Možnost hrát za kacíře Temné legie byla popsána již v základní knize. Tato kniha dovoluje hráčům vžít se do rolí kacířů oddaných Algerothovi. Jakožto Apoštol války má Algeroth k dispozici největší armádu složenou z nejrůznějších služebníků a bytostí, takže možností co hrát je spousta. Pravidla tvorby kacířské postavy jsou v tomto přídavku podstatně rozšířeny, stejně tak jsou přidána i pravidla zcela nová, která dělají hru zajímavější.
Kacíři mají k dispozici Biotechnologické dary, což jsou jakési biologické implantáty, které vylepšují jejich vlastnosti. Patří sem například regenerace, drápy, žábry, imunita proti stárnutí, silnější kosti a svaly a podobně. Všechna tahle vylepšení jsou skrytá, kacíř navenek vypadá jako normální člověk, což mu pomáhá ukrývat se. Nicméně čím více Biotechnologických darů má, tím je větší pravděpodobnost, že se projeví tzv. stigmata. Stigmata jsou vedlejší negativní efekty, které jsou viditelné na první pohled, takže kacíř podle nich může být snadno odhalen. A čím více stigmat prodělá, tím je větší šance, že se přiblíží k celkové degeneraci. To je stav, kdy biotechnické úpravy jeho těla jsou již tak velké, že je kacíř nemůže kontrolovat a promění se v hrůzného mutanta.
Dalšími vylepšeními, které má kacíř k dispozici, je Nekrobionika. Nekrobionika jsou implantáty tvořené mechanickými zařízeními, stylově se tedy podobají kybernetickým implantátům. Patří sem třeba zaměřovač, umělé paže a nohy, mozková přípojka k různým strojům a podobně. Nevýhodou Nekrobioniky je, že kacíři automaticky způsobuje stigmata (která se však nepočítají do limitu, takže nemohou způsobit degeneraci). Tato stigmata většinou fungují tak, že pokud je kacíř zraněn, jeho implantát je odhalen… zraněné místo si tedy musí zakrýt, pokud nechce, aby ho někdo prokoukl.
Největší odměnou každého kacíře je přeměna v něco víc, než je jen obyčejný smrtelný člověk. Pokud kacíř slouží Algerothovi dobře, může podstoupit proměnu v jednoho z mnoha mutantů či bojových monster. Každá bytost má určité minimální požadavky na atributy, takže slabší kacíř se může proměnit v slabší bytost, mocnější kacíř v mnohem silnější. Další nutností je podstoupit test. Pokud test nevyjde, může kacíře potkat něco zlého. Možnosti jsou tyto:
Centurion: mutant, který funguje jako nižší polní velitel. Nemá žádné požadavky, takže se v něm může proměnit jakýkoliv kacíř. Kacíř nemusí vykonávat žádný test.
Dark Huntsman: nebezpečný infiltrátor, který zvenku vypadá jako normální člověk, ovšem pod kůží je plný nejrůznějších implantátů. Pokud kacíř neprojde testem, zešílí. Jeho postavu přebírá Gamemaster.
Pretorian Stalker: elitní mechanická bytost, jejíž jedinou organickou částí je mozek. Je pevně propojena s mohutným exo-skeletem, který ji dovoluje nosit i ty nejtěžší zbraně. Pokud kacíř neprojde testem, zemře.
Tekron: vynálezce, vědec a konstruktér Temné legie. Místo nohou má pásový podvozek, ruce má mnohdy tvořené přímo pracovními nástroji. Pokud kacíř neprojde testem, může ho potkat mnoho různých nepříjemností, například smrt, šílenství nebo upadnutí do kómatu.
Nepharite: ta nejvyšší odměna, jaké může kacíř dosáhnout. Nefarit je velmi mocný mutant s trojicí typických rohů na hlavě. Je vysoký kolem tří metrů, nadaný kouzli Temné symetrie a vyzbrojen těmi nejlepšími zbraněmi. Funguje jako vrchní velitel a vládce. Povýšení na Nefarita vyžaduje komplexní test. Pravděpodobnost, že jím kacíř projde, je ale velmi malá. Neúspěch znamená smrt.
Nutno podotknout, že kacíři žijí dvojím životem. Hráči za kacíře tedy normálně hrají podle té kariéry, kterou si zvolili (ať už jako nezávislí žoldnéři, vojáci Bratrstva nebo korporací) a úkoly pro Temnou legii vykonávají víceméně jen příležitostně. Tato přídavná kniha však přináší i možnost hrát kacíře, který vstoupil do kultu. Takový kacíř zkrátka žije v chrámu, kde je více v bezpečí například před Inkvizicí. Ven vychází jen když plní nějakou tu misi. Existuje několik typů těchto kacířů, každý z nich má opět určité požadavky přijetí.
Seeker: kacíř pracující v utajení, jeho úkolem je verbovat nové kultisty.
Destroyer: elitní bojovník, dobře zvládá střelné i chladné zbraně.
Reaper of Souls: tajný vrah a atentátník, oblečený v černém plášti s kápí a vyzbrojený multifunkční kosou.
Sacristian: odpadlík, který již začal degenerovat (degenerace je jedinou podmínkou přijetí). V kultu zastává funkci spíše chrámového hlídače a řadového vojáka.
Technomancer: technik a opravář, jeho úkolem je starat se o vybavení a zbraně.
Následují rady, jak správně používat a hrát kacíře – informace, které se hodí jak Gamemasterovi, tak samozřejmě i hráčům. V další části knihy jsou popsány nové dovednosti přístupné jen kacířům a nová kouzla Temné symetrie (Algerothova kouzla). Je tu mnoho nových zbraní, municí, vybavení a brnění, dále pak také vozidla, letouny a dokonce i jedna obří vesmírná loď. Všechny předměty vyráběné Temnou legií mají zajímavou vlastnost: mohou zkorumpovat toho, kdo je používá. Pokud je tedy ukořistí normální lidé, začnou je pomalu ale jistě obracet na stranu zla. Nakonec se z nich stanou noví kacíři oddaní Temné legii. Jsou tu také pravidla pro vytváření nových předmětů, které využije právě Tekron a Technomancer. Hráč má tedy možnost vynalézt například novou zbraň, otestovat ji v boji a pokud je úspěšná, nechat ji vyrábět sériově.
Užitečné a inspirující jsou podrobné informace o architektuře průměrné citadely, obří pevnosti Temné legie. Nesmí chybět popisy a statistiky nejrůznějších monster a kacířů pro potřeby Gamemastera. Dokonce tu jsou popsáni i nechvalně známí „hrdinové“ Algerothovy legie: populární Nefarité Alakhai a Saladin (oba včetně schopností a statistik, takže je Gamemaster může nasadit jako protivníky), krátce pak Valpurgius, Maledrach, Absolom, Jezerai a Abazar, kteří tu slouží spíše jako příkladové postavy Nefaritů níže postavených. Samozřejmě tu jsou také informace o Algerothovi samotném. Poměrně překvapivě jsou k jeho popisu přidány i všechny potřebné statistiky, zvláštní schopnosti a výzbroj, takže i tohoto Apoštola může Gamemaster nasadit proti postavám. Jenže porazit ho dokáží snad jen ti největší z největších hrdinů. Posuďte sami: dokáže se zvětšit na desetimetrového obra; ovládá všechna kouzla Temné symetrie ze své nabídky; je vybaven všemi Biotechnologickými dary; kdekoliv na svém těle může vytvořit jakoukoliv známou zbraň (klidně i mezikontinentální nukleární střelu – což se v popisu i vyloženě píše) a to tak, že se nikdy nezasekne a její munice se nikdy nevyčerpá; má přehled o činech všech svých služebníků nehledě na to, kde se zrovna nachází a může kdykoliv ovládnout jejich tělo (což je pro ně však smrtelné).
V poslední části knihy jsou ještě popsány nejznámější jednotky Algerothovy legie a je tu také ukázkové dobrodružství The Black Gate. To je určeno pro zkušené a dobře vyzbrojené postavy a jeho zvláštností je to, že může být použito i pro Fury of the Clansmen – stolní deskovou hru, která se u nás taktéž nikdy neprodávala a jejíž výroba je již taktéž dlouho skončena. Jsou tu pěkně ilustrované mapy jednotlivých pater citadely, kde se děj odehrává.
Kniha má 143 stran (měkké desky) a je černobílá, tentokrát tu žádné barevné ilustrace nejsou. K recenzi jsem tedy přidal obrázky od Paula Bonnera, některé z nich se vyskytly v základní knize. Osobně bych řekl, že díky všem těm informacím o Temné legii, radám a nejrůznějším dílčím pravidlům (např. ono vynalézání nových technologiích nebo proměna na mocnějšího služebníka) je hra za Algerothovy kacíře o něco zajímavější, než hra za žoldnéře.
Hodnocení: 80 %