Jako obvykle tu shrnu, co jsem udělal minulý rok a co chystám letos. Předně, minulý rok jsem vydal dvě příručky pro Void ve verzi 2.0 – Hrdinové říší a Arzenál zkázy. Zahájil jsem tak poměrně dlouhý projekt předělání příruček první verze Voidu do té aktuální. Očekávám, že toto mi zabere ještě spoustu času. Potom jsem vydal novou verzi Void-modu Starship Troopers (konečně totiž vyšla počítačová hra Starship Troopers: Terran Command!) a Aliens vs Predator a koncem roku jsem zveřejnil též dodatek pro tento mod.
Abych získal více zpětné vazby od lidí, kteří RPG trilogii Void nehrají nebo ani příliš neznají, vytvořil jsem
Velkou anketu Voidu. Ta mi přinesla mnoho zajímavých výsledků, podle kterých se budu řídit v následující tvorbě a propagaci. Anketu jsem se rozhodl (prozatím) neukončit, takže pořád se ji můžete zúčastnit.
Aktualizoval jsem článek Příprava a vedení hry 2.0, aby odpovídal nové verzi Voidu. Obsahuje některé užitečné rady pro Gamemastery. Pro podporu hráčů jsem též vytvořil video
Tvorba postavy, ve kterém názorně ukazuji tvorbu postavy od začátku až do konce. Obchod Imago.cz mi ještě zveřejnil
krátký článek představující RPG trilogii Void jako celek, za což jsem moc rád.
Mimochodem, minulý rok (přesněji 9.4.) uplynulo přesně 10 let od vydání hry Void: Sci-Fantasy. Bohužel jsem toto výročí nezaregistroval včas, takže jsem ho už ani nijak neoslavil. Což mě mrzí. Dodatečně jsem se alespoň snažil uspořádat speciální událost: velké tažení, tedy sérii misí propojených příběhem, které by se odehrálo přes Discord, aby se mohli účastnit lidé ze všech koutů republiky. Nepřihlásil se však dostatečný počet hráčů. Ono sehnat partu lidí na hraní takového tažení není úplně snadné, to je mi jasné…
A letos? Letos plánuji vydat další příručky pro Void – jednu z nich mám již rozpracovanou, takže ta by mohla být dokončena poměrně brzy. Plánuji taktéž další mod, nebudu ale prozrazovat, o co půjde. Bude to velké :)
V plánu mám určitě i další videa o Voidu, musím si ale promyslet jejich témata. Tento rok bych též rád uspořádal hraní Voidu na Žižconu, festivalu stolních a RPG her – minulý rok jsem na Žižconu po dlouhé době byl a je to skvělá akce. A chtěl bych nějak posílit propagaci, něco ve stylu toho představujícího článku. Nejspíš se znovu pokusím uspořádat tažení přes Discord, tentokrát ale ve vhodnější dobu (možná přes léto).
Také jsem už začal vážně uvažovat o ilustracích, které v příručkách bohužel chybějí (svoje vektorové obrázky nepočítám). Určitě ale nechci nějaké generické fantasy a sci-fi obrázky bojovníků. Každá rasa by měla mít svůj jasně daný design a styl, který by ji ve světech Voidu definoval a odlišil od ostatních. Vytvořil jsem proto jakési
příručky, ve kterých shromažďuji obrázky nejvíce odpovídající mé vizi jednotlivých ras. Příručky mají sloužit primárně Gamemasterům a hráčům, aby měli alespoň nějakou představu o vzhledu bytostí, oděvů a různých technologií. Příručky by potom mohly sloužit i jako podklad pro nějakého toho ilustrátora.
Co dodat na závěr… Čeká mě toho dost. Jestli chcete Void vyzkoušet, určitě mi dejte vědět. Domluvíme se na nějaké ukázkové hře, ideálně tedy přes Discord. Rád pomůžu s tvorbou postavy a odpovím na otázky ohledně pravidel. Ocenil bych i nějakou tu drobnou pomoc s propagací – hodně by pomohl třeba odkaz někde na Facebooku nebo Discordu; někde, kde se shromažďují lidé se zájmem o fantasy, sci-fi a TTRPG (tedy o stolní RPG).
Určitě se také hodí, abych poděkoval mým „klasickým“ hráčům – Lordu Eliphasovi, OnGemu a Zmokovi, kteří se mnou hrají Void de facto už od chvíle jeho prvního vydání a za tu dobu se stali skutečnými mistry. Často za nimi chodím s prosbami o radu, jak nějaké pravidlo vylepšit nebo předělat. Vývoji hry takto pomohli již v mnoha případech.