Brotherhood Sourcebook

28.5.11 - Gediman - Komentáře (0)
První z řady recenzí na přídavky k Mutant Chronicles je o knize Brotherhood: The Cleansing Flame of the Cardinal.
Kniha


Možnost hrát za členy Bratrstva, konkrétně za Mystika, Inkvizitora a Učedníka, byla už v základní knize. Tato kniha přináší upravená pravidla jak takové postavy vytvořit, avšak jsou zcela kompatibilní s těmi původními.

Existují tři možnosti, jak se stát členem Bratrstva. Pokud člověk prokáže jistý talent v dětství (ve věku 8-12 let), vyslanci Bratrstva ho sami navštíví a prozkoumají jeho schopnosti. Poté mu přidělí mistra, který ho učí až do věku 16 let, tedy do věku, kdy postava začíná hru. Druhou možností je, že postava si svůj talent vybere ve fázi určování minulosti. Tehdy ale není přidělena mistrovi, ale přijata jako základní Misionář. Třetí možností je, že postava požádá Bratrstvo o přijetí kdykoliv během hry samotné. Tehdy ale bude muset podstoupit riskantní iniciační rituál. Pokud v něm uspěje, také začíná automaticky jako Misionář.

Místo obecně pojatých zaměstnání tu jsou přesně stanovené funkce členů Bratrstva. Některé jsou vyloženě bojové, jiné naopak podpůrné a další se zase specializují na vyjednávání. Každá funkce má samozřejmě požadavky přijetí – mohou ji zastávat jen postavy s určitou minimální hodnotou atributů. Takže některé funkce jsou řadové, vhodné pro začínající postavu. Naopak některé funkce jsou určeny pro téměř epické hrdiny a je velmi obtížné je získat. Za připomenutí také stojí, že každá funkce podstupuje výcvik v používání kouzel Umění. U některých platí, že postava se může naučit nové aspekty Umění v průběhu své kariéry, tedy každé dva roky jeden nový. U dalších platí, že postava je specializovaná jen na jeden aspekt po celou dobu své služby. Nemůže se naučit žádný další, ani když později změní funkci.

Mortificator


Advisor, Diplomat, Administrator, Observer: poradci, diplomaté a úředníci. Zkrátka ti, kteří zajišťují chod Bratrstva. Mohou ovládat více aspektů Umění.

Missionary: misionáři, jejichž úkolem je šířit víru v Kardinála. Tato postava nahrazuje Učedníka ze základní knihy. Je to de facto startovní funkce pro většinu postav, takže nemá žádné požadavky přijetí. Nemůže používat kouzla, nicméně každé dva roky se může naučit jeden aspekt. Tyto aspekty pak bude ovládat, jakmile se naučí kouzlit v budoucí kariéře.

Revisor: tajní agenti Inkvizice, kteří pracují v přestrojení. Musí se specializovat jen na jeden aspekt Umění.

Mystic, Keeper of the Art: Mystik je specializovaný kouzelník, Strážce Umění je jeho mocnější varianta. Mohou ovládat více aspektů Umění.

Mortificator: ninjové a tajní atentátníci Inkvizice. Oblečeni v temném brnění a plášti, vyzbrojení tlumenou pistolí a mečem s černou čepelí. Musí se specializovat jen na jeden aspekt Umění.

Sacred Warrior, Fury Elite Guard: Posvátný bojovník je elitní voják Inkvizice, který neohroženě masakruje stoupence Temné legie na bitevním poli. Zuřivá elitní garda je osobní ochranka Kurie, vládnoucího sněmu Bratrstva. Známá pro svá prastará, ornamentovaná brnění. Musí se specializovat jen na jeden aspekt Umění.

Valkyrie: elitní bojovnice a lovkyně nestvůr Temnoty. Jejich ikonickou zbraní je obouruční kopí s elektrizovanou čepelí. Musí se specializovat jen na jeden aspekt Umění.

Archangel: legendární piloti, kteří k řízení letounů používají i kouzla Umění. Musí se specializovat jen na jeden aspekt Umění.

Inquisitor, Inquisitor Majoris: Inkvizitor je obávaný vyšetřovatel a ničitel Temnoty, Inkvizitor Majoris je jeho mocnější varianta. Musí se specializovat jen na jeden aspekt Umění.

Trooper, Elite Trooper: Trooper je řadový voják Bratrstva, Elitní trooper je veterán. Tato funkce nemůže používat kouzla, nicméně hráč si musí zvolit jeden aspekt, na který se specializuje. Tento aspekt pak bude ovládat, jakmile se naučí kouzlit v budoucí kariéře.

Inquisitor


Následují rady pro Gamemastera i hráče, jak používat výše uvedené postavy. Gamemaster se dozví, jak je správně využívat jako NPC postavy. Hráči se zase dozvědí, jak správně hrát své role. V následující kapitole jsou popsány zvláštní dovednosti přístupné pouze Bratrstvu. Navíc je tu i jakési doporučení, jaké dovednosti se nejlépe hodí k jednotlivým typům postav. Nesmí také chybět nová kouzla Umění – v základní knize byly představeny aspekty Umění kinetiky, Umění předtuchy a Umění metamorfózy, zde přibývají navíc Umění exorcismu, Umění živlů, Umění manipulace a Umění mentalizmu, kromě nich také pravidla pro vedlejší efekty a ceremoniální rituál – což je schopnost kouzelníků spojit své síly a sesílat tak mnohem mocnější verze kouzel.

Mystic


Další kapitola se zabývá zbraněmi a vybavením (včetně stíhačky Ikaros pro Archanděle). Jsou tu také cenné artefakty, například osobní kardinálův meč, Bringer of Light – i když možnost získat ho je pro postavu asi málo pravděpodobná. Za zmínku také stojí Spell Finder, kompas umístěný na zápěstí. Neukazuje sever, ale nejbližší zdroj magie. Dokáže tedy snadno odhalit kouzelníky a kouzelné artefakty, což se může mnohokrát hodit. Dále je tu kapitola věnovaná Knize zákona – předmětu, který u sebe nosí každý člen Bratrstva (kromě maskovaných Revizorů). Kniha zákona obsahuje mnoho nejrůznějších informací, ale z jejího obsahu tu je představeno jen několik Očištění – návodů a postupů, jak nejlépe najít, odhalit a eliminovat hrozbu Temnoty, ale například také jak vyslýchat zajatce, pátrat po artefaktech nebo infiltrovat cizí organizaci.

Závěrečná část knihy se zabývá dalšími zajímavostmi z Bratrstva. Je tu popis Velké katedrály na Luně, kde sídlí Kardinál, ale i dalších katedrál na ostatních planetách. Užitečný je dále popis vnitřní struktury Bratrstva – tedy dílčích direktorátů Mystiků, Inkvizice, Misie a Administrativy. Taktéž tu jsou představeny nejdůležitější osobnosti. Jako první samozřejmě sám Kardinál Durand. Dále Dominic, Maria „Nirvana“ Garcia, Chang Dang-Vu a Sebastian Crenshaw. V úplně poslední kapitole je příkladové dobrodružství Heart of Symmetry.

Dominic


Kniha má 79 stran (měkké desky) a je černobílá, ačkoliv pár stran je barevných. Design stejný jako v základní knize, ale přehledně uspořádaný. Jako přídavek funguje kniha skvěle. Nezaměřuje se ani tak na nová pravidla, jako spíše na nové postavy, předměty, kouzla a informace o světě.

Hodnocení: 80 %


Úvod | Projekt Void © 2009-2025
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0185 vteřin