Codex: Drukhari, 8. edice

25.8.18 - Gediman - Komentáře (0)
Temní eldaři jsou v 8. edici nově známí pod alternativním názvem Drukhari.
.
Codex: Drukhari, 8. edice


Temní eldaři jsou krutí a sadističtí obyvatelé města Commorragh nacházejícím se v hlubinách dimenze Webway. Zde se skrývají před vlivem boha Slaaneshe, který touží po eldarských duších, avšak jednou za čas provedou nájezd do materiálního vesmíru, aby nachytali nové otroky. Temní eldaři se vzdali používání psychických sil, aby svojí říši uchránili před ničivými silami Warpu. Některé jejich artefakty však obsahují uvězněné démony a esence psykerů, které tuto nevýhodu částečně kompenzují.

Zvláštní pravidla a výhody:

Power From Pain – Jednotky získávají v průběhu hry dodatečné zvláštní schopnosti. Na začátku každého kola získají jednu: v prvním kole mohou ignorovat zranění, ve druhém kole mohou navíc provést opravný hod na určení rychlosti postupu a vzdálenosti zteče, ve třetím kole mají navíc bonus k hodům na zásah v boji zblízka, ve čtvrtém kole navíc automaticky uspějí v hodu na morálku a od pátého kola navíc dávají svým nepřátelům v okruhu 6 palců postih na Leadership. Výjimkou jsou vozidla.

Combat Drugs – Jednotky Wych kultů mohou využít bojové drogy. Na začátku hry se pro každou jednotku hodem kostkou určí droga, kterou bude mít až do konce. Hráč může drogu jednotce vybrat sám, ale v tom případě musí každé jednotce dát jinou – vybrat znovu tutéž může teprve tehdy, když přerozdělí všech šest. Drogy jsou tyto: Adrenalight (bonus k Attacks), Grave Lotus (bonus ke Strength), Hypex (bonus k Move), Painbringer (bonus k Toughness), Serpentin (bonus k Weapon Skill) a Splintermind (bonus k Leadership). Výjimkou jsou vozidla.

Poisoned Weapon – Některé jednotky mají jedovaté zbraně. Takové zbraně zraní automaticky na hod 4+ (monstra a vozidla na hod 6+).

Vanguard of the Dark City – Všechny jednotky typu Troops mají možnost obsazovat strategické body i tehdy, pokud již jsou zabrané protivníkem. Pokud protivník má podobnou schopnost, pak bod patří tomu, kdo u něj má více vojáků. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged.

Drukhari Obsessions – Armáda Temných eldarů se skládá ze tří skupin: jednotek Kabal, jednotek Wych kultů a jednotek Haemonculských covenů. Hráč příslušným jednotkám vybere Kabalu, Wych kult a Haemonculský coven, aby jim mohl určit zvláštní pravidla. Pokud danou jednotku nabarvil jako některou z uvedených frakcí, není co řešit. Pokud ji nabarvil jinak, pak musí sám určit, jaké uvedené frakci stylově nejvíce odpovídá. Tato zvláštní schopnost funguje jen pokud je armáda Battle-forged a celá je složena z jednotek stejné frakce. Na výběr je z následujících pravidel (nevztahují se na jednotky, které nepatří ke Kabalám, Wych kultům ani Haemonculským covenům):

--- Kabal of the Black Heart --- Kabala. Jednotky si počítají úroveň bonusu za Power From Pain o jeden vyšší. Jednotky, které tuto schopnost nemají, dostávají bonus první úrovně (mohou ignorovat zranění).

--- Kabal of the Flayed Skull --- Kabala. Všechny létající a vznášedlové jednotky jsou rychlejší a nepřátelé proti nim nemají bonus za krytí. Všechny létající a vznášedlové jednotky s Rapid Fire zbraněmi mohou provádět opravné hody na zásah, pokud jim padla jednička.

--- Kabal of the Poisoned Tongue --- Kabala. Mohou provádět opravné hody na zranění v boji zblízka, pokud jim padla jednička. Funguje ale pouze u zbraní pro boj zblízka a u jedovatých zbraní.

--- Kabal of the Obsidian Rose --- Kabala. Těžké, Assault a Rapid Fire zbraně mají vyšší dostřel.

--- Cult of Strife --- Wych kult. Mají bonus k Attacks, pokud ztečují, jsou napadeni ztečí nebo vyráží naproti nepřátelské zteči.

--- Cult of the Cursed Blade --- Wych kult. Mají vyšší Strength. Při neúspěchu v hodu na morálku nemohou přijít o více než jednoho vojáka.

--- Cult of the Red Grief --- Wych kult. Mohou provést zteč i poté, co postoupili. Mohou provádět opravné hody na určení vzdálenosti zteče.

--- The Prophets of Flesh --- Haemonculský coven. Jednotky, které mají Invulnerable Save díky odolnosti proti bolesti, ho mají zvýšen na 4+.

--- The Dark Creed --- Haemonculský coven. Nepřátelé mají postih -1 od Leadership za každou jednotku z tohoto Haemonculského covenu v okruhu 6 palců (maximální postih -3).

--- Coven of Twelve --- Haemonculský coven. Všechny chladné zbraně mají AP zvýšeno o 1.

Jednotky:

Kabalite Warriors (Troops), 5-20 – Základní jednotka zaměřená na střelbu. V její výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Patří pod Kabalu.

Wyches (Troops), 5-20 – Základní jednotka zaměřená na boj zblízka. V její výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Díky rychlosti a mrštnosti má Invulnerable Save 6+, v boji zblízka 4+. Pokud nepřátelská pěchota v okruhu 1 palce chce ustoupit, musí si oba hráči hodit kostkou. Pokud protihráči padne méně, ustoupit nemůže. Patří pod Wych kult.

Wracks (Troops), 5-10 – Lepší základní jednotka. Je vyzbrojena pouze na boj zblízka (jedovaté zbraně), ale někteří členové oddílu si mohou vzít vrhač žíraviny nebo speciální jedovatou střelnou zbraň, která má bonus k hodům na zranění (ne proti vozidlům) a pokud zabije člena oddílu, zbytek oddílu má šanci utrpět Mortal Wound. Odolnost proti bolesti jim dává Invulnerable Save 5+. Patří pod Haemonculský coven.

Scourges (Fast Attack), 5-10 – Rychlá jednotka s křídly zaměřená na střelbu. Může být vysazena letecky. V její výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Speciální brnění ji poskytuje Invulnerable Save 6+. Nepatří k žádné Kabale, Wych kultu ani Haemonculskému covenu. Může být členem jakékoliv armády Temných eldarů, neblokuje tím její zvláštní schopnosti.

Hellions (Fast Attack), 5-20 – Rychlá jednotka na vznášedlových kluzácích zaměřená na boj zblízka. V její výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Může provést zteč i poté, co provedla ústup. Patří pod Wych kult.

Razorwing Flocks (Fast Attack), 3-12 – Hejno masožravých ptáků. Může bojovat jen zblízka. Postrádá pravidlo Power From Pain. Nepatří k žádné Kabale, Wych kultu ani Haemonculskému covenu. Může být členem jakékoliv armády Temných eldarů, neblokuje tím její zvláštní schopnosti.

Khymerae (Fast Attack), 2-7 – Démonické šelmy. Mohou bojovat jen zblízka. Postrádají pravidlo Power From Pain. Díky nadpřirozené podstatě mají Invulnerable Save 5+. Nepatří k žádné Kabale, Wych kultu ani Haemonculskému covenu. Mohou být členem jakékoliv armády Temných eldarů, neblokují tím její zvláštní schopnosti.

Clawed Fiends (Fast Attack), 1-6 – Velké silné bestie. Mohou bojovat jen zblízka. Postrádají pravidlo Power From Pain. Pokud jsou zraněny, získají bonus k Attacks. Nepatří k žádné Kabale, Wych kultu ani Haemonculskému covenu. Mohou být členem jakékoliv armády Temných eldarů, neblokují tím její zvláštní schopnosti.

Reavers (Fast Attack), 3-12 – Oddíl vznášedlových motocyklů. Při postupu se pohybují rychleji. V jejich výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Některé motocykly lze vybavit gravitačními háky (nepřátelé v okruhu 1 palce mají na konci jejich zteče šanci utrpět Mortal Wound) nebo nášlapnými ostny (nepřátelé v okruhu 1 palce mají při svém ústupu šanci utrpět Mortal Wound). Patří pod Wych kult.

Venom (Dedicated Transport) – Malý vznášedlový transportér s kapacitou 5 vojáků. Nemůže převážet Grotesquy, vojáky s křídly a vznášedlovými kluzáky. Pasažéři mohou střílet z vlastních zbraní. Je vyzbrojen těžkou zbraní (jedovatá zbraň). Energetický štít mu poskytuje Invulnerable Save 5+ proti střeleckým útokům a rušící pole nepřátelům dává postih k hodům na zásah. Patří pod Kabalu, Wych kult nebo Haemonculský coven.

Raider (Dedicated Transport) – Vznášedlový transportér s kapacitou 10 vojáků, přičemž Grotesquové zabírají místa dvou vojáků. Nemůže převážet vojáky s křídly a vznášedlovými kluzáky. Pasažéři mohou střílet z vlastních zbraní. Energetický štít mu poskytuje Invulnerable Save 5+ proti střeleckým útokům. Standardně je vyzbrojen paprskovým kanonem efektivním proti vozidlům (těžká zbraň, ale proti vozidlům se považuje za Assault zbraň), lze ale vyměnit za pulzní kanon efektivní proti pěchotě. Může nést zásobu dodatečné munice pro třískové pistole a pušky pasažérů: má ten efekt, že pokud jim při hodu na zásah padne 6+, zbraň způsobí dva zásahy. Patří pod Kabalu, Wych kult nebo Haemonculský coven.

Talos (Heavy Support), 1-3 – Oddíl levitujících biomechanických monster zaměřených na boj. Talos je vyzbrojen dvojitým třískovým kanonem (jedovatá zbraň) na konci ocasu a dvěma pažemi s čepelemi. Čepele na jedné paži může vyměnit za klepeto nebo biče, čepele na druhé paži může vyměnit za speciální injekci (může provádět opravné hody na zranění a má šanci způsobit až tři Mortal Wounds) nebo dvojitý vrhač žíraviny. Zbraň na ocase může vyměnit za různé další střelné zbraně, je mezi nimi i speciální zbraň, která vozidlům má šanci způsobit až tři Mortal Wounds. Odolnost proti bolesti mu dává Invulnerable Save 5+. Patří pod Haemonculský coven.

Cronos (Heavy Support), 1-3 – Oddíl levitujících biomechanických monster zaměřených na vysávání životní energie. Cronos má standardně chapadla a spirituální vysávač s plošným efektem (automaticky zasáhne), obojí má šanci způsobit vyšší zranění. Může být vybaven spirituálním sosákem nebo spirituálním vysávačem s delším dosahem (ovšem bez plošného efektu). Sosák dovoluje to, že když Cronos způsobí zranění v boji zblízka, může jednomu spolubojovníkovi v okruhu 6 palců (ne vozidlu) vyléčit jedno zranění; dále také dovoluje Temným eldarům v okruhu 6 palců provádět opravné hody na zranění v boji zblízka, pokud jim padla jednička. Odolnost proti bolesti mu dává Invulnerable Save 5+. Patří pod Haemonculský coven.

Ravager (Heavy Support) – Silně vyzbrojené vznášedlo zastávající úlohu tanku. Energetický štít mu poskytuje Invulnerable Save 5+ proti střeleckým útokům. Standardně je vyzbrojeno třemi paprskovými kanony efektivními proti vozidlům (těžké zbraně, ale proti vozidlům se považují za Assault zbraně), libovolný počet lze ale vyměnit za pulzní kanony efektivní proti pěchotě. Patří pod Kabalu.

Razorwing Jetfighter (Flyer) – Stíhací letoun. Standardně má dva pulzní kanony efektivní proti pěchotě, dvojitou třískovou pušku (jedovatá zbraň) a tři typy raket: kosící (efektivní proti pěchotě), jedovaté (mají bonus k hodům na zranění, ale ne proti vozidlům) a mrazící (mohou provádět opravné hody na zranění). Pulzní kanony lze vyměnit za paprskové kanony efektivní proti vozidlům (těžké zbraně, ale proti vozidlům se považují za Assault zbraně). Dvojitou pušku může vyměnit za třískový kanon (taktéž jedovatá zbraň). Energetický štít mu poskytuje Invulnerable Save 5+ proti střeleckým útokům. Je velmi rychlý, nepřátelé mají při střelbě na něj postih na zásah. Patří pod Kabalu nebo Wych kult.

Voidraven Bomber (Flyer) – Bombardér. Standardně má dva těžké paprskové kanony efektivní proti vozidlům. Při přeletu přes nepřátelskou jednotku může shodit bombu, která má šanci způsobit Mortal Wound až deseti cílům, přičemž proti monstrům a vozidlům má vyšší šanci. Nese jen jednu bombu. Paprskové kanony lze vyměnit za těžké pulzní kanony efektivní proti pěchotě. Lze ho navíc vyzbrojit také dvěma typy raket: implozními (efektivní proti pěchotě) a mrazícími (mohou provádět opravné hody na zranění). Energetický štít mu poskytuje Invulnerable Save 5+ proti střeleckým útokům. Je velmi rychlý, nepřátelé mají při střelbě na něj postih na zásah. Patří pod Kabalu nebo Wych kult.

Grotesques (Elites), 3-10 – Rozměrní uměle vytvoření vojáci. Standardně jsou vyzbrojeni mečem a velkým pařátem, který má šanci způsobit Mortal Wound (ne proti vozidlům). Meč mohou nahradit vrhačem žíraviny. Odolnost proti bolesti jim dává Invulnerable Save 5+. Patří pod Haemonculský coven.

Mandrakes (Elites), 5-10 – Infiltrační jednotka zaměřená na boj zblízka. Je vyzbrojená čepelemi a může chrlit chlad, který má šanci způsobit Mortal Wound. Je částečně nehmotná, má Invulnerable Save 5+. Na bitevní pole může přijít z jiné dimenze. Je obklopena tmou, která nepřátelům dává postih k hodům na zásah. Nepatří k žádné Kabale, Wych kultu ani Haemonculskému covenu. Může být členem jakékoliv armády Temných eldarů, neblokuje tím její zvláštní schopnosti.

Incubi (Elites), 5-10 – Elitní jednotka osobních strážců zaměřená na boj zblízka. Je vyzbrojená obouručními meči. Velitel jednotky má šanci způsobit vyšší zranění. Pokud si nepřátelská jednotka v okruhu 6 palců hází na morálku a výsledek se rovná nejvyšší hodnotě Leadership dané jednotky, je hod neúspěšný a jeden člen uteče. Nepatří k žádné Kabale, Wych kultu ani Haemonculskému covenu. Může být členem jakékoliv armády Temných eldarů, neblokuje tím její zvláštní schopnosti.

Beastmaster (Elites) – Krotitel zvířat na vznášedlovém kluzáku. Má jedovatou chladnou i střelnou zbraň. Bojovým zvířatům Temných eldarů v okruhu 6 palců dovoluje provést opravné hody na zásah, pokud jim padla jednička. Mohou také využít jeho hodnotu Leadership. Pokud je armáda Battle-forged, musí na každého Beastmastera ve formaci připadat alespoň jedna jednotka zvířat; zvířata nezabírají ve formaci žádný slot. Beastmaster nemůže mít Warlord Trait. Patří pod Wych kult.

Lhamaean (Elites) – Vražedná kurtizána. Je vyzbrojena jedovatým mečem, který má bonus k hodům na zranění a šanci způsobit Mortal Wound (tyto efekty nefungují proti vozidlům). Pokud je v okruhu 3 palců od Archona, může provádět opravné hody na zásah. Pokud je armáda Battle-forged, nezabírá žádné sloty ve formaci, která obsahuje Archona. Patří pod Kabalu.

Medusae (Elites) – Hostitel s psycho-parazitem, který vrhá energetické paprsky. Pokud je v okruhu 3 palců od Archona, může provádět opravné hody na zásah. Pokud je armáda Battle-forged, nezabírá žádné sloty ve formaci, která obsahuje Archona. Patří pod Kabalu.

Sslyth (Elites) – Hadovitý osobní strážce a dobrý střelec. Postrádá pravidlo Power From Pain. Odolnost proti bolesti mu dává Invulnerable Save 5+. Je vyzbrojen třískovou karabinou a pistolí (oboje jedovaté) a mečem. Pokud nějaký Archon v okruhu 3 palců utrpí zranění, může toto zranění vzít místo něj (je to Mortal Wound). Pokud je v okruhu 3 palců od Archona, může provádět opravné hody na zásah. Pokud je armáda Battle-forged, nezabírá žádné sloty ve formaci, která obsahuje Archona. Patří pod Kabalu.

Ur-Ghul (Elites) – Zuřivá bestie. Postrádá pravidlo Power From Pain. Odolnost proti bolesti ji dává Invulnerable Save 5+. Může bojovat jen zblízka. Při zteči má bonus k Attacks. Pokud je v okruhu 3 palců od Archona, může provádět opravné hody na zásah. Pokud je armáda Battle-forged, nezabírá žádné sloty ve formaci, která obsahuje Archona. Patří pod Kabalu.

Archon (HQ) – Vůdce Kabaly. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. V jeho výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Energetický štít mu poskytuje Invulnerable Save 2+, ale po prvním neúspěšném vykrytí je vyřazen. Jednotkám z Kabaly v okruhu 6 palců dovoluje provést opravné hody na zásah, pokud jim padla jednička.

Succubus (HQ) – Vůdkyně Wych kultu. Nejlepší gladiátorka. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. V její výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Díky rychlosti a mrštnosti má Invulnerable Save 4+. Jednotkám z Wych kultu v okruhu 6 palců dovoluje provést opravné hody na zásah v boji zblízka, pokud jim padla jednička. Pokud nepřátelská pěchota v okruhu 1 palce chce ustoupit, musí si oba hráči hodit kostkou. Pokud protihráči padne méně, ustoupit nemůže.

Haemonculus (HQ) – Vůdce Haemonculského covenu. Sadistický vědec a experimentátor. Má na výběr z velkého množství různých zbraní a zvláštního vybavení. V jeho výzbroji jsou různé jedovaté zbraně. Odolnost proti bolesti mu dává Invulnerable Save 5+. Jednotkám z Haemonculských covenů v okruhu 6 palců dává bonus k Toughness.

Hrdinové:

Urien Rakarth (HQ) – Mocný Haemonculus, vůdce covenu The Prophets of Flesh. Je vyzbrojen jedovatou čepelí a speciální injekcí, která může provádět opravné hody na zranění a má šanci způsobit až tři Mortal Wounds. Dále má artefakt, který může jednou za hru vypustit zuřivé duchy (funguje jako střelná zbraň). Energetický štít mu poskytuje Invulnerable Save 4+. Veškeré zranění, které utrpí, je jen poloviční. Na začátku každé Fight fáze mají všichni nepřátelé v okruhu 3 palců šanci utrpět Mortal Wound. Jednotkám z covenu The Prophets of Flesh v okruhu 6 palců dává bonus k Toughness, Strength a Leadership.

Lelith Hesperax (HQ) – Slavná Succubus z Cult of Strife. Je vyzbrojena buď dvěma meči nebo jedním mečem a kopím. Navíc má ještě ve vlasech zapletené háky. Díky rychlosti a mrštnosti má Invulnerable Save 3+. V boji proti Charakteru může provádět opravné hody na zásah i zranění. Jednotkám z Cult of Strife v okruhu 6 palců dovoluje provést opravné hody na zásah v boji zblízka, pokud jim padla jednička. Nepoužívá pravidlo Combat Drugs, má vlastní alternativu: na začátku každého kola se vybere její atribut Move, Strength, Toughness, Attacks nebo Leadership; do konce kola k němu má bonus. Pokud nepřátelská pěchota v okruhu 1 palce chce ustoupit, musí si oba hráči hodit kostkou. Pokud protihráči padne méně, ustoupit nemůže.

Drazhar (HQ) – Vůdce Incubů. Je vyzbrojen dvěma meči; může zaútočit buď jedním (silnější útok), nebo oběma (více útoků). Lze ho těžko zranit, má Invulnerable Save 5+. Pokud ztečuje, může v následující Fight fázi bojovat znovu. Pokud si nepřátelská jednotka v okruhu 6 palců hází na morálku a výsledek se rovná nejvyšší hodnotě Leadership dané jednotky, je hod neúspěšný a jeden člen uteče. Incubům v okruhu 6 palců dává bonus k hodům na zásah. Nepatří k žádné Kabale, Wych kultu ani Haemonculskému covenu. Může být členem jakékoliv armády Temných eldarů, neblokuje tím její zvláštní schopnosti.


Úvod | Projekt Void © 2009-2025
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0412 vteřin