Space Race (1973), AtariPrvní závodní hra. Jednalo se o závody vesmírných lodí.
Gran Trak 10 (1974), AtariPrvní závodní hra, kde se jezdilo v autech.
Fonz/Man T.T. (1976), SegaPrvní závodní hra, kde se jezdilo na motocyklech.
Night Driver (1976), AtariPrvní závodní hra z pohledu první osoby (tedy z kabiny) a také první závodní hra, kde se jezdilo v noci.
Speed Freak (1979), VectorbeamPrvní 3D závodní hra. Grafika se však skládala jen z wireframů.
DONKEY.BAS (1981), Bill Gates, Neil KonzenÚplně první hra pro PC. Naprogramovali ji osobně Bill Gates a Niel Konzen. Byla dodávána zdarma spolu s první verzí MS-DOS. Nezávodilo se tu proti soupeřům, místo toho se hráč musel vyhýbat oslům. Jméno hry není známo, takže hra je obecně označována pouze názvem souboru.
Pole Position (1982), NamcoPrvní závodní hra, kde se jezdilo ve formulích F1. Byla to také první hra, kde pohled na auto byl ze třetí osoby (tedy zpoza auta). Tato hra byla také první, kde bylo možné nabourat po nárazu do jiného auta.
Chequered Flag (1983), Psion SoftwarePrvní hra z podžánru závodních simulátorů. Tyto hry se snaží zobrazit ovládání auta co nejrealističtěji, na rozdíl od arkádových závodů, které jsou pojaty více akčně.
Pole Position II (1983), NamcoPrvní skutečná závodní hra pro PC, když nepočítáme DONKEY.BAS.
Test Drive (1987), Distinctive SoftwarePrvní hra ze slavné série.
Grand Prix Circuit (1988), Distinctive SoftwareVe své době velmi úspěšné závody F1.
Power Drift (1988), SegaPrvní hra z podžánru kart racing, tedy závod motokár (i když nemusí se jednat vždy jen o motokáry). Tyto hry se zaměřují na rychlou akční jízdu na spletitých dráhách s nejrůznějšími překážkami a bonusy.
The Cycles: International Grand Prix Racing (1989), Distinctive SoftwareV podstatě motocyklová předělávka hry Grand Prix Circuit.
Micro Machines (1991), CodemastersPrvní hra ze série závodů hraček – na motivy stejnojmenné série hraček.
Super Mario Kart (1992), Nintendo EADPrvní hra ze slavné kart racing série na motivy her Mario.
Daytona USA (1994), Sega AM2První hra ze série arkádových závodů. Ve své době velmi populární.
The Need for Speed (1994), EA CanadaPrvní hra ze slavné série.
Wipeout (1995), PsygnosisPrvní hra ze sci-fi série závodů vznášedel.
Destruction Derby (1995), Reflections InteractivePrvní hra ze série demoličních závodů.
Monster Truck Madness (1996), Terminal RealityPrvní hra ze série závodů monster trucků.
Death Rally (1996), Remedy EntertainmentZávodní hra, kde auta navíc mohla bojovat mezi sebou – bylo možné je vybavit nejrůznějšími zbraněmi. Hra byla z ptačí perspektivy.
Ignition (1997), Unique Development StudiosArkádová hra, která se nebrala příliš vážně: závodu se účastnil např. i školní autobus, tahač a monster truck.
Carmageddon (1997), Stainless GamesPrvní hra ze slavné krvavé série, ve které auta bojovala mezi sebou (podobně jako v demoličních závodech) a sbírala body za přejíždění chodců. Nemuselo se ani jezdit po trati.
V-Rally (1997), Infogrames MultimediaPrvní hra ze slavné série závodů rally. V Severní Americe hra vyšla jako Need for Speed: V-Rally, ačkoliv s touto sérií neměla nic společného.
Gran Turismo (1997), Polys EntertainmentPrvní hra ze slavné série simulátorů.
Colin McRae Rally (1998), CodemastersPrvní hra ze slavné série závodů rally.
Motocross Madness (1998), Rainbow StudiosPrvní hra ze série závodů terénních motocyklů.
Tanaka (1999), Pacific Media WorXSci-fi závodní hra, kde se jezdilo ve vznášedlech. Ty bylo možné různě vyzbrojit. Tratě měly podobu trubic, ať už polo-otevřených či plně uzavřených, a obsahovaly různé smyčky, rychlostní boosty, skokanské můstky, překážky, miny a další.
Star Wars Episode I: Racer (1999), LucasArtsZávodní hra, kde se jezdilo ve vznášedlových kluzácích známých z filmu.
Re-Volt (1999), Acclaim Studios LondonZávody modelů na dálkové ovládání.
Need for Speed: Porsche Unleashed (2000), EA CanadaPrvní (a zatím jediná) hra v sérii NFS, která se zaměřila pouze na auta jediné značky – Porsche. Bylo možné jezdit v různých modelech, od nejstaršího po nejnovější.
Burnout (2001), Criterion GamesPrvní hra ze série, která klade důraz na agresivní a riskantní jízdu. Měla velmi pokročilý fyzikální model pro poškození vozidel.
New York Race (2001), Kalisto EntertainmentZávodní hra na motivy filmu Pátý element. Závodilo se v létajících autech mezi vysokými mrakodrapy.
Need for Speed: Underground (2003), EA Black BoxPrvní hra v sérii NFS, která opustila drahá sportovní auta a místo toho se přesunula k tuningu „obyčejných“ aut. Byla to také první hra v sérii, která obsahovala postavy a příběh.
TrackMania (2003), NadeoPrvní hra ze slavné série. Závodní auta tu jezdila po krkolomných tratích se skokanskými můstky, ostrými zatáčkami, smyčkami atd. Obsahovala editor, kde bylo možné vytvářet vlastní tratě.
FlatOut (2004), Bugbear EntertainmentPrvní hra ze série demoličních závodů. Po nárazu ve vysoké rychlosti mohl řidič vypadnout ven. Hra dokonce obsahovala disciplínu, ve které bylo cílem vymrštit řidiče co nejdál a co nejvýše.
Need for Speed: Underground 2 (2004), EA Black BoxPrvní hra v sérii NFS, která představila otevřený svět – hráč mohl jezdit libovolně po celém městě, navštěvovat obchody a vyzývat protivníky na duely. Je to také první hra v sérii, kde bylo možné pořídit si i SUV, i když tu bylo na výběr jen ze tří.
Forza Motorsport (2005), Turn 10 StudiosPrvní hra ze slavné série.
Forza Horizon (2012), Playground GamePrvní hra v sérii Forza, která představila otevřený svět – hráč mohl jezdit prakticky kdekoliv. Nejezdilo se již po speciálních závodních okruzích.
Při zkoumání historie závodních her jsem zjistil, že vývoj bohužel není příliš dobře zdokumentován, možná částečně i díky tomu, že není příliš zajímavý. Hry tohoto žánru se nevyvíjejí tak zásadně. V článku jsem tedy uvedl i první díly významných závodních sérií a různé zajímavé kousky. Pokud jste v textu objevili nějakou chybu nebo máte přesnější informace, jako obvykle dejte vědět v komentářích.