Co už je jisté... 2. část
Vývoj postupuje jako po másle. Takže zde předkládám další porci některých již jistých skutečností.
Svět
Soustředil jsem se na sestavení mapy a dále na historii backgroundu. Jak už bylo řečeno, Sci-Fantasy se odehrává ve fiktivní galaxii Kolébka života. Ta se dělí na sto sektorů, přičemž základní kniha pravidel přinese popisy přibližně dvaceti z nich. Zbytek bude postupně představován v rozšiřujících příručkách.
Historie bude skutečně velkolepá, bude se počítat v řádech miliard let. Sci-Fantasy rozhodně nebude trpět „přeplněností“, kdy by hráči mohli zjistit, že už nikde v čase ani prostoru není místo pro nějakou dosud neznámou událost, záhadu nebo dobrodružství. Ze svých zkušeností vím, že pokud je svět omezen prostorem i rozsahem časové linie, je dost obtížné do něj něco přidávat. Zase na druhou stranu ovšem musím dodat, že časová přímka Sci-Fantasy, a de facto i projektů Fantasy a Sci-Fi, bude otevřená do „neznámé budoucnosti“. Abych to tedy blíže vysvětlil, bude tu jednoduše finální věk, za který už žádné další informace nikdy nepřibudou. Všechny další budou jen dokreslovat přítomnost či minulost.
V prvním článku jsem se zapomněl blíže zmínit o lidských frakcích, tak si to vynahradím v tomto. Přeci jen je to nápad, který byl jasný již od počátku. Máme tu tedy tři názorové skupiny lidí. Bílí, to jsou zastánci náboženství a magie. Odmítají pokročilou technologii, např. kybernetické implantáty. Černí, to jsou naopak zastánci vědy a technologie. Odmítají magii a víru v bohy (je to jediná frakce, která je ateistická). A Šedí, ti jdou zlatou střední cestou, ovšem nejsou tolik specializovaní. Mohou tedy mít kybernetické implantáty i kouzla, ovšem nebudou mít přístup k tak vyspělým implantátům jako Černí, ani k tak mocným kouzlům, jako Bílí.
Pravidla
Pořádně jsem se pustil do pravidel pro nadsvětelné pohony vesmírných lodí a po nějaké té době psaní, mazání a opětovného psaní jsem se dobral k výsledku. Pravidla pro lety na dlouhé vzdálenosti jsou tedy hotovy. Každý z nich má nějakou tu výhodu i nevýhodu, přičemž u některých bude i hrozit okamžité zničení lodi a tudíž i smrt všech na její palubě. Nejzajímavějším bude jistě „void-drive“, tedy pohon umožňující let napříč Prázdnotou. Ten bude totiž kompletně nepředvídatelný a jako jediný z nich bude založen na tabulkách hodů kostkou. Bude se sice jednat o vzácný druh motoru, ale když už postavy jednou získají loď jím poháněnou, zažijí skutečné napětí. Dokonce i když padne šťastné číslo, bude tu jistá šance, že se s lodí nebo přímo s posádkou stane něco velmi špatného. Pouze stoupenci Temnoty, kteří jako jediní tento pohon používají, budou moci lépe zvládat jeho potenciál.
Dále jsem také zapracoval na pravidlech pro temnou korupci… Každá bytost Světla bude mít hodnotu duchovní čistoty. Při jakémkoliv delším kontaktu s Temnotou se pak její duše bude korumpovat. Například používáním, ale i pouhým nevědomým či nedobrovolným nošením znesvěcených předmětů a artefaktů, budou postavy pomalu obraceny na stranu Temnoty. Jakmile jim body duchovní čistoty klesnou na nulu, jejich duše se zcela zaplní Temnotou a Světlí bohové se od nich odvrátí. Pak už jen bude stačit malý krůček k tomu vstoupit do služeb jednoho z Temných bohů a stát se tak Vlkodlakem, Upírem či jinou nestvůrou. Jak už jsem ale psal v prvním článku, pravidla pro hraní takovýchto změněných postav se objeví zřejmě až v rozšiřujících pravidlech. A to proto, že pak se postavám otevřou zcela nové možnosti, což (jistě) vydá na dlouhý text.
Závěrem…
Troufám si říct, že kostru pravidel i dokreslujících textů mám hotovou. Zřejmě už nic dalšího vymýšlet nebudu a jen se soustředím na rozepisování a doplňování toho, co mám. Teprve až uvidím, na kolik stránek to celkově vydá, přidám třeba něco dalšího.