Codex: Chaos Daemons, 6. edice

7.8.14 - Gediman - Komentáře (0)
Dnes je tu popis Codexu Démonů Chaosu.
.
Codex: Chaos Daemons, 6. edice


Démoni jsou řadoví sluhové bohů Chaosu, jsou jejich ztělesněná moc. Obývají Warp, dimenzi čiré psychické energie, kde neexistuje žádný prostor ani čas a kde neplatí žádné fyzikální zákony. Démoni však mohou proniknout do materiálního vesmíru skrze warpové trhliny a anomálie. Taková invaze je noční můrou všech smrtelníků, protože s Démony je díky jejich nadpřirozené podstatě velmi obtížné bojovat. Jejich jedinou slabinou je to, že ve vesmíru nemohou přežít příliš dlouho. Po svém zničení se rozplynou a zmizí zpět do Warpu.

Zvláštní pravidla a výhody:

Daemon - Všechny jednotky v této armádě jsou Démoni. Mají tedy Invulnerable Save 5+ a u nepřátel vyvolávají strach.

Deep Strike - Všechny jednotky mohou být vysazeny kamkoliv na bitevní pole.

Daemonic Alignment - Všichni démoni slouží jednomu ze čtyř bohů Chaosu. Khornovi démoni mají efektivnější zteč a nenávidí démony Slaaneshe. Tzeentchovi démoni mají bonus při sesílání kouzel a vyšší odolnost a nenávidí démony Nurgla. Nurglovi démoni mají vyšší Cover Save, odolnost proti zteči, menší pohyblivost a nenávidí démony Tzeentche. Démoni Slaaneshe mají vyšší rychlost a ničivost v boji zblízka a nenávidí démony Khorna.

Daemonic Instability - Všichni démoni (kromě vozidel) jsou nestabilní. Když prohrají boj zblízka, hodí si na Leadership. Pokud neuspějí, utrpí tolik zranění, o kolik přehodili. Těmto zraněním se nelze nijak vyvarovat. Pokud padnou dvě šestky, regenerují si všechna zranění a všichni padlí vojáci z oddílu jsou navráceni. Pokud však padnou dvě jedničky, démoni jsou okamžitě zničeni.

Warp Storm – Armáda je schopná vyvolat warpovou bouři, která zahltí celé bitevní pole. Na začátku každé Shooting fáze se hodí na tabulku, aby se určil její efekt. Tabulka nabízí 11 efektů, mezi kterými je například posednutí všech nepřátelských psykerů, různé bonusy nebo vyvolání nových démonů.

Psychic Powers - Kromě standardních kouzel z knihy pravidel má armáda k dispozici též speciální kouzla Tzeentche, Nurgla a Slaaneshe. Každý tu má tři kouzla plus jedno Primaris kouzlo.

Daemonic Rewards - Velícím démonům lze zakoupit nejrůznější božské dary. Ty jsou náhodně určeny na začátku hry hodem kostkou. Existují tři úrovně darů: Lesser (10 bodů), Greater (20 bodů) a Exalted (30 bodů). Různé typy démonů mohou mít dary o různé celkové hodnotě, Exalted dary jsou však přístupné jen těm nejmocnějším. V každé skupině darů je šest různých předmětů či schopností. Pokud se hráči ani jeden z výsledků nezamlouvá, může démonovi předat speciální dar. Někteří démoni mají nějaké dary již standardně, takové se počítají do limitu.

Jednotky:

Bloodletters of Khorne (Troops), 10-20 – Základní Khornova jednotka. Mohou bojovat jen zblízka, ale jejich zteče jsou ničivé. Jsou vyzbrojeni poměrně ničivým mečem. Oddíl může obsahovat velitele, vlajkonoše a hudebníka.

Pink Horrors of Tzeentch (Troops), 10-20 – Základní Tzeentchova jednotka. Mohou bojovat jen zblízka, ale jsou to psykeři Mastery Level 1, kteří ovládají Tzeentchova kouzla. Kolik generují Warp Charge bodů, to závisí na jejich počtu: 1-10 generuje 1, 11-15 generuje 2, 16-20 generuje 3. Pokud je Pink Horror zabit v boji zblízka, rozpadne se na dva malé Blue Horrory. Má to ten efekt, že protivník se stane terčem jednoho dalšího útoku za každého zabitého Pink Horrora. Oddíl může obsahovat velitele, vlajkonoše a hudebníka.

Plaguebearers of Nurgle (Troops), 10-20 – Základní Nurglova jednotka. Mohou bojovat jen zblízka, ale jsou velmi odolní. Jsou vyzbrojeni jedovatým mečem. Oddíl může obsahovat velitele, vlajkonoše a hudebníka.

Nurglings (Troops), 3-9 – Roje malých Nurglových démonů, které mohou bojovat jen zblízka. Mohou infiltrovat.

Daemonettes of Slaanesh (Troops), 10-20 – Základní Slaaneshova jednotka. Mohou bojovat jen zblízka, ale pohybují se velmi rychle. Oddíl může obsahovat velitele, vlajkonoše a hudebníka.

Flesh Hounds of Khorne (Fast Attack), 5-20 – Váleční psi, kteří slouží jako průzkumníci. Mají obojky, které jim pomáhají odolávat nepřátelským psychickým silám.

Screamers of Tzeentch (Fast Attack), 3-9 – Létající rejnokové, po stránce pravidel fungují stejně jako vznášedlové motocykly (Jetbike). Nepřátelská jednotka, kterou Screameři přeletí, utrpí jeden zásah za každého z nich.

Plague Drones of Nurgle (Fast Attack), 3-9 – Jezdci na obřích mouchách. Tato jednotka má poměrně vzácnou klasifikaci: jedná se o Jet Pack Cavalry, tedy jízdu, která má výhody jednotky s jet packem (může se přesunovat i v Assault fázi, jako by to byla Movement fáze). Jsou vyzbrojeni jedovatým mečem, ale lze jim přikoupit několik dalších zbraní, včetně jedné střelné. Oddíl může obsahovat velitele, vlajkonoše a hudebníka.

Seekers of Slaanesh (Fast Attack), 5-20 – Jezdci na dvounohých ještěrech (Cavalry). Mají možnost přijet na bitevní pole z jednoho z okrajů herního stolu (z jakého, to určí hod kostkou). Oddíl může obsahovat velitele, vlajkonoše a hudebníka.

Hellflayer of Slaanesh (Fast Attack) – Válečný vůz tažený dvounohými ještěry, jehož posádku tvoří Exalted Alluress (nemůže vystoupit). Je velmi ničivý při zteči, v ideálním případě má 16 útoků. Za každé zranění, které při zteči udělil, získává bonusové útoky.

Chaos Furies (Fast Attack), 5-20 – Létající démoni (Jump Infantry), kteří jako jediní nepatří žádnému bohu. Lze je však nějakému zasvětit, což ovšem stojí body.

Skull Cannon of Khorne (Heavy Support) – Válečný vůz poháněný uvězněným démonem. Je vyzbrojen ničivým kanonem, takže funguje jako samohybné dělostřelectvo. Je velmi ničivý také při zteči. Pokud při ní někoho zabije, může si opravit jedno poškození.

Burning Chariot of Tzeentch (Heavy Support) – Válečný vznášedlový vůz tažený létajícími rejnoky, jehož posádku tvoří Exalted Flamer (nemůže vystoupit). Ten dokáže vrhat proudy plamenů (dobré proti hordám pěchoty) a střílet ohnivé koule (mají vysoký dostřel).

Seeker Chariot of Slaanesh (Heavy Support) – Válečný vůz tažený dvounohými ještěry, jehož posádku tvoří Exalted Alluress (nemůže vystoupit). Je velmi ničivý při zteči, v ideálním případě má 16 útoků.

Exalted Seeker Chariot of Slaanesh (Heavy Support) – Velký válečný vůz tažený dvounohými ještěry, jehož posádku tvoří Exalted Alluress (nemůže vystoupit). Je velmi ničivý při zteči, v ideálním případě má 28 útoků. Oproti běžné verzi má dvojnásobek životů.

Seeker Cavalcade (Heavy Support), 1-3 – Oddíl válečných vozů. Může obsahovat Seeker Charioty a Exalted Seeker Charioty v libovolné kombinaci.

Soul Grinder (Heavy Support) – Napůl mechanický démon schopný boje zblízka i střelby. Má šanci ignorovat efekty paralyzované a omráčené posádky. Může být vysazen kamkoliv na bitevní pole. Musí být zasvěcen některému z bohů.

Bloodcrushers of Khorne (Elites), 3-9 – Jezdci na mechanických bestiích (Cavalry). Jsou vyzbrojeni poměrně ničivým mečem. Oddíl může obsahovat velitele, vlajkonoše a hudebníka.

Flamers of Tzeentch (Elites), 3-9 – Létající démoni (Jump Infantry), kteří vrhají plameny. Oddíl může obsahovat velitele.

Beasts of Nurgle (Elites), 1-9 – Pokud nějaký nepřítel provede zteč proti některé přátelské jednotce v jejich okolí, mohou proti němu okamžitě provést speciální protizteč (i když není zrovna jejich kolo). Zteč, kterou vede nepřítel proti těmto démonům, není tak efektivní. Na konci každého kola mají šanci vyléčit si jedno zranění.

Fiends of Slaanesh (Elites), 3-9 – Bestie, které dávají postihy nepřátelským psykerům při sesílání kouzel. Nepřítel, proti kterému provedou zteč, získá vysoký postih na Initiative, takže jeho údery budou většinou vyhodnoceny až jako poslední (pokud útok přežije).

Blood Throne of Khorne (n/a) – Válečný vůz poháněný uvězněným démonem. Je to transportér pro jednoho Herald of Khorne. Je velmi ničivý při zteči. Pokud při ní někoho zabije, může si opravit jedno poškození. Všem Khornovým démonům v okolí poskytuje bonus.

Bloodthirster (HQ) – Khornův Vyšší démon, umí létat (Flying Monstrous Creature). Je vyzbrojen sekyrou a bičem (funguje jako střelná zbraň) a chráněn brněním. Dovoluje nasadit Khornovy Daemon Prince jako Heavy Support.

Lord of Change (HQ) – Tzeentchův Vyšší démon, umí létat (Flying Monstrous Creature). Je to psyker Mastery Level 2, který ovládá Divination a Tzeentchova kouzla. Mastery Level může být zvýšen na 3. Dovoluje nasadit Tzeentchovy Daemon Prince jako Heavy Support.

Great Unclean One (HQ) – Nurglův Vyšší démon (Monstrous Creature). Jeho útoky jsou jedovaté. Je to psyker Mastery Level 1, který ovládá Biomancy a Nurglova kouzla. Mastery Level může být zvýšen na 3. Dovoluje nasadit Nurglovy Daemon Prince jako Heavy Support.

Keeper of Secrets (HQ) – Slaaneshův Vyšší démon (Monstrous Creature). Má větší šanci zasáhnout a zranit Eldary a Dark Eldary. Je to psyker Mastery Level 1, který ovládá Telepathy a Slaaneshova kouzla. Mastery Level může být zvýšen na 3. Dovoluje nasadit Slaaneshovy Daemon Prince jako Heavy Support.

Herald of Khorne (HQ) – Nižší velitel. Je vyzbrojen poměrně ničivým mečem. Může jet na jízdním zvířeti nebo k němu může být přidělen transportér Blood Throne of Khorne. Armáda může obsahovat až čtyři Heraldy (jakékoliv, i Hrdiny), kteří společně zabírají jeden HQ slot. Heraldi stejného boha mohou utvořit oddíl.

Herald of Tzeentch (HQ) – Nižší velitel. Je to psyker Mastery Level 1, který ovládá psychické síly Divination a Tzeentchova kouzla. Mastery Level může být zvýšen na 3. Může jet na jízdním zvířeti nebo se může vést na Burning Chariot of Tzeentch (kde nahradí jeho Exalted Flamera, ale může ho normálně opustit). Armáda může obsahovat až čtyři Heraldy (jakékoliv, i Hrdiny), kteří společně zabírají jeden HQ slot. Heraldi stejného boha mohou utvořit oddíl.

Herald of Nurgle (HQ) – Nižší velitel. Je vyzbrojen jedovatým mečem. Může být upgradován na psykera Mastery Level 1, který ovládá psychické síly Biomancy a Nurglova kouzla. Mastery Level může být zvýšen na 2. Může jet na jízdním zvířeti. Armáda může obsahovat až čtyři Heraldy (jakékoliv, i Hrdiny), kteří společně zabírají jeden HQ slot. Heraldi stejného boha mohou utvořit oddíl.

Herald of Slaanesh (HQ) – Nižší velitel. Může být upgradován na psykera Mastery Level 1, který ovládá psychické síly Telepathy a Slaaneshova kouzla. Mastery Level může být zvýšen na 2. Může jet na jízdním zvířeti nebo se může vést na Seeker Chariot of Slaanesh či Exalted Seeker Chariot of Slaanesh (kde nahradí jeho Exalted Alluress, ale může ho normálně opustit). Armáda může obsahovat až čtyři Heraldy (jakékoliv, i Hrdiny), kteří společně zabírají jeden HQ slot. Heraldi stejného boha mohou utvořit oddíl.

Daemon Prince (HQ) – Vesmírný mariňák, který byl za své služby povýšen na Démona. Je to silné monstrum (Monstrous Creature). Musí být zasvěcen některému z bohů. Pokud není zasvěcen Khornovi, může být upgradován na psykera Mastery Level 1 až 3, který ovládá Biomancy, Telekinesis, Telepathy a kouzla jeho boha. Mohou mu být koupeny křídla (což z něj udělá Flying Monstrous Creature) a lepší brnění.

Hrdinové:

Skulltaker (HQ) – Mocný Bloodletter a Herald of Khorne. Vždy musí dávat a přijímat výzvy. Má kvalitní brnění a nejde zabít automaticky. Jeho meč má navíc šanci způsobit okamžitou smrt. Může jet na zvířeti.

Karanak (HQ) – Trojhlavý Flesh Hound a Herald of Khorne. Když je vysazen, vybere si jednu nepřátelskou postavu – tu má vyšší šanci zasáhnout i zranit. Má obojek, který mu pomáhá odolávat nepřátelským psychickým silám a navíc jim zvyšuje pravděpodobnost efektu Perils of the Warp.

Skarbrand (HQ) – Mocný Bloodthirster. Je vyzbrojen dvěma sekyrami (jedna efektivní proti živým cílům, druhá proti vozidlům) a chráněn brněním. Má ještě jeden speciální útok, který funguje jako plamenomet. Všem jednotkám v dosahu (přátelským i nepřátelským) poskytuje efektivnější boj zblízka.

The Blue Scribes (HQ) – Dvojice Blue Horrorů na létajícím rejnokovi (fungují jako Jetbike). Jsou to Herald of Tzeentch. Na začátku každého svého kola si mohou zvolit jednu disciplínu ze základní knihy a hodem kostkou si z ní vybrat jedno kouzlo. Toto kouzlo automaticky sešlou – není třeba žádný hod, ale je možné ho zrušit pomocí Deny the Witch. Blue Scribes však nejsou považováni za Psykera. Kdykoliv nepřátelský psyker úspěšně sešle kouzlo, položí se k nim žeton. Na začátku každého kola se za každý žeton hodí kostkou. Za každý hod 6 získává jeden přátelský psyker v okolí bonusový Warp Charge bod.

The Changeling (HQ) – Herald of Tzeentch. Je to Psyker Mastery Level 1, který ovládá Tzeentchova kouzla. V boji zblízka na sebe může vzít podobu některého z jeho protivníků. To má ten efekt, že na začátku každé soubojové pod-fáze si může upravit hodnoty Weapon Skill, Strength, Toughness, Initiative a/nebo Attacks podle libovolného protivníka. Efekt trvá až do konce kola.

Kairos Fateweaver (HQ) – Mocný Lord of Change, který se vyznačuje dvěma hlavami. Je to Psyker Mastery Level 4. Jedna hlava ovládá psychické síly Pyromancy a Divination, druhá hlava ovládá Telepathy a Biomancy. Obě hlavy ovládají také Tzeentchova kouzla. Na začátku každého kola si hráč zvolí, jakou hlavu bude v daném kole používat. Kairos je odolnější proti zranění a je vybaven holí, která hráči jednou za kolo dovoluje provést opravu hodu jedné kostky při libovolné příležitosti.

Epidemius (HQ) – Mocný Plaguebearer a Herald of Nurgle, který je do boje nesen rojem Nurglingů. Každé zranění, které způsobí Nurglovi démoni (přátelští i nepřátelští) si hráč musí poznamenat. Na začátku každého jeho kola získají všichni Nurglovy démoni v okolí bonus určený podle počtu způsobených zranění. Bonusy jsou kumulativní, takže čím více zranění je uděleno, tím mocnější démoni jsou.

Ku’gath Plaguefather (HQ) – Mocný Great Unclean One. Je to Psyker Mastery Level 1, který ovládá Nurglova kouzla. Je schopen střeleckého útoku, který způsobuje velkou jedovatou explozi. Na začátku každého svého kola regeneruje jedno zranění jednomu oddílu Nurglings v okolí. Nepřátelská zteč proti Ku‘gathovi není tak efektivní.

The Masque of Slaanesh (HQ) – Mocná Daemonette a Herald of Slaanesh. Dokáže provádět opravné hody na Invulnerable Save a umí uniknout z boje zblízka. Na začátku každé své Shooting fáze si musí vybrat jeden ze tří efektů, které postihnou jednu nepřátelskou jednotku v dosahu. První efekt nepříteli udělí velký postih na Weapon Skill a výrazně zpomalí jeho pohyb. Druhý efekt na něj provede několik útoků. Třetí efekt nepříteli udělí velký postih na Ballistic Skill a zabrání mu provádět obrannou střelbu proti ztečím.


Úvod | Projekt Void © 2009-2024
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0182 vteřin