Obchodník v ohrožení

16.9.24 - Gediman - Komentáře (0)
První hra, kterou jsem vedl na ŽižConu, festivalu stolních a RPG her. Zúčastnili se ji Milan s postavou půlčického střelce Bobbyho Gunna, Mors s postavou gnómského technika Gatera, Shangtzu s postavou felirského infiltrátora Rhellagha a též Lord Eliphas s postavami trollího zápasníka Gorgamedona a leprikóní lékařky Aislin.
Zápletka
Rok: 13-694 (20 dní po misi „Válka o Qavon: Finální úder“)

Korporace Zyecco najala žoldnéře, aby zachránili významného obchodníka Thiraka Enthala. Ten se nachází ve městě Kath Ordis na planetě Ordis IX, které obsadili vesmírní bandité. Zatímco civilisty drží jako rukojmí, nakládají všechny cennosti do svých lodí. I s rukojmími už brzy chystají odletět pryč, neznámo kam. Místní policie nemůže nic dělat, tak město alespoň obklíčila a uzavřela. Vláda Šedé říše Smog-grey, které město patří, chystá vyslat speciální bezpečnostní síly, ale korporaci je jasné, že tam nemohou dorazit včas. Korporace také připravila několik sekundárních úkolů, ale není čas na to splnit všechny – žoldnéři si musí sami zvolit: zaprvé mohou buď zabít velitele banditů nebo zachránit ostatní korporační zaměstnance a zadruhé mohou buď zničit zbrojnici nebo datacentrum, aby jejich cenný obsah banditům nepadl do rukou.

Na misi se vypravil trollí zápasník Gorgamedon a jeho leprikóní lékařka Aislin, půlčický střelec Bobby Gunn, gnómský technik Gater a felirský infiltrátor Rhellagh. Transport na planetu měli zajištěný korporační lodí, která tam bude čekat, dokud obchodník nebude přiveden. Gunn kontaktoval své známé piráty a chtěl po nich nějaké informace o těch banditech. Dozvěděl se od nich, že tato skupina je složená z lidí Šedých říší a je nechvalně známá tím, že nikdy nepracuje sama – vždy má někde v záloze nějaké spojence. Gater se vyptával pašeráků, jestli neznají nějakou nenápadnou cestu do města. Ti mu řekli o tajném podzemním tunelu. Rhellagh kontaktoval své známé špehy, aby mu vypátrali nějakou informaci o tom, kde by šlo Enthala najít. Dostal informaci o korporační budově a také o domě, kde Enthal bydlí.

Mise
Cesta k planetě trvala 13 hodin. Loď přistála nedaleko města a žoldnéři se vydali přímo do míst, kde se měl nacházet podzemní tunel. Vchod byl zamaskovaný, ale díky popisu ho rychle našli. Vstoupili do něj a snadno tak překonali policejní blokádu. Tunel ústil do opuštěného skladiště.

Gunn začal čichat svým citlivým nosem, ale neucítil žádné stopy. Ve skladišti nikdo nebyl. Aislin se podívala z okna a spatřila nějaký pohyb, jako by někdo zaběhl do uličky. Žoldnéři si nebyli jistí tím, kde všude bandité jsou. Rozhodli se, že přilákají jejich pozornost na skladiště, ze kterého mezitím zmizí. Gunn tedy ve skladišti odhodil zápalný granát a Aislin odpálila nálož. Silný výbuch udělal hlasitou ránu a za chvíli se rozšířil i oheň. Žoldnéři rychle utekli pryč, než dorazí bandité.

Šli rovnou k domu, kde Enthal bydlí. Byla to desetipatrová budova s mnoha byty. Žoldnéři vešli dovnitř, jen Gorgamedom musel zůstat venku, protože se dovnitř nevešel. Na recepci žoldnéři našli knihu hostů a zjistili, že Enthal bydlí v desátém patře. Rhellagh tam šel napřed, protože se dokázal potichu plížit a měl kyberneticky vylepšené smysly. Jak vycházel patra, všiml si, že dveře do všech bytů jsou vyražené či rozstřílené. V desátém patře byl jen jeden byt a dveře do něj byly otevřené, ale nepoškozené. Rhellagh se podíval svým infravizorem. Neviděl žádné tepelné stopy, uvnitř zjevně nikdo nebyl. Začal hledat nějaké pasti, ale žádné nenašel. Zavolal tedy vysílačkou ostatní. Žoldnéři šli po schodech, jen Gunn jel výtahem, protože byl obtěžkaný rotačním kulometem.

Gunn začal opět čichat. Ucítil dvě pachové stopy – jednu výraznou a jednu slabou. Došlo mu, že ta výrazná patří obyvateli bytu, Enthalovi. Gater v bytě objevil bezpečnostní kameru a Rhellagh našel nějaké Enthalovy osobní věci, hlavně fotografii a papírek s ručně napsanou poznámkou: byla to adresa. Aislin hledala otisky bot, ale žádné nenašla. Gater se posadil k počítači a snažil se dostat k záznamům bezpečností kamery, ale dělalo mu problém prolomit heslo. Gunn zatím hlídal dveře a Rhellagh sledoval okolí z okna. Aislin hledala mapu města, aby věděli, kde se ta adresa nachází. Žádná mapa tu nebyla. Gater se snažil překonat zabezpečení asi půl hodiny, ale marně. Tak do počítače připojil svého automatona, což mu hodně pomohlo. Konečně se dostal dovnitř a našel záznamy.

Kamera zachytila, jak Enthal sleduje z okna přílet banditů do města. Byl velmi rozrušený. Rychle si sbalil osobní doklady a utekl z bytu, ani za sebou nezavřel dveře. O hodinu později do bytu přišel ozbrojený bandita, ale když tu nikoho nenašel, zase odešel pryč. Žoldnéři nyní věděli, že Enthal v tu dobu nepadl do zajetí banditů. Bylo možné, že jim stále uniká – že se nachází na té adrese. Gater v počítači vyhledal mapu města a zjistil, že na té adrese je bar.

Zatímco se ostatní žoldnéři vydali k baru, Rhellagh se vydal do budovy korporace Zyecco. Z dálky ji nenápadně prohlédl. Před hlavním vchodem hlídali dva bandité. Obešel tedy budovu a viděl, že i u zadního vchodu hlídají dva. Přišel proto k budově ze strany, kde nikdo nebyl. Vzal lano s kotvou a vylezl po něm do okna v prvním patře. Zaposlouchal se svýma kybernetickýma ušima. Uslyšel hlasy dvou banditů, bavili se o průběhu rabování města. Zapnul infravizor a viděl, jak ze suterénu vychází velká koncentrace tepla. V horních patrech žádné zdroje tepla neviděl, takže tam očividně už nikdo nebyl. Tiše tedy sešel do přízemí. Jeho kyberneticky posílený čich zaregistroval pachy mnoha lidí. Sešel do suterénu, kde se nacházely opancéřované dveře. Byly zamčené. Rhellagh prozatím nechtěl nic dělat, tak budovu opustil stejnou cestou.

Žoldnéři zatím dorazili k baru. Venku spatřili pět banditů, kteří se tam bavili. Zaútočili na ně. Gater na ně začal střílet ze své automatické šokové pušky a tři z nich zabil. Na zbytek se vrhl Gorgamedon, pomocí svého jetpacku. Chtěl je omráčit paralyzérem, ale nepovedlo se to. Gunn na ně spustil palbu z rotačního kulometu, ale minul. Bandité začali útočit na trolla svými noži, ale též bez úspěchu. Gorgamedon zkusil paralyzér znovu a tentokrát je omráčil. V tu chvíli ale z baru vyběhlo dalších pět banditů. Gater na ně spustil palbu a snadno je všechny postřílel. Aislin začala mrtvoly rozkládat na biologické a chemické látky pro pozdější použití. Za chvíli přišel Rhellagh a řekl týmu, co objevil.

V baru už nikdo nebyl. Gunn začal větřit Enthalův pach, cítil ho jen slabě. Vydal se tedy prohledat celou budovu, ve které se bar nacházel. Ostatní žoldnéři zatím začali vyslýchat dva přeživší bandity. Gorgamedon používal výhrůžky, ale zjistil, že bandité žádného Enthala neznají. Očividně s ním ještě nepřišli do kontaktu. Bylo zřejmé, že Enthal se před nimi dosud úspěšně skrývá. Gorgamedon se zajatců vyptával, kde drží zaměstnance Zyecco, ale to již odmítli říct. Aislin tedy začala vyjednávat po dobrém: řekla jim, že ušetří jejich životy a nerozloží je. Bandité prozradili, že zaměstnanci jsou drženi v korporační budově, což potvrdilo to, co Rhellagh objevil.

Gunn zjistil, že Enthalův pach vychází z vedlejšího domu. Nechtěl do něj jít ale sám, tak se tam vydal s Rhellaghem. Postupovali opatrně do horních pater, až Rhellagh infravizorem objevil jednu tepelnou stopu. Přišli ke dveřím do bytu, zaklepali a představili se. Řekli, že je najala korporace, aby ho zachránili. Muž se ale neozýval. Rhellagh dveře otevřel svým starobylým univerzálním klíčem a žoldnéři vešli dovnitř. Tepelná stopa vycházela ze skříně. Žoldnéři tedy zaklepali na dveře skříně a znovu řekli, že se nemá čeho bát. Ale Enthal stále neodpovídal. Tak tedy dveře otevřeli. Uvnitř se skutečně nacházel vystrašený Enthal. Začal prosit o život, žoldnéři ho museli uklidnit. Enthal jim řekl, že utekl ze svého bytu a chtěl se schovat v baru, ale ten už bandité obsadili. Enthal dále dodal, že z města nemůže odejít, dokud nebude mít kufřík. Obsah kufříku je velmi důležitý – jsou to strategické informace, které pomohou porazit armády Temného boha Lycantrotha v tomto sektoru. Informace má doručit Šedé říši Smog-grey, která si je objednala.

Žoldnéři namítli, že jejich kontrakt žádný kufřík nezahrnuje, ale Enthal trval na svém. Nabídl tedy žoldnéřům nějaké peníze navíc. Ti souhlasili. Enthal řekl, že se měl v jisté kancelářské budově setkat se svým kontaktem, který mu měl kufřík doručit. Nabídl se, že je do té budovy odvede. Žoldnéři ale vysvětlili, že je to nebezpečné. Musí zůstat zde. Enthal jim tedy dal svoji ID kartu, kterou mají použít. Gunn mu dal jídlo a pití a řekl mu, aby zůstal schovaný ve skříni.

Aislin vpíchla Rhellaghovi drogu na zvýšení inteligence, aby mohl připravit dobrou past. Nastražil před dveře bytu kumulativní granát. Gater pak za dveře postavil automatický palpost s těžkým kulometem. To by mělo zastavit bandity, kteří sem případně přijdou. Žoldnéři se shodli na tom, že zajaté bandity už nepotřebují. Aislin tedy nechala Gorgamedona, aby je zabil – ten je pokropil žíravinou z korozimetu, která je rozložila na sliz. Gater pak na počítači, který byl v baru, prohledal mapu města. Lokalizoval kancelářskou budovu, dále také zbrojnici (ta se nacházela na opačném konci města) a datacentrum (které bylo nedaleko). Žoldnéři se rozhodli, že zničí zbrojnici. Její výbuch by měl přilákat pozornost banditů, což by mělo vytvořit volnou cestu na evakuaci Enthala a zaměstnanců.

Žoldnéři se vydali ke kancelářské budově. Začalo se stmívat. Do cesty se jim připletly dva další pětičlenné oddíly banditů, takže došlo k boji. Gorgamedon provedl jetpackovou zteč na jeden oddíl, který snadno zmasakroval. Gunn pak rotačním kulometem postřílel tři bandity. Zbývající dva začali střílet na Gorgamedona, ale sami byli zabiti šokovou puškou Gatera. Když žoldnéři dorazili ke kancelářské budově, Rhellagh ji prohlédl infravizorem. Zdála se opuštěná. Gorgamedon hlídal venku, ostatní šli dovnitř. V přízemí bylo mnoho úložných schránek. Gater pomocí automatona pronikl do počítače a pomocí ID karty našel požadovanou schránku. Pak vzal autogen a schránku vyříznul. Uvnitř byl onen kufřík. Rhellagh začal uvažovat o tom, jestli v ostatních schránkách nejsou nějaké cennosti. Gater tedy znovu prohledal počítač a objevil jednu, která něco cenného měla. Vyříznul ji autogenem – bylo v ní pět zlatých cihel. Ty si Rhellagh vzal.

Žoldnéři se nyní vydali směrem ke zbrojnici. Cestou narazili na banditu, který nesl krabici s nakradenými věcmi. Jakmile si žoldnéřů všiml, odhodil krabici a vysílačkou ohlásil jejich přítomnost ostatním – řekl jim, aby konečně přivolali spojence ze zálohy. Sotva to dořekl, Gunn ho rozstřílel rotačním kulometem. Žoldnéři přidali do kroku, protože o nich zjevně už věděli všichni.

Dohodli se, že do zbrojnice infiltrují Rhellagh a Gunn, protože oba se umí tiše pohybovat. Aislin dala Rhellaghovi své dálkově odpalované kumulativní nálože a vpíchla mu další drogu na posílení inteligence, aby mohl nálože správně položit. Byla už tma a ulice u zbrojnice byla špatně osvětlená, navíc tam byly popelnice a kontejnery, za které se šlo snadno schovat. Zbrojnice měla jen jeden vchod, který hlídaly dva oddíly banditů. Rhellaghovi i Gunnovi se ale povedlo rychle a nenápadně proklouznout dovnitř. Rhellagh položil jednu nálož ke skladišti výbušnin a druhé dvě nálože položil k podpěrným sloupům. Oba žoldnéři pak zase stejně rychle a nenápadně vyklouzli ven.

Rhellagh šel vyzvednout Enthala, Aislin zatím odpálila nálože – masivní exploze zničily sklad i celou budovu a zabily všechny bandity kolem. Žoldnéři pak rychle šli ke korporační budově osvobodit zaměstnance. Jak se blížili k cíli, na obloze se objevila malá vesmírná loď. Rychle se snesla nad ulici a její rampa nákladového prostoru se otevřela. Stál na ní jeden muž a čtyři válečníci. Byli to lidé, ale nevypadali jako ostatní bandité. Muž na své podřízené hlasitě zařval, aby mu přinesli Enthala a ten kufřík. Válečníci se náhle začali proměňovat – byli to vlkodlaci. Změnili se do své vlčí formy, seskočili na silnici a vrhli se na žoldnéře. Gunn na nic nečekal a spustil palbu z rotačního kulometu. Všechny čtyři protivníky postřílel jednou dlouhou dávkou.

Jejich velitel-koruptor uznal, že Gunn je dobrý soupeř. Dal pokyn rukou a z hloubi lodi vyšli dva rozměrní válečníci – zlobři-vlkodlaci. Jeden byl vyzbrojen velkou puškou a druhý velkým palcátem. Seskočili na zem a též se proměnili do vlčí formy, takže byli ještě silnější a o kus větší. Gorgamedon ihned zaútočil spontonem a jednoho zranil. Gater střílel ze šokové pušky, ale protivník dokázal elektřině snadno odolat. Gater sám utrpěl zranění, když byl zasažen zlobrovou puškou. Aislin se k němu nepozorovaně přiblížila a začala ho ošetřovat. Gater začal házet ruční kumulativní granáty, které měly větší šanci protivníka zranit. Gunn se střídavě kryl a střílel z rotačního kulometu, jehož protipancéřová munice byla docela efektivní. Jednoho zlobra úspěšně skolil. Gorgamedon bojoval s tím zbývajícím. Když byla vhodná příležitost, zapnul jetpack, vyletěl do výšky a hned zase sletěl prudce dolů, se spontonem namířeným před sebe. Zlobra-vlkodlaka probodl skrz naskrz a okamžitě ho tak zabil.

Koruptor bitvu se zájmem sledoval a rozhodl se, že tyto protivníky zničí osobně. Seskočil a pustil se s nimi do boje. Začal střílet z laserové pušky. Rhellagh opětoval palbu ze své laserové pušky a zranil ho. Gunn mu způsobil velká zranění rotačním kulometem, ale nestačilo to. Gorgamedon ho pokropil svým vysokotlakým korozimetem. Ačkoliv žíravina neměla efekt, silný proud koruptora odhodil o pár metrů pryč. Gater na něj chtěl hodit granát, ale rozbil se mu, a tak ho začal opravovat. Koruptor nepřestával střílet, zdál se nezastavitelný. Gorgamedon mu zasadil další zranění, stejně jako Rhellagh, to ale koruptora jen rozzuřilo. Proměnil se do vlčí formy, takže byl nyní odolnější a lepší v boji zblízka. Tasil meč a chystal se na další útok, ale Gater po něm hodil svůj opravený granát. Jeho exploze mu konečně zasadila smrtící ránu.

Když bylo po všem, vlkodlačí loď rychle odletěla pryč. Gorgamedon koruptorovu mrtvolu pokropil žíravinou. Žoldnéři se vydali do korporační budovy, kterou už nikdo nehlídal – stráž byla očividně odvolaná k explozi zbrojnice, přesně podle očekávání. Gater autogenem vyřízl zámek pancéřovaných dveří a zaměstnanci byli rychle vyvedeni ven a směrem do opuštěného skladiště. To bylo sice v troskách, ale tunel byl stále použitelný. Aislin radiostanicí zavolala korporační loď, že Enthal i další zaměstnanci jsou zachráněni.

Nastoupili do lodě a korporace žoldnéřům na místě zaplatila – i tu částku, kterou jim slíbil Enthal za nalezení kufříku. Loď nyní měla namířeno na obchodní jednání, takže žoldnéři zůstali na planetě a čekali, až přiletí bezpečnostní síly Smog-grey. Dorazily za pět hodin, kdy velká část banditů již byla pryč – včetně jejich velitele, kterému se podařilo ukrást cenné informace z datacentra. Mezi jednotkami byl i zvláštní agent, který se žoldnéřů vyptával na zachráněné zaměstnance. Ti řekli, že všichni již byli odvezeni korporační lodí. Agent se jich zeptal, jestli mezi nimi nebyl i jistý muž – ukázal jim fotografii Enthala. Žoldnéři společně zalhali a řekli, že nikdo takový tam nebyl. Agent vysvětlil, že je lovcem uctívačů Temnoty. Prozradil, že Enthal je ve skutečnosti uctívač Temného boha Eclipsotha, který utíkal před hněvem vlkodlaků. Informace v kufříku ve skutečnosti nebyly určené pro Smog-grey, ale naopak byly této říši zcizeny. Eclipsoth je zjevně chce nějak použít proti Lycantrothovi, v rámci svých intrik.

Žoldnéři stále dělali, že Enthala neznají. Gorgamedon s Aislin byli proti tomu, ale nechtěli jít proti svým kolegům, a tak nic nevyzradili. Žoldnéři místo toho agentovi nabídli, že mu pomohou v jeho dopadení (samozřejmě za peníze). Agent to vzal na vědomí a odešel. Žoldnéři potom ještě na planetě nějakou dobu zůstali, než je vládní loď Smog-grey odvezla jinam. Gorgamedon však toho času využil a poslal korporaci Zyecco zprávu, že Enthal je agent Temnoty.






Shrnutí
Mise trvala přibližně 7 hodin (plus 13 hodin cesta), hra trvala přibližně 3 hodiny a 40 minut. Lord Eliphas použil své postavy z předchozích her, pro ostatní hráče jsem postavy připravil – sami si z nich vybrali. Vytvořil jsem je na poněkud vyšší úrovni, než je u startovních postav obvyklé. Dal jsem jim do začátku více peněz a zkušeností, takže jsem jim mohl nakoupit lepší vybavení a další schopnosti. Ve hře se to docela hodilo. Hráči velmi dobře využívali specializací svých postav a pěkně se doplňovali. Rotační kulomet s protipancéřovou municí byl velmi efektivní zbraň. Gater a Rhellagh měli své zbraně posílené pomocí talismanů úlomek chladné zbraně a úlomek střelné zbraně, takže i oni dokázali způsobit velká zranění. Lord Eliphas druhého zlobra-vlkodlaka porazil pomocí předchozího zážitku Válka.


Úvod | Projekt Void © 2009-2024
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.0266 vteřin