Schémata zbraní III.

25.1.10 - Gediman - Komentáře (17)
V tomto díle série si představíme energetické zbraně civilizovaných ras. Jsou složitější, dražší a tudíž ne tak běžné, jako zbraně projektilové. Lze je najít jen ve výzbrojích speciálních a elitních jednotek.
Každá zbraň opět existuje ve verzi pistole, puška a kanon a to jak samonabíjecí, tak i automatické. Většina typů zbraní se dále rozlišuje na paprskové a pulzní.

Paprskové: paprsky mají nulovou odchylku, ovšem s rostoucí vzdáleností silně klesá jejich ničivost, protože rychle ztrácí energii. Paprskové zbraně jsou tedy dobré pro boj na dlouhou vzdálenost, ale jejich ničivost je relativně nízká. Základní paprskové zbraně vystřelují pouze krátkodobé paprsky (trvající zlomek vteřiny), „dlouhotrvající“ kontinuální paprsky vystřelují jen zbraně v patřičné modifikaci.

Pulzní: pulzy si zachovávají stále stejnou ničivost po celou dobu letu, ovšem nejsou tak přesné, odchylují se. Pulzní zbraně jsou dobré pro střelbu na relativně krátké vzdálenosti, ovšem jejich ničivost je vysoká.

Bílé říše
EMP zbraně: existují pouze v pulzní verzi. Je to hlavní eso v rukávu Bílých říší v boji proti svému tradičnímu rivalovi, Černým říším. Ty totiž zcela spoléhají na elektroniku a jejich armády obsahují bitevní roboty. EMP zbraně dokáží chvilkově přetížit či zcela zkratovat zasaženou elektroniku, nehledě na sílu pancéřování.

Prizmové zbraně: existují pouze v paprskové verzi. Tyto zbraně obsahují zrcadla a čočky, které zaostřují okolní světlo do intenzivního paprsku. Paprsek je schopen popálit, zapálit či zcela spálit zasažený cíl, závisí na míře osvětlení.
Schémata zbraní III.

Šedé říše
Laserové zbraně: vystřelují laserové paprsky/pulsy, které do cíle doslova propalují otvory.
Schémata zbraní III.

Černé říše
Plazmové zbraně: vystřelují plazmové paprsky/pulsy, které na cíl působí nejen extrémní teplotou, ale také mohutnou kinetickou silou. Silnější cíle jsou spáleny, slabší rovnou roztrhány na kusy rychlou expanzí plazmy.
Schémata zbraní III.

Půlčíci
Magnetické zbraně: existují ve dvou paprskových verzích, v obou případech je paprsek projektován kontinuálně. První verze nezpůsobuje žádné poškození, cíl může být paprskem odpuzen, přitáhnut či zachycen (tehdy s ním může střelec libovolně hýbat z místa na místo). Druhá verze pomocí magnetizmu cíl rozdrtí či roztrhá, v závislosti na nastavení. Hlavní nevýhodou obou verzí je fakt, že fungují samozřejmě jen proti cílům obsahujícími dostatečné množství feromagnetického kovu. Magnetické zbraně mají dvě magnetocelová jádra, jejichž vzájemnou interakcí vzniká požadovaný paprsek.
Schémata zbraní III.

Gnómové
Šokové zbraně: existují ve dvou verzích, usměrněné a rozptýlené. Usměrněná verze vystřeluje jeden mohutný „blesk“, který automaticky zasáhne nejbližší cíl s kovovými (nebo jinými vodivými) prvky. Pokud žádný takový cíl není, pak zasáhne nejbližší cíl, který není elektricky izolován. Rozptýlená verze pracuje obdobně, ovšem vypouští mnoho blesků, na každý cíl v dosahu jeden. Čím více je cílů, tím menší ničivost má každý jednotlivý blesk, což je hlavní slabina této verze. Hlaveň těchto zbraní je tvořena tesla-cívkou.
Schémata zbraní III.

Trpaslíci
Fúzní zbraně: vystřelují paprsky/pulzy extrémního horka. Uvnitř těchto zbraní probíhá limitovaná termonukleární (= fúzní) reakce. Zahřátím palivového článku z radioceli dojde k požadované reakci. Zbraň izoluje veškerou radiaci a vypustí pouze čistou tepelnou energii, která je schopná téměř okamžitě odpařit živou tkáň či zkapalnit kov zasaženého cíle.

Toto je pokročilá technologie, některé zaostalejší trpasličí frakce používají Štěpné zbraně, které však nedosahují takového efektu.
Schémata zbraní III.

Vznešení elfové
Elektronové zbraně: částicové urychlovače, které vystřelují paprsky/pulzy elektronů. Cíl je probit silným elektrickým výbojem schopným způsobit vážné popáleniny. Útok navíc v bezprostředně zasaženém místě vypálí díru. Menší a méně odolné cíle jsou místo toho rovnou sežehnuty. Vhodné pancéřování však dokáže elektronový útok tlumit či zcela pohltit, stejně jako mnohá energetická ochranná pole.
Schémata zbraní III.

Temní elfové
Protonové zbraně: částicové urychlovače, které vystřelují paprsky/pulzy protonů. Cíl je zasažen silnou kinetickou vlnou schopnou způsobit těžká vnitřní poranění. Útok navíc v bezprostředně zasaženém místě doslova vyvrtá díru. Menší a méně odolné cíle místo toho rovnou explodují. Vhodné pancéřování však dokáže protonový útok tlumit či zcela pohltit, stejně jako mnohá energetická ochranná pole.
Schémata zbraní III.

Lesní elfové
Neutronové zbraně: částicové urychlovače, které vystřelují paprsky/pulzy neutronů. Cíl je zahlcen silnou radiací, která způsobuje rychlý rozpad živé tkáně. Neživými objekty neutronový útok bez obtíží proniká, aniž by je jakkoliv poškodil. Proti nepřátelské technice je tedy neutronový útok naprosto neškodný, ovšem dokáže překonat i tlusté pancéřování vozidel a zabít posádku uvnitř. Jedinou zaručenou ochrannou jsou energetická pole.
Schémata zbraní III.

Úvod | Projekt Void © 2009-2024
Původní texty a zdrojový kód nesmí být bez souhlasu šířeny. Stránky založeny na redakčním systému FoxAxe
Web tip: Anime, filmy, hry; Postavy, osobnosti; Mutant Chronicles

Načtení stránky trvalo 0.047 vteřin