Tvorba postavy - nové informace
V tomto článku bych chtěl představit a přiblížit změny, které postihly tvorbu postavy. Nejdříve jsem počítal čistě jen s možností výběru specializace a rasy, nákupu vybavení a zbraní a nějakými bonusy vyplývajícími z žoldnéřovy příslušnosti k určité frakci. Nyní jsem však přidal několik dalších kroků, které prohlubují především původ a historii postavy, modifikují vzhled na základě jejích zkušeností a přidávají výhody, které z nich vyplývají.
1. výběr specializace
Jako obvykle, prvním krokem bude výběr specializace. Střelec, Zápasník, Technik, Lékař, Kněz, Kouzelník a Infiltrátor. Zde nedošlo k žádné změně.
2. výběr rasy
Poté si hráč vybere jednu z ras: tři druhy lidí, tři druhy Elfů, Trpaslík, Gnóm, Půlčík, Goblin, Hobgoblin, Ork, Troll, Zlobr, Obr a nebo Canir, Felir a Ursar (které jsem dříve pracovně označoval jako Dogling, Catling a Ursan).
Poměrně důležitým faktem je, že hráč zde nijak neurčuje startovní atributy postavy. Jinými slovy, každá rasa má již určené atributy, které mohou být modifikovány teprve až dalšími herními efekty (např. původem nebo třeba kybernetickými implantáty).
3. určení původu
Určení původu je ta část, ve které přibyly největší změny. Skládá se z několik podbodů. Hráč si nejdříve zvolí důvod, proč jeho postava opustila dosavadní způsob života a stala se žoldnéřem.
Poté si vybere kategorii zaměstnání, které dříve měla (na výběr jsou člen ozbrojených sil, člen bezpečnostních sil, legální civilista a ilegální civilista).
Dále si vybere nejdůležitější události, které v životě zažila. Zde hráč může zvolit až deset událostí (na výběr je z 16 druhů) a to buď sám nebo náhodně hodem kostky. Událost „válka“ tu prezentuji jako nejčastější, kterou postava může zažít. Každá událost přidává postavě speciální výhody, které nemůže získat žádným jiným způsobem. Například „válka“ přidává postavě intuitivní schopnost vycítit, kde dojde (či došlo) k bitvě; a také užitečnou vlastnost štěstí, díky které dokáže jednou za misi automaticky vyhrát bitvu, které se účastní. To probíhá tak, že hráč dostává vypravěčskou pravomoc určit, jak se jeho postava zasloužila o porážku protivníka. GM to však musí schválit. Pokud hráč postavě určí více stejných událostí, může své výhody použít vícekrát.
Nakonec si hráč vybere kontakty s různými galaktickými organizacemi (vzhledem k obrovskému množství jsou však představeny jen kategorií, např. piráti, vládní ozbrojené síly, gilda). Kontakt ve hře funguje jako posila či pomoc, která může do hry zasáhnout, pokud se pro hráče nevyvíjí dobře. Tak třeba pokud má postava kontakt na vesmírné piráty, může s nimi před misí sjednat spolupráci. Pokud během mise narazí na silnou nepřátelskou flotilu, může zavolat piráty, kteří se o ní postarají.
4. výběr boha
Hráč si vybere, jakého boha bude jeho žoldnéř uctívat. Zde došlo k několika menším změnám (změna jména a pole působnosti několika bohů), aby boží pomoc byla pokud možno použitelná v co nejvíce případech.
5. nákup dovedností
Zde si hráč za startovní body zkušeností (které si určil ve 3. kroku) nakoupí dovednosti. Dovednosti jsou obecné a specifické pro každou specializaci.
6. nákup vybavení
A zde si hráč za startovní peníze (taktéž určené ve 3. kroku) nakoupí výstroj a výzbroj. Původně jsem plánoval, že peníze budou představeny jako zlaťáky a stříbrňáky, pak jsem ale stanovil, že v galaxii je poněkud více měn a způsobů platby, takže cena je určena spíše jen bodově. Vybavení je opět obecné a specifické pro každou specializaci.
7. sepsání historie
Zde hráč může sepsat jakýsi životopis postavy. Jako inspiraci může použít informace, které si vybral ve 3. kroku.