Hra za kapitolského občana je odlišná hlavně v tom, že hráč sbírá body slávy, které ukazují, jak je jeho postava známá mezi ostatními občany Kapitolu. Ke slávě může přijít již během sestavování postavy, ale jinak samozřejmě také i při hře samotné – odměnou za nějaký hrdinský nebo významný čin. Sláva přináší výhody, jako je vyšší společenské postavení, vyšší plat, lepší ubytování, a nebo v případě vojáka povýšení nebo převelení do elitnější jednotky. Ovšem přináší i nevýhody. Například lidé na ulici budou postavu poznávat jen podle vidění, což nemusí být dobré třeba v případech, kdy pracuje v utajení. Navíc pokud slavná postava spáchá nějaký zločin, její body slávy se obrátí do záporné hodnoty – veřejnost ji bude vnímat jako padoucha a přijde o většinu práv (například mít u sebe zbraň).
Další výhodou kapitolské postavy je systém kontaktů. Jednoduše si udržuje známosti ze všech kariér, které kdy měla. Pokud tedy dva roky pracovala jako reportér a dva roky jako voják, bude mít kontakty jak v novinách, tak i v armádě. Ale jestli se z ní stane padouch, může o tyto kontakty velmi snadno přijít. Nikdo s ní jednoduše nebude chtít nic mít.
Sourcebook přináší mnoho nových kariér, ale hráč může klidně použít ty uvedené v základní knize. Jako obvykle, každá kariéra má požadavky na minimální hodnotu atributů, takže některé se hodí pro začínající postavy, jiné spíše pro veterány. Jsou to následující:
Agent: Hráč může hrát agenta jedné ze čtyř bezpečnostních agentur Kapitolu. První je MIC (Military Intelligence Corps, vojenská rozvědka), druhá je CBI (Central Bureau of Investigation, úřad pro vyšetřování), další je EIA (External Intelligence Agency, zahraniční špionáž) a poslední je PSS (Presidental Security Servise, prezidentská ochranka).
Politik: Hráčova postava může být politikem a podílet se tak na řízení korporace.
Hvězda: Kapitol je mediální velmoc a tak není divu, že produkuje největší množství celebrit. Hráč může hrát za filmového herce, zpěváka, baviče nebo jinou známou osobnost.
Brigáda svobody: Brigáda svobody je zvláštní vojenská jednotka, jejíž členy jsou buď kapitolští civilní trestanci, kteří si tu odpykávají svůj trest, nebo cizinci, kteří usilují o vstup do korporace. Hráč může hrát přímo za vojáka nebo za člena podpůrného personálu (to jsou lidé, kteří nemají předpoklady ke službě na bitevním poli).
Speciální jednotky: Hráč může být vojákem (vojínem nebo i důstojníkem, ale ten má samozřejmě vyšší nároky na přijetí) jedné z mnoha speciálních jednotek. Ty jsou následující:
Free Marines: Jednotka složená z provinilých vojáků. Spáchání nějakého prohřešku či zločinu je hlavním požadavkem přijetí. Free Marines jsou známí tvrďáci a dobrodruhové, kteří mají naprostou volnost v tom, jak danou misi splní. Operují hluboko v nepřátelském území, kde jsou odkázáni jen sami na sebe. Nicméně jsou zcela postradatelnou jednotkou.
Sunset Strikers: Jednotka specializovaná na boj proti Mishimě na její domovské planetě Merkur. Vyznají se v jejích taktikách a zvycích a podobně jako mishimští samurajové, i oni mají svůj kodex cti. Ovládají bojová umění a v jejich výzbroji nesmí chybět katana.
Martian Banshees: Jednotka určená pro boj na Marsu a vycvičená v používání raketových batohů. Jejími členy jsou muži a ženy, kteří ve válce přišli o své blízké. Nyní mají šanci pomstít je.
Dog Soldiers: Jednotka nomádů, která křižuje marťanské pouště a bojuje proti Temné legii. Je známá pro používání velkých bojových psů doplněných kybernetickými implantáty. Ti dokáží snadno vystopovat temná monstra i kacíře.
Airborne Rangers: Masově nasazovaní paravýsadkáři vzdušných sil.
Alpha Force: Obávaná protiteroristická jednotka, která zasahuje převážně ve městech a to jak proti zločineckým organizacím, tak proti kacířům Temné legie.
Delta Wing: Elitní piloti stíhacích letounů. Kapitol má nejmocnější letectvo v celé Sluneční soustavě a proto jeho piloti patří k nejlepším.
Strike Force: Piloti bombardérů a útočných letounů – jejich specializace je tedy útok na pozemní cíle.
Sea Lions: Jednotka námořních sil určená pro boj na Venuši, má tedy kvalitní výcvik boje v džungli.
Admiral Colby’s Guard: Elitní jednotka námořních sil, specializovaná na sabotážní mise hluboko v nepřátelském území.
Polaris Trident: Jednotka námořních sil trénovaná pro boj v extrémních mrazech, tedy převážně v polárních oblastech. Také to jsou dobří potápěči.
Samozřejmě nesmí chybět rady jak správně používat a hrát kapitolského občana, včetně příkladových archetypů. Stejně jako u předchozích přídavných knih, i zde to jsou informace užitečné pro Gamemastera i hráče.
Kniha přináší nové zvláštní dovednosti přístupné jen Kapitolu, nové zbraně, munice, brnění, vybavení, vozidla a letouny. Jsou tu však popsány i nová pravidla – pro automobilové honičky a vzdušné souboje. Pravidla v základní knize totiž pouze popisují případ, kdy postavy čelí vozidlům, ovšem nikoliv případ, kdy proti sobě bojují dvě vozidla.
V následující části je podrobně popsána domovská planeta korporace, Mars. Jsou tu obsáhlé informace o hlavním městu San Dorado, ale i mnohých dalších. Další část je věnována popisu Kapitolu jako takového: jeho organizace, politiky a stylu života. Je tu dobře popsán právní systém, včetně všech možných trestů. Tyto informace se velmi hodí jakmile se postava stane zločincem.
Další část knihy obsahuje mnoho rad a nápadů na zápletky pro celé dlouhé kampaně. Jsou tu popsána vojenská tažení, dlouhé vyšetřovací kauzy či dokonce zakládání vlastní firmy nebo i velká politická zápletka odehrávající se na nejvyšších místech. Poslední část knihy je o příkladovém dobrodružství Fear and Loathing in San Dorado.
Kniha má 80 stran (měkké desky) a je černobílá, žádné barevné ilustrace tu nejsou – vlastně sourcebook Bratrstva byl poslední, který nějaké měl. K recenzi jsem tedy přidal několik barevných obrázků odjinud; všechny (až na Martian Banshee) jsou opět od Paula Bonnera.
Hodnocení: 70 %