevladne rodnym jazykem natolik, aby si s nim vystacil, nemel by se poustet do tvurciho psani.

Jinak system je znacne nesystemovy, mechaniky snad horsi nez u Hrdinu a uz ted halda prvoplanoveho haraburdi.

Kdyz chces vytvorit neco, co stoji za to, neni mozne to vyfrknout na prvni pokus jako Velky Zeleny Krecopazout, ale nechat projit hlavou nekolikrat, dbat na konzistenci a to jak u systemu, tak prostredi.

Ale na druhou stranu - pobavilo :)
8.12.2009 20:56
to Skew
Ja se nesnazim Gedimana presvedcit. Jen sem vyjadril svuj nesouhlasny nazor a on nepochopil proc. Tak se mu to snazim vysvetlit.
8.12.2009 20:23
Mluvíte moc obecně. Poslední posty jsou v tak obecné rovině, že je absurdní předpokládat, že tomu druhého o něčem přesvědčíte.

Jen postřeh.
8.12.2009 19:57
Ale safra už... Jsme tu OT. Příště tohle budu mazat. jestli v téhle "debatě" chceš pokračovat, tak třeba v guestbooku.
8.12.2009 19:41
??? :)
Ok, co je to tedy podle tebe ta pokora? :) Založím web, zveřejním tolik textu, přijde jeden člověk, řekne "vykašli se na to" a já se na to okamžitě vykašlu? Jen proto, abych byl pokorný? To je přeci nesmysl, to musíš sám vědět.

Za EncMC se nestydím, není to degradace ale doplnění mezer, které původní MC mělo (dívám se nezaujatě). A podobným stylem bude psán i Void (hohó, tos asi nechtěl slyšet, co? Smiř se s tím :)

Proč je můj projekt na webu, to jsem psal o pár příspěvků níže. Takže neignorovat, prosím, a číst.

Má představa o Voidu je pořád stejná, nevím kam tímhle míříš. Podsouvat mi nějaké lži? Kdepak, na to ti neskočím.

Poslední odstavec je takový divný... Nemáš nic proti "přímo mě" (co to znamená? Gediman je můj nick, není to žádná cizí osoba, jsem to já). Máš jen něco proti lidem, kteří se chovají jako já (takže proti mě vlastně něco máš).

Ještě jedna otázečka. Když se ti tedy tak nezamlouvá moje MC encyklopedie, proč jsi mi to už před dvěma třemi lety neřekl? Času jsi na to měl dost. Naopak jsi za mnou přišel s tím, že kmen Atlanťanů chceš udělat jako .pdf knížku a chtěl jsi po mě, abych o nich napsal další texty. To mi nepřipadalo jako negativní reakce, spíš jako velice pozitivní.

Další možností je, že máš rozpolcenou osobnost :) Starý the.jesus někam odešel a nechal tu po sobě jen své zlé dvojče "the.devil", které na mě neustále vypouští hrubé nadávky, urážky a narážky a skoro se v tom i vyžívá (vzhledem k délce textu a jeho opakování se).

Pokud ti nepřipadám pokorný, tak je to proto, že mám svoji vizi a vím co chci a co nechci. Pokud ti připadám arogantní, tak to proto, že stejně tak se chovají i lidi kolem mě. Nejsem agresor, jen se bráním stejnými zbraněmi, v tomto případě těmi tvými. Pokud se ti to nelíbí, přehodnoť své příspěvky tady.
8.12.2009 19:07
!!!
Chce vedet co jsem po tobe chtel? Onu zminovanou pokoru. Ale vzhledem k tve odpovedi se ji zrejme nedockam. Pokud ti moje komentare pripadaji prehnane agresivni pak se omlouvam, nebyl to zamer.

Ano lovci lebek se mi libily. Ale to nemluvim o zbylych 50ti kmenech ktere jsou naprosto nelogicky pospojavane, neoriginalni a ano opet tomu schazi nejaka pointa, coz ty nevidis ani u Voidu ani u Dark Edenu, bohuzel.

Nicmene EncMC bych sem tahal protoze je to tvoje prace a ty se za ni snad nestydis ne? Nebo snad ze by konecne cervicek pochybnosti a studu?
Encyklopedie neni odklonem od puvodniho MC jak pises. To by byl omyl. Tomu co si udelal se rika degradace. Neposunul si svet nekam "jinam" jen si snizil uroven a kvalitu.

Co jsem ti napsal o lidech z d20 je pravda, bez nich by sis dal pachtil svou 0.1x verzi a na tom taky skoncil. Takze verim ze to vidis optimisticky protoze veskerou nutnou praci za tebe udelal velkoryse nekdo jiny.

A dale: Projekt je jen muj, nikoho dalsiho, nemusim vzit rady ostatnich v potaz, nenutim nikoho to brat. WTF!!! VIdels nekdy nejakou lepsi ukazku arogance? Tak proc teda chces aby byl tvuj projekt videt, proc ho davas na net a prezentujes na jinych webech? Kdyz te nezajimaji nazory jinych lidi. Ne pockej ono je to jinak, tebe jen nezajimaji nesouhlasne nazory ze, viz. Augustus. Je to snad druh socialniho exhibicionismu ze potrebujes vsechno co delas verejne odhalovat?

Nebo jsem to mozna spatne pochopil ale ta hra mela vzniknout aby pobavila ostatni ne? Nebo to delas jen pro sebe? Tak proc verejne?
To jsou totiz zase kecicky. Jestli si chtel hru jen pro sebe tak proc si kontaktoval Bouchiho? A hledal nakladatele? Ze by ambice co?

Rikas ze je to neplodne tema, protoze nejsi schopen konstruktivne odpovidat na otazky. Nemas odpovedi jak si mi pred jistou dobou sam napsal, nebo snad ne? Tvoje vize se totiz prizpusobuje tvym selhanim. Tva predstava o Voidu byla uplne jina kdyz si zacinal nez je ted, tak jak chces nekoho presvedcit ze ma myslenku, kdyz ji menis podle toho jak se nepovede ztvarnit tu puvodni.

To ze sem napsal ze proti tobe nic nemam neznamenalo mir. Myslel sem tim ze nemam nic "primo" proti tve osobe, proti tomu kdo se skryva za prezdivkou Gediman. Ale v obecne rovine ma neco proti kazdem kdo se chova jako ty, viz tva minula odpoved Pokud se ti to nelibi, nemusis se o to zajimat...

8.12.2009 18:07
Teď jsi mi to nandal, takového tě vážně neznám :) Opět přehnaná agrese, která nikam nevede a nic neřeší. Přestaň napodobovat jisté lidi z d20.

Encyklopedie MC sloužila výhradně pro naše textové hry na Lapu a fungovala dobře. Ty sám si mi poslal obrázky kmene Lovců lebek (ano, ten jsem vymyslel já) s tím, že ten kmen se ti líbí. Moje encyklopedie je fanouškovský web, stejně jako mnohé fanouškovské weby StarGate, Star Wars, Star Trek atd. Pokud je to zločin, pak bys sis měl ovšem stěžovat i zbytku světa. Encyklopedie je sice odklon od původního MC, ale rozhodně ne tak markantní jako OFICIÁLNÍ tvorba FFG, Simona Huntera nebo COG, díky které by se vydělávalo (prvním dvoum jmenovaným se to jakž takž povedlo, třetí zkrachovali). Nicméně MC bych sem netahal.

Void je naproti tomu úplně něco jiného, ačkoliv souhlasím, že také tě nenutím to brát. Pokud se ti to nelíbí, nemusíš se o to zajímat.

Ale máš pravdu, jsem optimista, takže občas skutečně "vidím růžově". A nepovažuji to za nevýhodu, někdy spíše za výhodu.

Takže jsme si to snad vyjasnili a diskuze na tohle neplodné téma už nemusí pokračovat. Protože se zdá, že ačkoliv "proti mě nic osobně nemáš", neustále po mě házíš granáty. Zvláštní forma míru :)

Nebo co po mě vlastně chceš?
8.12.2009 17:14
!!!!
To je prave to ze ty vsechno vidis ruzove jako to dite ale to se vracime zpatky.

Ty me proste porad nechapes takze ti to budu muset napsat jednoduse:
Namachrovane otevres blog a prezentujes uz "temer hotovou" novou velice ambiciozni a skutecne velkolepou RPG, hrdinsky odrazis jakekoli pripominky aby nasledne vyslo najevo ze si cetl 2hry a na tom stavis. Jeste zjednodusene: Neumis nic a tvaris se jako hvezda a kdyz se na tebe snese vlna kritiky od lidi kteri tomu opravdu rozumi a maji zkusenosti, nafoukle jim reknes: Kdyz se ti to nelibi tak je to tvoje vec. Uz tam vidis ten nedostatek pokory, tu drzou ubohost ktera me osobne privadi do varu at se jedna o kohokoliv.Chapes uz? Pokora, absolutne nulova. Delam to pet minut a sem odbornik. V zivote sem se setkaval s lidmi ktery tvorili nadherny veci doma a kdyz sem jim rekl at zkusi publikovat stydeli se ze nejsou dost dobri. A ty? Prvni pokus - vlastni web, propaganda na netu a more velkohubych recicek z nichz ani jedna nedostala skutecnosti. To mi vadi.
Navic podivej se kam si dotahl Dark Eden ve sve encyklopedii. To to nevidis? Mas opravdu tak ruzoveruzove bryle. Vzdyt je to hruza, jakou si degradoval starou MCh. Je to jak kdyby ses vysmival praci vsech tech lidi kteri do toho dali ze sebe to nejlepsi a stravili roky aby svetu vdechli tu nadhernou atmosferu. Div se pak ze mam pokazde agonii vzteku kdyz tvuj konecny vytvor vidim.

Ja proti tobe osobne nic nemam, ale zatim si nepredvedl ze bys mel talent v cemkoli. Proto me vadi kdyz se nabubrele prezentujes jako "objev roku". Navic jak sem uz psal: Rekls ze Void bude unikatni. Nakonec z tveho nacrtku plneho detinskych chyb nezbylo nic. A jedine na cem stavis je neuveritelna ochota se kterou ses setkal u lidi z d20. To oni ti radi a smeruji te ty sam si neudelal pokrok ani o centimetr. Pokud je Void lepsi nez driv neni to tvou zasluhou ale jejich "snahou a peci" s jakou te porad nasmerovavaji...
A jestli nekomu lezes krkem nedivim. Ja sam nenavidim kdyz nekdo svou neschopnosti poskozuje to co mam rad. Napriklad FFG,COG a jejich redesign Warzone/MCh. Ty sam si prece na svem webu psal jak to za nic nestoji. No ale delas to same. Poskozujes MutChron svou nezrizenou tvorbou ve sve Encyklopedii, a poskozujes cely zanr RPG tim ze naprosto sebevedome vypustis zvcela unikatni system ktery by mladsi hrace musel evidentne odradit a starsi pak urazit. Div se potom ze nekteri lide zareaguji vuci tobe nerudne ba i nenavistne, kdyz jim pustosis a ruinujes to co maji radi...
8.12.2009 14:55
skew
Mno, myslím si, že problém je v tom, že nechci vzít automaticky vše, co mi kdo poradí... koneckonců různé rady, které jsem za tu dobu dostal, šly třeba i vzájemně proti sobě. Mám prostě hromadu rad a teď je nutné ji přehrabat, přesít, vzít co potřebuji, co se mi hodí.

Jj, tu verzi zatím viděl jen Jerson. Ostatně, "verzí" bych to úplně nenazval, prostě jsem mu poslal náčrtek nového jádra systému a on zkrátka řekl, že na tom by se už stavět dalo. Což je dobré vědět, aspoň vím, kudy jít. Jestli chceš, pošlu ti ji na d20 do pošty taky.
8.12.2009 14:49
"Zajímá mě konstruktivní kritika, emocionální výlevy a urážky ne".
To je imo celkem levná věta, není těžký k ní dojít, ale je těžké se jí opravdu držet.
(jo, i tohle je celkem levná věta)

Myslím, že všichni, co ti říkají "nebereš si kritiku k srdci, ignoruješ" atp., chtějí říct právě to, že tobě se nepovedlo té věty držet.

Ale tu verzi, co jsi posílal Jersonovi jsem asi neviděl, tak už to nebudu vztahovat na aktuální pravidla (můžu se jen domnívat).
8.12.2009 14:26
PoE
"Konstruktivní kritika", jak já ji rád označuji, ta mě zajímá a za tu jsem vděčný. Urážky a emocionální výlevy mě naopak vůbec nezajímají, a proč taky?

Ale plně s tebou souhlasím, proto tu je taky tento web a proto vypouštím betaverze. A také různé ukázky ze "zákulisí" (povídky a nyní chystám seriál článků o zbraních). Ze zkušenosti vím, že když něco píšu sám pro sebe, snadno příjdu o motivaci... možná to někdo zná i ze své zkušenosti.
8.12.2009 13:49
censored!!!
to je opravdu koncept - putování žoldnéřů, o to jde asi tak ve všech ostatních rpg rovněž. A nechápu proč když píšeš, že tě vlastně kritika nezajímá, tak proč to vůbec dáváš na web? - to si to pravdu můžeš psát doma sám pro sebe a vyhneš se tomu. Ale jeden autor sám nemůže vymyslet dobré rpg nebo jeho systém - a navíc víc hlav, víc nápadů - tzn. rozmanitost, bohatší systém, diskuze o problémech a stím spojené jejich řešení. Navíc nezapomínej, že ikdyž máš třeba dobrý nápad na pravidlo ohledně např. testu dovedností atd., tak nejde jenom o to vymyslet to funkčně, ale zároveň co nejjednodušeji, aby byla hra snadno zapamatovatelná a jednoduchá. - osobně si myslím, že systém Shadowrunu založený na dovednostech a ne na povoláních je nejlepší a zároveň nejjednodušší řešení - tím ale nechci říct, abys ho vykrádal.
8.12.2009 0:07
Na d20 jsem se choval já k nim stejně jako oni ke mě. Je to jednoduché. Dokonce některá individua se ke mě chovala mnohem hůř, ale na jejich úroveň klesnout nechci (víš o kom mluvím), takže ano - než se s nimi hádat, raději budu mlčet a nestresovat se. Hádání je ztrátou času. Dost lidí mi tam psalo něco ve smyslu "ignoruj narážky a urážky, vem si jen potřebné rady", to je věc, kterou jsem tam vždycky dělal. Možná ti to tak nepřišlo, ale bez toho by se Void vůbec nezměnil. Byly by to pořád ty oldschoolový pravidla jako ve verzi 1.0. Takže ano, na rady jsem dával a pořád na ně dávám.

Jak by se dal přepsat můj poslední komentář, to jsi napsal ty. Je to tvůj názor. Já se pod to nepodepisuji, protože takhle jsem to nemyslel. Myšlenku Void má, několikrát jsem ji psal na d20 a byla akceptována (putování žoldnéřů etc etc.), takže jen jestli zase trochu neignoruješ ty :)

Fluff je zatím ve stádiu vývoje, takže s hodnocením tohodle bych si být tebou počkal až do finální verze.

Pokud jsem někdy někoho odpálkoval, tak proto, že v práci na delší diskuzi nemám čas, omlouvám se, ale vážně nemám. Nedá se svítit. A vůbec, jestli se někdo obrátil zády, to je mi vlastně taky jedno. Void měl být původně projekt jen můj a nikoho dalšího, takže tohle mi vlastně vůbec nevadí. To je prostě fakt.

Mysli si o mě třeba to, že plním svůj sen. Nenechám si diktovat co a jak a už vůbec ne od jistých arogantních lidí. Je to můj svobodný projekt, mohu ale nemusím vzít rady v potaz.

Taky trochu nevím, o co ti vlastně jde. Přemluvit mě... k čemu? Abych toho nechal? To je marné. Proč se chovat arogantně a "naštvaně"? Tobě jsem nic neudělal, nikomu jsem nic neudělal. Vůbec nechápu tu řadu útoků vůči mě, pokud se vám to nelíbí, nemusíte tu být, nemusíte to číst, nemusíte se o to zajímat. Alespoň se nebudete stresovat :)

Pokud by to přesto pokračovalo, pak Void bude muset být uzavřený projekt - tzn. nebudu o vývoji vůbec informovat, nebude žádná diskuze... to bych vážně nechtěl.
7.12.2009 23:48
!!
to Razer:
Naprosto ti rozumim. Snazis se ocenit Gedimanovo nadseni do tvorby a pratelsky ho branis. Videl jsem to stejne, take sem se snazil stavet rozumne argumenty na jeho obhajobu az do chvile kdy me naprosto iritovalo jeho arogantni jednani v diskuzi, naproste neprijmani konstruktivni kritiky, sokujici az detinske, nesouvisejici reakce, to chvastani o ambicioznosti a velkoleposti naprosto neodpovidajici dovednostem, ten panovacny, povysenecky pristup ohledne Augusta, proste chovani *****a. To me natolik roznitilo ze jsem prestal vyzarovat sympatie a podival se na celou vec nezaujate... Necitim ke Gedimanovi zbla nenavisti jen se nebojim rict ze VOid nesnese srovnani ani s tim nejhorsim co jsem videl...

to Gediman:
Vis co je nejvetsi problem? Ignorance. To me desi nejvic ze vseho. Tvuj posledni komentar by se dal klidne prepsat takhle:
"Mno, cetl jsem dve RPG a snazil se je vykrast ale po tom co jsem spatril 3:16 vim ze to jde i mnohem jednoduseji a pokusim se vykradat tento system.
Dalsi vec: myslenka! Je zcela evidentni ze vubec nechapes co tim lide mysli kdyz ti napisou ze void nema pointu, zaklad, pruvodni myslenku, arche, rikej tomu jak chces. Ta hra je totalne prazdna, zadna atmosfera. Znas Confrontation: AoR. Nic moc originalniho, proste pospojovali spoustu jiz pouzitych napadu ale ten celek co z toho vysel je unikatni, ale opravdu unikatni ne jen ze to napises do uvodniku. Ma v sobe skrytou romantiku a silu, je proste pusobivy ale to co delas ty je jako placani plasteliny na hromadku. Nakonec se spoji v bezbarnou sed, k nicemu. Ale ty to proste nechapes. A to je ono. Ta detinskost, se kterou slepe jdes proti zdi. A kdyz vidis ze ze vsech stran sklizis jen hanu stejne jdes dal a jeste koukas na ostatni jako na ty co "nepochopili". Jenze priteli to uz neni odhodlanost a houzevnatost ale prave ona ignorance. A to mi vadi ze vseho nejvic.
Jasnym ukazatelem ti muze byt kolik lidi se k tobe a tvemu projektu v prubehu obratilo zady az k nasledne nevrazivosti? Proc asi. Ze by tve uvodni ambice a sebeduvera s jakou si odpalkovaval 100x zkusenejsi lidi spratkovytou drzosti. Zbytecne jsi tak vytvoril sahodlouhou diskuzi jejimz duchem bylo ukazat ti jak komedialni je tvuj vytvor? A co si z toho vzal? Nic. TAk co si mam o tobe asi myslet...
7.12.2009 22:22
gediman
jj ta pravidla byla zezačátku opravdu hrozně složitá ale po tom co sme to testovali vidím určitě nějaký posun vážně myslím že když budeš tímhle směrem pokračovat mohlo by to bejt i úspěšné .)
7.12.2009 22:05
Razer
Mno, myslím, že můj problém byl v tom, že jsem dělal oldschoolová rules-heavy pravidla. Po tom, co jsem spatřil 3:16, vím, že to jde i mnohem jednodušeji a touto cestou chci jít.

S největší pravděpodobností pravidly ani fluffem neoslovím každého (neexistuje věc, která by oslovila každého), tady jde spíš o to, že dělám věc, která mě baví a chci do ní aplikovat prvky, které mám rád, ať už je to in, out, cool, necool, unikátní, neoriginální, cokoliv... Nedělám to pro prachy. A pokud to nikdo nebude chtít vydat, mě to bude jedno, vydám to jako indie hru :)
7.12.2009 21:59
Na nových pravidlech dělám, základní koncept jsem poslal Jersonovi a ten řekl, že na tom by se už stavět dalo (předtím jsem mu posílal betu 0.41, která měla upravená pravidla pro záměry - jestli chceš, dám odkaz)

Šlo by v podstatě o to, že hráči by házeli proti atributu, který daná činnost logicky vyžaduje (třeba úhyb - agility, vyjednávání - charisma), přičemž by jen platilo podhodil/nepodhodil = úspěch/neúspěch. Tzn. bylo by to v zásadě jako 3:16, ale neměl bys jen dva atributy (boj a mimo boj), ale více odlišených, se kterými by už mohly pracovat různé ability a vybavení.

Teď pracuju na pravidlech pro boj. Tam by jen šlo o to nějak určit iniciativu a pak by se jelo podle pořadí od nejvyšší po nejnižší. Zatím tedy tu iniciativu musím vyřešit, než se začnu pouštět do dalšího kroku :)
7.12.2009 21:58
Já osobně si myslím, že gedimanovi sice ještě bude určitě nějakou dobu (možná dokonce rok) trvat než vytvoří to co si původně myslel že bude mít hotové už třeba letos.

Sám to vidím na svých snahách v jiných oblastech, člověk se prostě musí otrkat a zjistit co lidi chtějí... gediman má smůlu v tom, že občas vychází z třeba Mc které umřelo, prostě z věcí které jsou svým způsobem v ČR out ... když pak jde vlastní cestou ještě v téhle už o sobě "OUT" oblasti je out out :-) a moc lidem se jeho práce nelíbí.

JÓ kdyby začal dělat na nějaké sračce typu RPG Růžová zahrada 3D s nanosýtkem :D sice by mu taky všichi nadávali ale nebylo by to out, ale in a měl by z toho i nějaké prachy.

Co chci říct, je, že Gediman bude muset eště hodně máknout, ale že tu vidím potenciál úspěchu... má totiž výdrž, kde jiní po několika letech sekli s bojem s větrnými mlýny (jako třeba já s propagací kvalitních anime v ČR) tam on vytrval.

Možná se mu to nepovede, ale možná ano a možná na konci vznikne něco dobrého co bude některé lidi bavit.
7.12.2009 21:45
Gedimane... 3:16 je rules light, protože má zatracenejch 16 stran, z toho tak půlku zabírají popisy, takže na pravidla toho zbývá ještě mnohem míň.

U té se můžou vyskytovat ty popisný orgie (jak jsi vyhlašoval na d20, 7:3 and shit), protže hráč v ní se prostě dostane na řadu a řádí. A pak se dostane na řadu jinej a řádí dál. A když řádí, může si dělat s hrou co chce.

Když do toho začneš cpát nějaký konkrétní schopnosti a vlastnosti postav, jde to podle mě proti celé filosofii 3:16. Speciálně se to týká toho, co psali na d20 Jerson a Bajo, jakmile necháš hráče říct co chce, necháš ho hodit na úspěch a pak mu ho vezmeš jiným hodem - tak jdeš opět proti filosofii 3:16 (ie. je to v podstatě nulové využití toho systému ve tvém vlastním).



Ale obecně, psalo ti to nejspíš už dost lidí přede mnou, tvůj přístup je dost hurrraaaa přístup.
Jako sorry, ale ti lidi, co to říkali nejsou blbý. Třeba Jerson, Bajo, sirien, tady taky Joe a myslím že i fritzs. Někteří byli hrubí, ale měli pravdu ve spoustě věcí.
Nijak prostě nevidím u tebe posun, nevidím, že by sis vzal z jejich slov něco. Ne, hlavně nevidím posun v důsledku přemýšlení nad jinými hrami - dokonce ani v případě té 3:16.
7.12.2009 20:54
Mno, jde v podstatě jen o to určit bodovou cenu abilit a pak nastavit, za jaké činnosti se bude kolik bodů ZK vydělávat. To by bylo celé, žádnou větší komplikaci v tom nevidím. A nevím proč by tam měla být kompatibilita s 3:16, tam tohle funguje úplně jinak (alespoň ve free-verzi) a rozhodně to neodpovídá mé vizi :)

Zatím se spíš rozhoduji, jestli nechat jen tři startovní ability a nic víc, nebo nechat hráči možnost nějaké další ability od začátku nakoupit.
7.12.2009 20:49
Zkušenosti a získávání schopností imo moc rules light nebude, ať se třeba stavíš na hlavu... Přinejmenším nějak nevidím žádnou kompatibilitu zkušeností a schopností s 3:16.
7.12.2009 17:39
Tři schopnosti jsou základní, každé povolání bude mít možnost získat mnoho dalších za body zkušeností. Zatím ale musím vyřešit základní pravidla, která by měla být co nejvíc "rules-light", takže styl DnD nebo GURPS nepřipadá v úvahu :) Naopak to 3:16 je dobrý vzor.

1 2 3
Úvod | Projekt Void © 2009-2024
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0706 vteřin